Black Swan (2010) Oscarwinnares Natalie Portman schittert als een ballerina die haar duistere kanten ontdekt wanneer ze de bittere strijd aangaat met een rivale

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

8 van de 10 sterren (95 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 41

Discussie: Black Swan (2010)

Administrator Akasha's schermafbeelding
    8 van de 10 sterren

Standaard

De Oscar gaat zeker naar Natalie Portman! Vooral als zwarte zwaan steelt ze de show. Ze is perfect gecast, want ze speelde in haar carrière vaak een gevoelige, witte zwaan.

Pijnlijk om te zien hoe een moeder haar leven wil leiden via haar dochter. 'klein meisje', Mommy.
    En dat ze helemaal doordraait. Veel heftiger dan The Wrestler en zelfs nog beter.
    Volg Film1 op Twitter, Facebook, en Youtube

Crew
    8 van de 10 sterren

Standaard

Een zeer goede indrukwekkende film... maar niet eentje die licht verteerbaar is, maar dat is geen probleem. Ik had hoge verwachtingen voor de film en ze zijn goed ingelost. Het eerste deel is meer het dramagedeelte van de film, terwijl het tweede deel zich ontvouwt als thriller. Allebei heel goed geslaagd en doordringend gebracht. Absoluut, een aanrader! En de rol van Natalie Portman, ook erg goed.

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

Meesterwerk

Aranovsky is één van de beste regisseurs die er is. Van zijn debuut film tot deze heeft hij mij nog niet telleurgesteld. En deze doet het zelfs zo goed dat hij een plaats krijgt in mijn top 10 favoriete films. Komt zeker door Portman die hier echt wel een fantastische rol speelt. Deed mij hard denken aan Catherine Deneuve haar rol in Repulsion. Opzich lijkt Polanski's film wel een beetje op deze maar toch vind ik deze nog een stuk beter. Komt ook allemaal sterker over en dan die openingscéne, visueel top! Ook die laatste scéne: vol emotie, vol passie!
    Cassel doet het ook weer goed alleen hoor ik hem liever Frans praten dan Engels, maar toch stoort het niet. Maar zijn rol in Irréversible blijft het sterkste.
    Ook nog leuk zijn de bizarre scénes, erg goed geschoten en houden het publiek echt in een intense spanning.
    Wie denk dat deze film een vrouwenfilm is heeft het zwaar fout! Wie deze film slecht beoordeeld kan ik niet serieus nemen! En als deze film geen oscar wint of verslagen wordt door inception begrijp ik Hollywood echt niet mee!

Een dikke 5/5

Regisseur tomontour's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Wat een geweldige film en wat bewijst Darren Aronofsky zich hier nogmaals!
    Naar mijn mening zijn beste film tot nu toe...

Hij weet in Black Swan namelijk het beste uit zijn acteurs te halen, de cheografie is om van te smullen en de timing van Aronofsky is perfect... Ook de film zelf ziet er visueel prachtig uit...

Producent
    7 van de 10 sterren

Standaard

Wat in de bovenstaande recensie staat is allemaal waar en toch... kon de film mij niet in zijn greep krijgen,. Ziet er prachtig uit en Nina wordt hevig gekweld, maar wekt niet compassie op. Wel vond ik de casting van Vincent Cassel verrassend en het pakt ook goed uit. Portman zal de Oscar wel krijgen al vind ik Michelle Williams in Blue Valentine beter omdat die meer kanten van een karakter moet uitbeelden.

Figurant

Standaard

Als ik de lovende recensies lees, dan vraag ik me toch echt af of ik een andere versie van Black Swan heb gezien. Niets dan lof over over Aranovsky, vooral zijn (in mijn ogen) meesterwerk Requiem for a dream is een geweldige film.
    De film Black Swan word omschreven als horror/thriller/psychologische thriller etc. maar in mijn ogen hoort deze film thuis in de categorie Familie/Drama.
    In het eerste half uur kom de film niet op gang... (gelukkig kan ik genieten van de schoonheid van Nathalie)... en alles zie je al mijlenver aankomen.
    (Komt bij dat ik niet van ballet houd en Mila Kunis nog steeds zie als een verwend irritant kind uit 'That 70's show')
    In de eerste drie minuten weet je al dat je een versie van het Zwanenmeer gaat zien (ook heb je nog nooit het Zwanenmeer gezien) je weet dat Nina gevoelens gaat krijgen voor Thomas en dat ze hierdoor in de war raakt.... (volgens mij is Nina in deze film volwassen, maar ze word neergezet als een kind van 12 jaar) uiteraard kun je dat niet los zien van de invloed die haar boze moeder heeft.... (die rol had zo mooi uitgewerkt kunnen worden, maar helaas).
    Ook weet je dan Nina word beinvloed door haar rivale (Mila Kunis) en dat ze achterdochtig en jaloers word. (oh.. wat origineel).

Nee sorry, deze film is verder prima maar hoort thuis in de cat. RTL 4 drama. Geef mij dan maar Requiem for a Dream dat was pas een psychologisch horror/thriller /mind fuck (of hoe de categorieen tegenwoordig ook heetten).

Figurant

Standaard

Echt een schitterende film. Lang geleden dat een film me zo in zijn greep hield.

Ik ben geen fan van ballet, dus was ietwat bang dat deze film enorm ging tegenvallen. Maar dat deed het niet integendeel, in de film draait het om zoveel meer dan enkel het ballet. Nathalie Portman speelt haar rol zo goed, die oscar is dubbel en dik verdient. Visueel en muzikaal zit alles zo sterk in elkaar.

Een echte aanrader. Ik ben absoluut fan en deze film staat vanaf nu gebrandmerkt als één van mijn favorieten.

Crew Deez's schermafbeelding
    8 van de 10 sterren

Standaard

Ik vind deze film wel een aanrader. Erg dreigende sfeer in de film, Nathalie Portman en Mila Kunis vond ik erg sterk in hun rollen. Soms is het verwarrend om snel te zien wat nu de realiteit is en wat niet maar zo wordt je in principe ook wat meegetrokken in het verwarde brein van Nina. En dan nog het achterliggende thema wat niet heel duidelijk naar voren komt in de film maar wat wel wat meer duidelijk maakt.

GL
    GL is offline
    Producent GL's schermafbeelding
    6 van de 10 sterren

Standaard

Typische oscar kandidaat. Zowel op narratief en stylistisch vlak is deze film perfect. Maar toch kon dit mij niet boeien. Weet niet waarom. Jammer trouwens van de vreselijke kwaliteit op blu ray!

Producent Tarkus's schermafbeelding
    6 van de 10 sterren

Standaard

Deze film stond aanvankelijk niet op mijn verlanglijst, maar door de vele goede recensies heb ik me toch laten overhalen om hem aan te kopen.
    Ondanks de zeer goede vertolkingen van Natalie Portman en de ook goede Mila Kunis, vond ik de film in zijn geheel een beetje tegen vallen.
    Wellicht heeft het veel te maken omdat ballet niet mijn ding is en het toch meer aan bod komt dan de recensies deden vermoeden.
    Maar ook vind ik Vincent Cassel niet echt geschikt voor de rol die hij hier speelt, hij is een steengoede acteur, bewijs daarvan is zijn rol als Mesrine in de beide Public Enemy Number One-filmen, maar als artistiek leiden van een ballet gezelschap, neen hoor....
    De beide dames zorgen er dus voor dat de film bij me nog redelijk scoort, maar een aanrader zou ik het toch niet kunnen noemen.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten