Afblijven (2006) Jeugddrama naar de bestseller van Carry Slee over een meisje dat mag dansen in een videoclip, maar aan de pillen raakt om haar zenuwen te bedwingen

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

7 van de 10 sterren (259 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 3 van 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 102

Discussie: Afblijven

Producent @nneTjééh's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ravenia Bekijk bericht
    Dat weet ik zelf ook wel maar dit week wel verschrikkelijk af van het boek. Niet zoals bij HP (en ja ik heb ook alle boeken gelezen en de films gezien) dat een aantal kleine dingetjes worden weggelaten of samengevat.
    In afblijven gaan er gewoon hele stukken anders, dan in het boek en dat vind ik totaal niet kunnen. Ook wordt er niet genoeg in gegaan op het drugs probleem, die emotie zit er gewoon helemaal niet in zoals in het boek.
    En ja ik vond het echt een verschrikkelijke film, Het ver ruineerde het hele verhaal.
    Ook werd er tijdens de film een hoop commentaar gegeven door mede bioscoop gangers ('dit is echt de slechtste film die ik ooit heb gezien' en 'wat en slecht acteerwerk' ) dus 't is niet helemaal onzin die ik hier verkondig.
    Afblijven was toen ik 12-13 was mijn favoriete boek (en nog steeds vind ik het verhaal geweldig) en als ze daar een film van maken moeten ze het boek eren en er geen waardeloos verhaal omheen breien en maar dit en dat veranderen
    Harstikke fijn als mensen wel genieten van de film, maar ik kon wel janken toen ik zag wat ze hadden gedaan met het verhaal.
    wat jij wil

Neo
    Neo is offline
    Super Moderator Neo's schermafbeelding

Standaard

erg jammer. Ik blijf erbij dat ik het een verpesting van een goed verhaal vind. nogmaals van mij hoeft al dat populaire hip hop gedoe niet. geef mij maar het emotionele verhaal wat in mijn boekenkast staat.
    nou ik bergijp je wel, als dit echt zo'n favoriet boek van je was/is dan doet het pijn als ze een film maken die niet dezelfde 'ziel' heeft. Dan voel je je bestolen. Dat vond ik overigens zo sterk aan LotR waar stukken zijn verdwenen maar de essentie onaangetast is.

Dat Slee er tevreden over was kan ook liggen aan het feit dat haar boeken nu weer als broodjes over de toonbank gaan, ze heeft toch zelfs een nieuwe versie geschreven?

Losstaand van het boek kan het natuurlijk best een aardige film zijn, maar ik laat hem lopen. ben te oud

Figurant
    2 van de 10 sterren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Neo Bekijk bericht
    nou ik bergijp je wel, als dit echt zo'n favoriet boek van je was/is dan doet het pijn als ze een film maken die niet dezelfde 'ziel' heeft. Dan voel je je bestolen. Dat vond ik overigens zo sterk aan LotR waar stukken zijn verdwenen maar de essentie onaangetast is.

Dat Slee er tevreden over was kan ook liggen aan het feit dat haar boeken nu weer als broodjes over de toonbank gaan, ze heeft toch zelfs een nieuwe versie geschreven?

Losstaand van het boek kan het natuurlijk best een aardige film zijn, maar ik laat hem lopen. ben te oud
    Jij snapt wat ik bedoel

Ja daar zeg je wat. Het is natuurlijk wel een goede publiciteit als er een film wordt gemaakt "gebaseerd" op haar boeken. Ik denk dat dat inderdaad ook wel een rol speelt. Ik wist niet dat ze het boek herschreven had, maar ook dit vind ik jammer. 'T lijkt wel of alles tegenwoordig gepopulairiseert moet worden.

Ik vroeg me ook al af waarom de film voor 6 jaar en ouder is, maar nou begin ik het te begrijpen omdat ze er erg veel verzachtende 'factoren in hebben gedaan. Ook ik ben te oud voor deze film denk ik (ben 17 jaar).
    Ik vind het jammer dat de film me zo vreselijk tegen gevallen is, maar gelukkig heb ik het originele boek nog.

Standaard

Jij snapt wat ik bedoel

Ja daar zeg je wat. Het is natuurlijk wel een goede publiciteit als er een film wordt gemaakt "gebaseerd" op haar boeken. Ik denk dat dat inderdaad ook wel een rol speelt. Ik wist niet dat ze het boek herschreven had, maar ook dit vind ik jammer. 'T lijkt wel of alles tegenwoordig gepopulairiseert moet worden.

Ik vroeg me ook al af waarom de film voor 6 jaar en ouder is, maar nou begin ik het te begrijpen omdat ze er erg veel verzachtende 'factoren in hebben gedaan. Ook ik ben te oud voor deze film denk ik (ben 17 jaar).
    Ik vind het jammer dat de film me zo vreselijk tegen gevallen is, maar gelukkig heb ik het originele boek nog.
    heb nooit gezegd dat ik je niet begrijp ofzo ik snap ook wel dat de film een ander "karakter" heeft als het boek want ze doen heel veel dingen verdraaien, waardoor idd die Melissa een stom, dom kind lijkt wat ze in het boek niet is, en als afblijven je lievelingsboek was dan kan ik t me ook goed voorstellen dat je het een stomme film vind, maar andere vinden dat niet ik heb gewoon dat boek in mijn hoofd stop gezet en naar de film gekeken, want als ik ook de hele tijd had zitten te vergelijken dan ga ik me ook doodergeren, maja

Figurant
    2 van de 10 sterren

Standaard

^ Ik begrijp hoe jij het boek en de film gescheiden houdt en dat is dan harstikke leuk dat jij van de film kan genieten, maar mij lukt dat niet

Standaard

^ Ik begrijp hoe jij het boek en de film gescheiden houdt en dat is dan harstikke leuk dat jij van de film kan genieten, maar mij lukt dat niet
    haha oke wel jammer dat dat je niet lukt want ik vond de film daardoor niet stom ofzo maar ja

Figurant FlyingAngel's schermafbeelding
    7 van de 10 sterren

Ik heb t boek ook een paar gelezen en hoewel ik die prachtig vond vind ik de film ook geweldig!! Een film is altijd anders dan t boek.. probeer jij maar s een boek van weet ik veel hoeveel bladzijdes in anderhalf uur te stoppen... En dat ze niet kunnen acteren... naar mijn mening zijn alle nederlandse films zo,, ik vond deze juist beter van Oesters van nam kee.. of hoe die dan ook mag heten En er is een nieuw boek uitgeven die wel zoals de film is,, en as de film het boek totaal verneukt, waarom laat Carry Slee dit dan toe? Aangezien ze zelf ook in de film te zien is zal zij het er heus wel mee eens zijn... Iig ik vond hem geweldig en ik ga er zeker weten nog een keer heen!!
    Et Earello Endorena Utulien.
    Sinome Maruvan ar Hildinyar.
    Tenn Ambar-Metta.

Figurant
    2 van de 10 sterren

Standaard

Waarom laat ze 't toe? Waarom denk je? Kassa voor haar. Ze krijgt geld voor de film en haar boeken staan weer in de belangstelling. En dan ook nog eens de nieuwe versie van het boek wat ook weer geld oplevert. Makkelijke vraag zeg...
    Ik snap niet waarom bijna iedereen hier zowat beledigd op mijn berichten reageerd. Ik geef ook maar mijn mening en dit is nog altijd een forum

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

wij vonden het eeen suuuuuuuuuper film, en matthijs is een schatje!!!!! jim(bakkum) ook!! we wille hem graaaaag nog een x zien!!!!!!!

groetjes,,

*caatje* en *daantjuh*

Producent Naomi-JohnnyDepp-fan's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Die film lijkt me super tof!
    ik ga er zeker nog heen Binnekort
    Hij draait al in de Biioss

''Jóhnny Depp. To sexy and to hott.''
    Lovéée Johnny Depp alwayss. [L]. xx.
    Johnny Depp à sexy et à chaud.
    Johnny Depp d'amour toujours.