2012 (2009) Rampenfilm van regisseur Roland 'Independence Day' Emmerich met John Cusack, waarin een reeks natuurrampen het einde van de wereld inleiden

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

7 van de 10 sterren (303 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 678910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 92

Discussie: 2012 (2009)

Regisseur Waackx's schermafbeelding
    4 van de 10 sterren

Standaard

Een beter onderwerp als dit, al rampenfim-regisseur kun je niet krijgen denk ik.
    Maar Emmerich doet er weining mee.

Tuurlijk de special-effects zien er mooi uit maar
    die duren veel te kort, plus je ziet erg weinig van de rest van de wereld hoe die in elkaar stort.

2/3 van de film bestaat uit As The World Turns-taferelen.
    Ok, ik weet dat dat erbij hoort maar als zelfs tijdens de actiescenes constant weer naar John Cusack en zijn metgezellen over wordt geschakeld begin het behoorlijk irriteren.Amanda Peet is ontzettend miscast, onnodig veel (foute) personages in de film, te veel toevalligheden en sowieso had ik liever gehad dat ze wat minder bekende acteurs hadden gestrikt voor de film.Cusack in de hoofdrol wordt het gelijk al minder.

Voor zo'n serieuze film als dit zit er veels te humor in, waardoor je bijna vergeet dat de wereld vergaat ! Je zou bijna denken dat Emmerich een soort familiefilm van wilde maken met rating van 12+ want je ziet ook nauwelijks echt schokkerende dingen voorkomen in de film.

Door die vele zoetsappige momenten in de film zit je echt tegen het einde aan te hikken, na 7 kartier dacht ik,

"jeetje mina ik moet deze meuk nog 3 kwartier uitzitten: , om vervolgens zo'n sprookjes-einde als dit te zien.
    Had deze film maar het einde zolas in Knowing dan had heel misschien 2012, een 6 kunnen krijgen maar nu echt niet.
    Laatst gewijzigd door Akasha; 11 March 2010 om 11:12

GL
    GL is offline
    Producent GL's schermafbeelding
    2 van de 10 sterren

Standaard

Boorrringgg!! Toch nog een ster voor de visual effects.
    Laatst gewijzigd door Akasha; 05 March 2010 om 09:48 Reden: Paar letters minder in boring

Figurant
    6 van de 10 sterren

Standaard

Tja, niet eens een oscarnominatie voor 'Best Visual Effects', terwijl ik hier toch zeker van uitging. Komt waarschijnlijk doordat Roland Emmerich van deze film teveel een gezinsdrama/soap heeft gemaakt. Een krachtiger 2012-script met meer speeltijd voor de vernietigingen zou absoluut een nominatie opgeleverd hebben.

GL
    GL is offline
    2 van de 10 sterren

Standaard

Zo goed waren die visual effect nu ook niet het is enorm fake...

GL
    GL is offline
    2 van de 10 sterren

Standaard

Verhaal > 1/10, Scenario> 3/10, Visual Effects> 6/10, Cast> 6,5/10, Totaal> 4/10

Producent Mr. Picture's schermafbeelding
    6 van de 10 sterren

Standaard

Een 4 zijn toch 2 sterren ?

Producent Frans75's schermafbeelding
    6 van de 10 sterren

Standaard

Kan niet meer geven dan 3 sterren, allemaal voor de visual effects.
    Die zijn simpelweg heel goed.

Maar eerlijkheid gebiedt, dat is het eigenlijk ook wel.
    Het verhaal is niet meer dan een achtbaan van begin tot einde, vol met vermakelijke destructie en absurde in the nick of time momenten.

Niet dat dit zo erg is, Emmerich is prima in staat om dit te verbeelden.

Wat de personages betreft, hadden evenzogoed een stel mannequins kunnen gebruiken, zelfde resultaat als nu. Met uitzondering van Woody .

Dit visuele geweld laat mij toch met een vraag achter:

Is dit nu een rampenfilm of een hele dure persiflage?

Producent Tarkus's schermafbeelding
    8 van de 10 sterren

Standaard

Dat deze prent het vooral moet hebben van de special effects daar zal wel niemand aan twijfelen. En die zijn dan ook van topklasse. Soms wel angstaanjagend.
    Dat het volledige verhaal ongeloofwaardig is moet je er maar bij nemen, het is natuurlijk film en daarom ook dat de hoofdpersonages alsmaar aan de dood weten te ontsnappen, al sneuvelen er toch wel enkelen....
    Je moet bij het scenario niet al te veel nadenken en er ok geen logica in zoeken, het is puur genieten van de soms verbluffende beelden en dat heb ik ook gedaan.
    Geen topscore voor deze blockbuster, maar slecht vond ik hem nu ook weer niet... een prent voor de liefhebbers van rampenfilmen die hier weer van zullen smullen.

Crew bryann's schermafbeelding
    7 van de 10 sterren

Standaard

het enige wat eze film op de been houd zijn de special effect (waarna je na een uur ze ook wel gezien hebt omdat de film er overvol mee zit) en de humor.
    kwa verhaal is de film gewoonweg te simpel.

Figurant
    8 van de 10 sterren

Standaard

De film vind ik tot nu toe de beste rampen film samen met The Day The Earth Stood Stil met Keanu Reeves. De special effect was echt goed en de film mocht wel wat langer (normaal duren ramp filmen langer) en je krijgt wel een goed beeld van wat er gebeurd als het echt goed mis gaat op aarde.

Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 678910 LaatsteLaatste

Regels voor berichten