Wat vind jij van deze film?
Wat vind jij van deze film?
Heb deze film nog niet gezien weet niet eens of die al uit is maar het is een film van michel gondry dus dat belooft na mijn ide veel goeds.
Volgens imdb.com is de releasedatum 10 april 2008. Ik wil deze film heel graag zien; de trailers zien er erg leuk uit en de stijl van Michel Gondry vind ik heel leuk. Ik was niet heel enthousiast over Gondry's Eternal Sunshine (tenminste, niet zo enthousiast als de rest van de wereld) maar the Science of Sleep vind ik dan wel weer geweldig (misschien vooral dankzij Gael García Bernal).
nou lijkt ie me ineens heel goed, nu ik de trailer heb gezien. aparte kerel is die gondry toch.
Heerlijk gelachen. Top film!
Ik heb geen hoge pet op van de films van Michel Gondry vooral omdat hij in elk interview zichzelf niet ziet als pretentieus. Waarom zie ik dat zelf wel als ik zijn films bekijk. Zijn nieuwste telg zit ‘’boordevol’’ humor met ‘’acteurs’’ als Jack Black en Mos Def en hier daar als die verstaanbaar was grappen van Danny Glover. Maar het is duidelijk Gondry heeft het niet heeft op Hollywood hij vind creativiteit en originaliteit belangrijker dan remakes en of formulefilms. Vreemd dat het verhaal van de film heel mager is, vreemd dat de grappen niet echt grappig zijn, vreemd dat wel allemaal heel voorspelbaar is. Gelukkig had ik deze teleurstelling al van te voren geïncasseerd. Dus een standaard formulefilm dat origineel wil zijn maar nergens origineel is.
"Be Kind Rewind" is de eerste film van Michael Gondry die ik heb gezien en na het zien van deze film, wil ik nog meer van zijn films zien, want "Be Kind Rewind" is echt leuk.
Jerry (Black) en Mike (Def) moeten de videotheek van Elroy Flechter (Glover) runnen, omdat hij een tijdje de stad uitgaat. Doordat Jerry de elektriciteitscentrale wil bedonderen, raakt hij magnetisch geladen waardoor hij alle video’s wist in de videotheek. Geld voor nieuwe video’s hebben ze niet, dus ze spelen al de films na. Wat volgt is dat het een succes is en ze heel beroemd worden.
Het gegeven van "Be Kind Rewind" is leuk en de uitwerking is ook zeker gelukt. Dit is echt een lekkere feelgood film die je anderhalf uur lang laat genieten.
In de eerste plaats is het de leuke cast. Jack Black is zoals altijd heerlijk energiek en steelt alle scènes waarin hij speelt. Mos Def is precies het tegenovergestelde en is erg ingetogen. Je leeft echt met hem mee, omdat hij koste wat het kost de videotheek wil laten runnen. De rest van de cast krijgt niet zoveel speeltijd als de twee, maar vullen de bijrollen perfect op. Met name Danny Glover in z'n wat oudere dagen speelt leuk.
Dan is het verhaal ook heel leuk. Wie had gedacht dat je met zulk apparatuur toch iets geweldigs op het beeld kan toveren. Voor de mensen die de films echt gezien hebben, is het zelfs nog een heel stuk leuker. Het is slim van regisseur Gondry om bijvoorbeeld niet alleen klassiekers te spelen zoals "Driving Miss Daisy", maar ook actuele film worden op de hak genomen als "Rush Hour 2" en "Men in Black". Naarmate het einde in beeld komt, gaat de drama teveel de boventoon voeren. Dat is jammer, want de film is heel lang leuk en geinig, maar richting het einde is het sentimentgehalte iets te hoog.
Toch is "Be Kind Rewind" een heerlijke feelgood film geworden en zit je na de aftiteling met een glimlach op je gezicht.
Logica is afwezig, maar wie gaat daar dan ook naar op zoek in een film van Michel Gondry?
Verhaal is leuk, maar door overacting van Jack Black komt hij niet helemaal als erg leuk over het doek. Wel zijn de talloze referenties aan grote films leuk voor de liefhebber, en grappig Mia Farrow weer eens aan het werk te zien