Black Venus (2010) Drama gebaseerd op het leven van de Zuid-Afrikaanse Saartjie Baartman die in de 19e eeuw naar Europa werd gebracht om haar bijzondere uiterlijk

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

6 van de 10 sterren (15 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Black Venus (2010)

Administrator Film1's schermafbeelding

Standaard Black Venus (2010)

Wat vind jij van deze film?

Figurant
    4 van de 10 sterren

Standaard

Veel had ik me voorgesteld van deze film, dus ging er eens lekker voor zitten. Helaas, het viel zwaar tegen, Waarom? De film is zeer langdradig, veel scenes worden overdreven lang uitgekauwd en herhaald. Echt slecht eigenlijk ook weer niet, maar puntje bij het paaltje......een onplezierige film die niet boeide, slechte dialogen en matige acteurs,

Figurant
    6 van de 10 sterren

Standaard

Inderdaad langdradig, had best een uur korter gekund. Vond de acteurs wel goed en verhaal toch wel interessant, hoewel noagl treurig

Producent nieuwsfilm1dct's schermafbeelding
    5 van de 10 sterren

Standaard

Redelijk dramafilm...
    Wel mooi historisch kleding...
    Redelijk verhaal...
    Lang verhaal (159 minuten)...
    Redelijk acteerwerk...
    Over haar leven, dikke bil, haar onderzoek...
    Geen goede muziek (te hard geluid)...
    Geen moeite waard...

Runner
    1 van de 10 sterren

Standaard

Wat een rare film. Kon mij niet boeien.

Crew wevandel's schermafbeelding

Standaard

Deze film mag van mij part uit de Film1 programmering worden verwijderd. Ik vind de film racistisch en ik erger mij aan deze film. Het is totaal niet leuk om naar zo'n film te kijken. Ik wil niet te diep gaan, dus hou ik het oppervlakig. De geschiedenis was/is pijnlijk en wreed. Ik hoop dat deze film snel verdwijnt uit de programmering.

Runner
    7 van de 10 sterren

Standaard

wevandel:
    De film is racistisch? Heb je de film eigenlijk wel gezien? Zo te lezen niet, want dan begrijp je er geen snars van.

Producent michiel meijlof's schermafbeelding
    6 van de 10 sterren

Standaard

Een nogal trieste geschiedenis, zeer gedetaileerd en direct in beeld gebracht. Daardoor is de film wat te lang, maar toch boeiend. En heel erg triest.

Figurant

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wevandel Bekijk bericht
    Deze film mag van mij part uit de Film1 programmering worden verwijderd. Ik vind de film racistisch en ik erger mij aan deze film. Het is totaal niet leuk om naar zo'n film te kijken. Ik wil niet te diep gaan, dus hou ik het oppervlakig. De geschiedenis was/is pijnlijk en wreed. Ik hoop dat deze film snel verdwijnt uit de programmering.
    Mijn God zeg, en u bent crew? Misschien is Finding Nemo wat meer voor u dan. Als het een historisch drama is dan mag en moet voor mijn part de waarheid getoond worden. Als dat racistisch was dan laat je dat zien. en de film zelf verheerlijkt helemaal geen racisme. er worden dingen afgebeeld hoe ze toen gingen. of moeten ze schindlers list ofzo ook anders vertellen omdat het anders racistisch is? Misschien intressant om te zien hoe nog maar ongeveer een eeuw geleden in het westen nog vermoorde en opgezette afrikanen, eskimos, en filipijnse mensen in een menselijke dierentuin werden gezet in new york en londen. Racistisch? ja, maar moet je het daarom nooit meer vertellen? Absoluut juist wel. De geschiedenis is er om van te leren, en film is een goed medium om dat te laten zien.

Figurant
    6 van de 10 sterren

Standaard

Een interessante film, die duidelijk laat zien, dat men in vroeger tijden bepaalde opvattingen hadden, gedeeltelijk uit onbegrip over rassenverschillen Dit is een boodschap, die men allen tijde moet uitdragen. Dus wevandel kan ik je reactie totaal niet begrijpen. Erg jammer.

Ga de film zien.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten