Wat vind jij van deze film?
Wat vind jij van deze film?
Ik wil deze film graag kopen, want hij is niet (meer) te zien in Nederland. Niemand kent de film in Nederland, en als ik op de Nederlandse bioscoop site's kijk, is er niks van te vinden. Ja alleen in Belgie, maar ik woon in Rotterdam. pfff. Ik kijk deze film ook liever thuis.
Komt deze film op dvd?
Ik vind hem super, geeft een goed beeld hoe iemand met autisme de wereld ervaart.
Inderdaad zou deze film ook in nederlandse bioscopen moeten draaien, het leeft hier in nederland ook onder de gamers.
Niet dat alle gamers nerds zijn of autist, maar ook zij worden bekritiseerd omdat je in een eigen wereld leeft.
Gamers zijn normale mensen of autisten die zich hier prettig bij voelen.
Ze zijn niks minder dan de rest en daarom moet er ook echt serieus worden overwogen deze film vrij te geven om op scholen te draaien, of op dvd uitgeven.
Het is een geweldig beeld over pestkoppen, gaming, autisme en sociale omgang met elkaar in deze tijd.
mooi he angelke, herken er veel gamevrienden in en begrijp ze nou veel beter..
mijn zoon is ook een BenX geweest vroeger, en is nu gunstig veranderd en heeft nu echte vrienden.
Het gaat niet altijd fout.
Maar we moeten deze groep mensen die onder ons leven, beschermen om niet dezelfde fout te maken als BenX.
Deze film is met prijzen overladen, en aanvankelijk stond ik nogal sceptisch tegenover deze film, zodanig zelfs dat ik altijd maar twijfelde over de aankoop ervan. Uiteindelijk heb ik hem dan toch gekocht en heb er geen seconde spijt van, en kan nu zeer goed begrijpen waarom deze prent zoveel prijzen heeft gekregen.
Zowat alles aan deze film is goed, de acteerprestaties van iedereen, de beeldvorming (het is fantastich hoe de beelden van het game in de film zijn verwerkt) en een zeer goede soundtrack.
Als debuutfilm van regisseur Nic Balthazar kan dit tellen, de vraag is of hij ooit nog beter zal doen.
Maar ik heb deze film zeer kunnen appreciëren en heeft bij mij zeker de boodschap doen overkomen.
Hopelijk is het ook een lesje voor daders van pesterijen.
Ik was op de hoogte van de kwaliteit van de film en dat de film toch wel wat prestigieuze filmfestivals af was gegaan en daar hoge ogen gegooid had. Deze Belgische prent ging zelfs naar de buitenlandse Oscars maar het mocht (allemaal) niet baten.
In het begin had ik wat moeite om in de film te komen. Vooral qua visualiteit leek het soms wel of Tony Scott iets met het project te maken had. Maar niets is minder waar. Gelukkig werd het naar een tijdje stukken minder en werden de editing trucjes minder zodat het allemaal goed volgbaar was. Was trouwens wel blij dat er Nederlandse ondertiteling aanwezig was op de dvd anders kon ik het (alweer) totaal niet verstaan.
Voor de rest een erg aangename film die hier en daar wat braaf uit de hoek komt maar het nodige goed maakt. Door het sterke acteerwerk van iedereen alleen jammer van de acteurs die soms behoorlijk ouder leken dan ze moesten uitbeelden. Voor de rest is het een machtige soundtrack, prachtig uitvoering van het onderwerp. Hoe zagen jullie de symboliek achter de kleur rood van de jas van zijn virtuele vriendin. Had dat te maken met het feit dat ze er eigenlijk niet was, een surrealistische omgeving of een diepere betekenis. Want de kleur rood straalde van de jas af!
Dus alweer een topper uit België het begint erop te lijken dat Nederland achterop raakt. Niet dat dat erg is want dan kan ik me meer gaan vestigen op landen die wel weten wat kwaliteit is!
Topper; gaat dat zien! (al is de aanduiding bij type film 'fantasie' van film1 op het overzicht wat misleidend.....) Verre van fantasie....heftig!
Toch wel redelijk indrukwekkend te noemen, vind het eigenlijk zo'n typische film die ze altijd bij maatschappijleer kijken op scholen en daar zou deze film ook zeer zeket thuis horen, zit een duidelijke niet te missen boodschap in en het is ook nog een redelijke actuele film.