Crazy, Stupid, Love. (2011) Het leven van vader Steve Carell valt in duigen wanneer zijn vrouw van hem wil scheiden en hij weer moet gaan daten

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

8 van de 10 sterren (22 stemmen)
Jouw cijfer:

Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
    Administrator Film1's schermafbeelding

Standaard Crazy Stupid Love (2011)

Wat vind jij van deze film?

Producent
    8 van de 10 sterren

Standaard

Wat een leuke, vrolijke film. Ik heb erg echt genoten. Het verhaal is best origineel maar het gaat hier om de uitwerking. Vlot tempo, uitstekende casting. Iedereen zit goed in zijn rol. Het helpt wel dat ik sowieso al groot fan ben van Carell, Stone en Gosling en vooral Gosling verrast doordat hij naast diep serieuze rollen (als onlangs in Drive) ook comedie kan spelen; goede timing en mimiek. Als je van romcoms houdt, moet je deze beslist gaan zien.

GL
    GL is offline
    Producent GL's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Recensie : *****
    "This is not going to be the PG13 - version of tonight! Come on! It's Like your Photoshopt!" schreeuwt Emma Stone tegen de buikspieren van Ryan Gosling. Zo' zitten er nog heel wat leuke one-liners in de film.
    Ik GL, die bijna nooit moet lachen met komedies heb hier in een deuk gelegen sinds de afschuwelijke schoenen van Cal in beeld kwamen tot Bobbie z'n zoen kreeg en uit beeld verdween. Crazy, Stupid, Love is een heerlijke komedie. Opmerkelijk is de scenario schrijver die eerder schreef voor Cars en Rapunzel. Hij levert knap werk met goeie grappen en een slim script.

De twee regisseurs die eerder het zeker niet slechte I Love You Phillip Morris maakten leveren hier een nog betere film af. Waar in I Love You P.M. aan het einde een soort van twist zat kunnen we deze film ook een dergelijke twist terug vinden wat meer aan het einde van de film. Het ligt zo voor de hand en toch zijn we als kijker nog verrast in die scène. Wat daarna volgt is het meest hilarische moment uit de film. Het leek wel een toneelstuk waar alle acteurs in de climax tot het hilarische toe ten tonele verschijnen. Zeker wanneer Kevin Bacon klaar staat met de meest belachelijke en tegelijk grappige reden om zijn minares een bezoekje te brengen. "Hey, you forgot your shirt in my car. Waarna hij een dwaze smile op z'n gezicht tovert." Het werd toen helemaal Crazy en Stupid in de naam van de liefde.

Steve Carell doet weer waar hij goed in is. De sullige, aan het rietje zuigende loser zijn. Leuk is altijd Emma Stone die in elke film ook, altijd onwijs veel plezier heeft in haar job. En met haar aanstekelijke lach kan het al niet meer stuk. Gelukkig blijft zij gespaard van castings die te maken hebben met het vergif genaamd Twilight en dergelijke tienerpulp. Ryan Gosling, stijlvol en elegant. Zo kan je hem ook als acteur noemen. Hij is een crack en leuk om hem eens in dit soort rol te zien. Zullen we niet zo vaak de kans toe krijgen.
    De rest van de cast is in orde en iedereen past bij z'n personage. Zelfs Moore irriteerde me niet zoals ze anders altijd doet. Maar misschien kwam dat omdat ik de film op zich al geweldig vond en zij daar niks meer kon aan veranderen. Zelf toen haar personage zegt dat ze stiekem de nieuwste Twilight film is gaan bekijken en hem zo slecht vond kon het voor mij niet meer stuk.

Met een feel good einde, dat eigenlijk netjes past aan het einde van dit soort films, sluit deze mooie, goed geschreven film af. Begeleid onder 'Blood van The Middle East'. Een nummer dat ik graag hoor en toen de film ermee werd afgesloten was ik verkocht en C.S.L. staat nu al op mijn All Time Favo. lijst. Zal deze snel nog eens opleggen! Leuke blu ray sleeve trouwens! 9/10
    Laatst gewijzigd door GL; 05 February 2012 om 11:07

GL
    GL is offline
    Producent GL's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Opnieuw gekeken. Laat ik er maar een 10 van maken. Geweldig! De grappigste film van 2011. Dat dit niet bij de oscars zit!

Regels voor berichten