The American (2010) Een huurmoordenaar wijkt voor zijn laatste klus uit naar een Italiaans dorp, waar hij door de plaatselijke bevolking wordt afgeleid

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

6 van de 10 sterren (130 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38
    Administrator

Standaard Geef jouw reactie

Wat vind jij van deze film?

Producent michiel meijlof's schermafbeelding
    8 van de 10 sterren

Standaard

Best een goede film, echt niet veel spektakel of aktie. Maar mooie beelden en goed acteerwerk. Al met al een goede film.

Super Moderator Akasha's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michiel meijlof Bekijk bericht
    Best een goede film, echt niet veel spektakel of aktie. Maar mooie beelden en goed acteerwerk. Al met al een goede film.
    Ik ben heel benieuwd. Hoe is Film by the Sea dit jaar?
    Helaas kon ik er niet bij zijn. Wat is de beste film? Cel 211
    Volg Film1 op Twitter, Facebook, Google+ en Youtube

8 van de 10 sterren

Standaard

Film by the sea is weer top vind ik, veel goede films. Toch wel een paar juweeltjes gezien. Zoals idd cel 211! Hele goede spannende spaanse film, een aanrader. Ook de film/documentaires deden het goed. Zelf heb ik daarvan alleen zeeuwse ridders gezien. Prachtige docu! Ook de nieuwe film van James Ivory (The city of your final destination) was heel goed vond ik. Of de belgische Bo..en ook The Tree maakte indruk. En natuurlijk Within the Whirlwind.

Maar de winnaars zijn:

Submarino (zelf jammer genoeg niet gezien) winnaar van de Dioraphte film en literatuurcompetitie.
    Cell211 (Hele goede film) winnaar van de jongerenjury van Moviesquad.

Alleen de winnaar van de publieksprijs moet nog bekend worden gemaakt na morgen (laatste dag).

Op dit moment staat boven aan:
    1 zeeuwse ridders
    2 within the whirlwind

Ben benieuwd welke wind. Zelf heb ik nu 22 films gezien, morgen de laatste 5...

Ga je zelf normaal ook altijd?

8 van de 10 sterren

Standaard

ps: zeeuwse ridders heeft inderdaad (terecht) de publieksprijs gewonnen. Kan hem echt aanraden! Ook voor een niet zeeuw is hij mooi

Crew Deez's schermafbeelding
    6 van de 10 sterren

Standaard

Niet echt geweldige film, achteraf vind ik hem wel beter als op het moment van kijken. Misschien komt het ook doordat ik wat anders verwachtte. In ieder geval is het een erg stille film, rustig in beeld gebracht alles (wel mooie beelden trouwens) maar soms was het wel erg saai. Het verhaal opzich is wel goed en er zaten ook wel een paar erg spannende momenten in. Vind dit niet een echt typische Clooney rol maar hij speelt het gewoon prima. Thekla Reuten is erg sterk in deze film. Apart, dat is denk het juiste woord voor deze film.

Producent
    6 van de 10 sterren

Standaard

Afgezien van de bijzonder mooie shots (goed te zien dat Corbijn eerst fotograaf was) geeft het verhaal niet veel aanleiding tot een goede film. Heel traag ontwikkelt zich een verhaal dat niet erg indrukwekkend is. Wel wordt er mooi geacteerd door Clooney maar ook de 2 dames Thekla Reuten vind ik stukken beter dan de overgewaarde Van Houten en ook de Finse doet het goed

Crew Rick Deckard's schermafbeelding
    8 van de 10 sterren

Standaard

Prima film mooie shots en de film heeft ook de juiste snelheid.

Runner
    10 van de 10 sterren

Standaard

Cinematografisch geweldig, maar dat kan ook niet anders met topfotograaf Anton Corbijn aan het roer. Er is maar weinig dialoog, rond de 500 zinnen in de hele film, waardoor het visuele nog meer voorrang krijgt. Maar verwacht geen CGI of waanzinnige achtervolgingen. Zo'n soort film is het gewoon niet.
    Het is een hommage aan, C'era una volta il West van Sergio Leone, aan The Day of the Jackal (het origineel!) van Fred Zinnemann en schrijver Frederick Forsyth en aan Italië, vandaar het bewuste volgens sommigen trage tempo. Hoe "slechte mensen" goed kunnen zijn...
    Professionaliteit, verraad, eenzaamheid, spijt, wraak en liefde.
    Een geweldige film, die niet op waarde geschat zal worden door het doorsnee Hollywoodfilm publiek, maar echt een must voor filmliefhebbers.
    What doesn't kill you, makes you stronger.
    Hoka Hey!

Runner
    10 van de 10 sterren

Standaard

@carlak
    De Finse Irina Björklund speelt alleen in de intro mee...
    De Italiaanse Violante Placido, als het hoertje Clara, die je denk ik bedoelt, is wel erg goed.
    What doesn't kill you, makes you stronger.
    Hoka Hey!

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten