Black Swan (2010) Oscarwinnares Natalie Portman schittert als een ballerina die haar duistere kanten ontdekt wanneer ze de bittere strijd aangaat met een rivale

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

8 van de 10 sterren (73 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 37

Discussie: Black Swan (2010)

Regisseur
    4 van de 10 sterren

Standaard

Gisteravond deze film gezien met twee andere mensen, want we hadden alledrie deze film op ons verlanglijstje staan. Ach, en dat het dan over ballet gaat waar je niks mee hebt dat neem je dan voor lief als de film verder goed spannend is. Ik vond de manier waarop de film gedraaid is (het camerawerk; zal wellicht een andere naam hebben) niet prettig. Het zal vast een reden hebben gehad en ik hoopte daar later in de film achter te komen maar ik weet het nu nog niet. Over het ballet ga ik niks zeggen want daar heb ik helemaal geen mening over (Natalie Portman zal het ongetwijfeld uitstekend gedaan hebben!) maar wat het verhaal van de film betreft, ik dacht alleen maar: wat moet ik hier nu mee? Ik kan het ook geen thriller noemen maar eerder een drama. Het is voor mij een film geweest die me achter liet met een zeer leeg gevoel. De film is me zwaar tegengevallen en heeft me totaal niet geraakt helaas. De andere twee kijkers hebben me trouwens ook geen duidelijkheid gegeven over hoe de film te plaatsen....

Runner
    10 van de 10 sterren

Standaard

TOPfilm, mooie effecten, alles zit perfect in elkaar. Echt een aanrader!

Producent
    9 van de 10 sterren

Standaard

Er zaten voor mij een aantal tenenkrommende scenes in, dit bedoel ik louter positief, om met de laatste woorden van de film uitgesproken door the Black Swan herself te spreken: Perfect!

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

Sinds Black Swan kijk ik met andere ogen naar ballet. Het is zeker een interessante kunstvorm. De film is heftig en het is inderdaad meer een drama dan een pure thriller. Wie van een flink stuk adembenemend mooi gefilmd drama houdt, moet zeker kijken want dit is hoe dan ook één van de beste films van 2011. Beauty!

Crew Jazzika's schermafbeelding

Standaard

Heb deze op een ieniemienie schermpje in het vliegtuig gekeken. Desondanks was de film adembenemend. Hij weet de aandacht voortdurend vast te houden en je wordt meegezogen in de gedachtes van Nina. Toen de aftiteling in beeld kwam, zat ik met open mond te kijken. Verbazingwekkend goed.
    -xxx- Jessica

Status: Filmverslaafd

Figurant

Standaard

Prachtige film, vooral als je de diepere betekenis erachter snapt. Het is een psychologische thriller die je op het randje van je stoel laat zitten. Natalie speelt haar rol fantastisch. Haar moeder die zo geobsedeerd is met haar dochter en hoe die haar leven leeft, het gevecht wat Nina (Natalie) heeft met zichzelf om perfect te zijn in een wereld waarin perfectie haast niet haalbaar is. Prachtig.

Figurant
    8 van de 10 sterren

Standaard

Geweldig geacteerd, mooie film, en nie tzoetsappig, aanrader.

Regisseur
    6 van de 10 sterren

Standaard

Natalie acteert veel met haar gezicht. Dat is op zich knap werk. Ik geloof niet dat ze zelf veel van het danswerk heeft gedaan. Film is verder traag. Danseressen hebben het -in real life- zeer zwaar, dat geloof ik graag. En ook de druk van het presteren is heel erg sterk, maar had het dan anders verfilmd. Da's mijn mening. Het is ook een Amerikaanse film, dus krijg je dit verhaal waarschijnlijk zo op het doek. Europeanen hadden het anders gedaan. Zeker!

Figurant
    9 van de 10 sterren

Standaard

Als ik deze film zie moet ik ook steeds denken aan 2 andere films, 2 films die Aranofsky hebben geïnspireerd voor dit meesterwerk: Repulsion en de japanse animatie van Perfect Blue.
    Het is zelfs een combinatie van die 2 films maar dan i.p.v een zang/acteercarriére is het hier dan ballet. Dankzij de fantastische regie van Aranofsky krijgen we hier een Portman te zien gelijk nooit ervoren. Passioneel, emotioneel en zelfs indrukwekkend. Een terrechte winnares van de oscar voor beste actrice!

Aranofsky blijft gewoonweg één van de beste regisseurs ooit en voor deze film geef ik een dikke 9/10.

Runner
    8 van de 10 sterren

Standaard

Hele goede film, top gedaan alles super,

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten