interessante film! Aanrader
interessante film! Aanrader
Sterke film. Pijnlijk historisch drama dat dicht bij de realiteit blijft. Ijzersterke film die beklijkft. Interessant hoe adel, wetenschap en ondernemers allen even schuldig zijn aan het misbruiken van een zwarte vrouw. Vreselijk racisme in die tijd. Goed dat dit op deze wijze eens aan de kaak wordt gesteld.
Niet te bevatten dat onze (donkere) mede mens zo werd misbruikt, vind het wel een goede film,
ontzettend triest en met schaamrood op de kaken (als witte) zitten te kijken.....Vind het zeker een aanrader..
Mooie, maar zeer aangrijpende film. Verselijk wat deze vrouw heeft moeten doorstaan. Afschuwelijk de vernederingen. Goed geacteerd. Ik begrijp beslist niet dat de kijkwijzer vanaf 12 jaar is. Degene die dit beoordeelde lag wellicht te slapen.
Een dramatisch stukje geschiedenis. Het zal destijds zeker vaker gebeurd zijn, daar twijfel ik niet aan. Het is zeer spijtig wat deze vrouw heeft moeten doorstaan. Het is een interessante film om te zien. Wat ik bijzonder vond aan de film waren de dialogen in het Zuid-Afrikaans: dat hoor je niet vlug in een film.