-
Administrator
Maria Peters
Wat vind jij van Maria Peters?
-
03 February 2012, 20:04
Figurant
Geachte mevrouw Peters, Geen idee waarop ik moet reageren. Wel een suggestie. Soms zijn er prachtige boeken die niet bekend worden. Zo is er 'Het mysterie Jeanne Immink, de vrouw die in de wolken klom' ISBN 90 389 1433 4)van de sportjournalist en bergbeklimmer Harry Muré . Hij schreef een biografie over Jeanne Immink-Diest die rond 1890 veel toppen in de Dolomieten beklom en zo beroemd was dat er een bergtop ( Cimma Immink) naar haar vernoemd werd . Ze trouwde in 1874 en ging met man naar Zuid Afrika ( in de tijd van ' de grote trek' en de tijd dat Boeren en Engelsen met elkaar in de clinch lagen). Na eenpoos liet ze haar kind in de steek en volgde haar minnaar ( een Engelse officier) naar India. Toen ze daarvan in verwaching raakte ( en een gevaar werd voor zijn carrière vermoed ik) beviel ze in Zwitserland. Daarna raakte ze na verloop van tijd aan het klimmen dat ze met hartstocht beoefende. van circa 1890 t/m 1900. Ik ben zeer onder de indruk van het verhaal en vroeg me af of er geen mooie script voor een film is zit.
Mert vriendelijke groet,
Henk Kraaijenbrink
Regels voor berichten