Een beter onderwerp als dit, al rampenfim-regisseur kun je niet krijgen denk ik.
Maar Emmerich doet er weining mee.
Tuurlijk de special-effects zien er mooi uit maar
die duren veel te kort, plus je ziet erg weinig van de rest van de wereld hoe die in elkaar stort.
2/3 van de film bestaat uit As The World Turns-taferelen.
Ok, ik weet dat dat erbij hoort maar als zelfs tijdens de actiescenes constant weer naar John Cusack en zijn metgezellen over wordt geschakeld begin het behoorlijk irriteren.Amanda Peet is ontzettend miscast, onnodig veel (foute) personages in de film, te veel toevalligheden en sowieso had ik liever gehad dat ze wat minder bekende acteurs hadden gestrikt voor de film.Cusack in de hoofdrol wordt het gelijk al minder.
Voor zo'n serieuze film als dit zit er veels te humor in, waardoor je bijna vergeet dat de wereld vergaat ! Je zou bijna denken dat Emmerich een soort familiefilm van wilde maken met rating van 12+ want je ziet ook nauwelijks echt schokkerende dingen voorkomen in de film.
Door die vele zoetsappige momenten in de film zit je echt tegen het einde aan te hikken, na 7 kartier dacht ik,
"jeetje mina ik moet deze meuk nog 3 kwartier uitzitten: , om vervolgens zo'n sprookjes-einde als dit te zien.
Had deze film maar het einde zolas in Knowing dan had heel misschien 2012, een 6 kunnen krijgen maar nu echt niet.

Rampenfilm van regisseur Roland 'Independence Day' Emmerich met John Cusack, waarin een reeks natuurrampen het einde van de wereld inleiden
LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren
.