Black Venus (2010) Drama gebaseerd op het leven van de Zuid-Afrikaanse Saartjie Baartman die in de 19e eeuw naar Europa werd gebracht om haar bijzondere uiterlijk

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

6 van de 10 sterren (15 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: Black Venus (2010)

Figurant

Standaard

interessante film! Aanrader

Figurant

Standaard

Sterke film. Pijnlijk historisch drama dat dicht bij de realiteit blijft. Ijzersterke film die beklijkft. Interessant hoe adel, wetenschap en ondernemers allen even schuldig zijn aan het misbruiken van een zwarte vrouw. Vreselijk racisme in die tijd. Goed dat dit op deze wijze eens aan de kaak wordt gesteld.

Figurant

Standaard

Niet te bevatten dat onze (donkere) mede mens zo werd misbruikt, vind het wel een goede film,
    ontzettend triest en met schaamrood op de kaken (als witte) zitten te kijken.....Vind het zeker een aanrader..

YSV
    YSV is offline
    Figurant

Standaard

Mooie, maar zeer aangrijpende film. Verselijk wat deze vrouw heeft moeten doorstaan. Afschuwelijk de vernederingen. Goed geacteerd. Ik begrijp beslist niet dat de kijkwijzer vanaf 12 jaar is. Degene die dit beoordeelde lag wellicht te slapen.

Regisseur
    7 van de 10 sterren

Standaard

Een dramatisch stukje geschiedenis. Het zal destijds zeker vaker gebeurd zijn, daar twijfel ik niet aan. Het is zeer spijtig wat deze vrouw heeft moeten doorstaan. Het is een interessante film om te zien. Wat ik bijzonder vond aan de film waren de dialogen in het Zuid-Afrikaans: dat hoor je niet vlug in een film.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten