Wat vind jij van deze film?
Wat vind jij van deze film?
Of deze film word heel goed of oersaai
ja inderdaad volgens mij gebeurt er niet zoveel in deze film
Deze van het weekend in België gezien, waar hij al een paar weken draait. Ik heb me geen moment verveeld. Het einde blijft je inderdaad nog lang bij.
Buried - Niet Jack in the Box, maar Ryan in the Box
Wat zou de gedachte van Ryan Reynolds geweest zijn toen hij een project aannam die zich onder de grond zou afspelen en nooit een andere locatie zou krijgen ? Blijkbaar een goed idee, want Reynolds maakt hier met veel inzet en kracht de beste rol uit zijn carriere.
Nou is de film te verspreiden in 2 grote stukken, het eerste uur waar we vooral niks te weten komen van Paul Conroy en hoop gehijg en telefoongesprekjes meemaken. Dit kan voor de 1 makkelijk op de zenuwen werken, maar in dit geval werkt de vorm van claustofobie meer in zijn voordeel.
Het 2e deel is het laatste half uur dat in snelle vaart zich ontwikkelt tot een spionage-thriller waarbij je het beste nog voor ogen kan hebben dat het James Bond is die onder de grond is en hij gelijk bezig is met zijn ontsnapping. Het is spannend, en je houdt letterlijk je adem in op momenten waarbij Conroy er juist na op zoek is. Buried is als thriller niet zoveel speciaals, het idee is wel eens gedaan en het plot huppelt een beetje van cliché na cliché. Maar het is juist Ryan Reynolds die zo overtuigt in zijn 1 man escapades. Iets wat niet zou verwachten van iemand die vorige week nog vernoemd werd als ''Mooiste man allertijden''.
Je kan een vreselijke saaie tijd krijgen als je geen geduld hebt voor Buried, maar de film is zo spannend als het maar kan worden en zeker een aanrader voor de koude winter.
B+
Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !
De film Buried is een spannende film en ook erg verrassend onderhoudend... echter moet je je wel door de eerste helft heen worstelen. Die is namelijk net iets te lang... Maar de tweede helft maakt alles wel meer dan goed, daar maakt de film vaart en wordt de spanning flink opgeschroefd. Ik zou zeggen ga hem kijken, want het is zeker een bijzondere film!
Wat een saaie **** film. De acteur doet zijn werk goed, maar er gebeurt zo weinig dat de spanning ver te zoeken is. Jammer.
Voor ons was deze film buitengewoon indrukwekkend. Een verhaal die bijna uit het leven gegrepen is weergegeven met minimale middelen op een verassend, bijna onconventionele manier. Kortom je waardeert deze film of je vind maar niks, kwalificaties waaraan elke stuk prachtig kunstwerk moet voldoen.
Wat ons betreft een ***** aanrader!
Op zich een goede film maar die slang scéne sloeg nergens op.verder is het wel knap hoe je de film spannend kan houden terwijl de hele set een grafkist is.spoiler: Hij was zich helemaal aan het omdraaien in die kist en dan voel je niet dat er een slang in je broek zit? en waar ging die slang heen voor zover ik weet kunnen slangen niet graven.. en hoezo liep er geen zand door het gat van de kist waar de slang doorheen kroop, beetje slordige fouten.
Laatst gewijzigd door Akasha; 04 January 2011 om 09:51 Reden: Spoilers!