deze film vond ik echt geweldig.
van de genre hou ik heel erg dus soort films vind ik echt prachtig, en Nicole Kidman speelt ook weer heel goed.
helemaal goed.
deze film vond ik echt geweldig.
van de genre hou ik heel erg dus soort films vind ik echt prachtig, en Nicole Kidman speelt ook weer heel goed.
helemaal goed.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Dit was weer zo'n film die ik dan meeneem om van de zogenaamde aanbieding "3 voor 25 euro" gebruik te kunnen maken en het viel me niks tegen. Nou ben ik altijd wel gecharmeerd van Nicole Kidman en daarnaast nog wel een aardig verhaal ook. Alleen het einde was wel erg voor de hand liggend. Beetje jammer.
Geweldige films... van dit soort films hou ik zowiezo wel, oorlog en liefde mooie combinatie![]()
Een film die me bijzonder goed is meegevallen. Had ik helemaal niet verwacht. Goed verhaal, mooie decors, zeer goede acteerprestatie van Nicole Kidman en Jude Law, maar zeer zeker van Renée Zellweger, zij is grandioos. Prima film !!
Goede film. De film heeft me zeker weten te raken.
Ook goed acteerwerk. Ik heb niks slechts te zeggen over deze film!
Super Junior, DBSK, iM, FT Island, Big Bang, Battle, Se7en, Bi (Rain) Hwaiting! <333
![]()
Ik weet niet hoe die het doet, maar met "Cold Mountain" levert regisseur Anthony Minghella weer een meesterwerk af. De man achter "The Talented Mr. Ripley" en "The English Patient" haalt weer alles uit de kast om een geweldige film te maken.
Het verhaal begint gelijk aan het eind van de Amerikaanse burgeroorlog en vertelt via een paar flashbacks hoe de liefde tussen Inman(Law) en Ada(Kidman) was ontstaan. Daarna volgt het de terugreis van Inman terug naar z'n liefje en zien we hoe ongerust Ada is en nog steeds hoop op de terugkeer van d'r grote liefde.
De film is schitterend. Het verhaal is ontroerend, de setting perfect en de cast schitterend. Jude Law is perfect gecast als deserteur die wanhopig terug wil naar de ook goed acterende Kidman. Rennee Zellweger heeft haar oscar voor beste vrouwelijke bijrol meer dan verdient, want hoe ze hier acteert is gewoonweg te prachtig voor woorden. Ook Philip Seymour Hoffman is te gek om naar te kijken. Hij speelt z'n rol als priester die slippertjes maakt perfect, alleen jammer dat zijn rol klein is.
Sommige scenes in de film zijn bloederig en pakkend. Soms niet geschikt voor de zwakke maag of erg sentimentele mensen. Gelukkig zijn er niet veel van zulke scenes.
De film focust zich erg op de liefde tussen de twee hoofdrolspelers. Soms was ik bang dat het sentiment de overhand zou nemen, maar dat was gelukkig niet het geval.
"Cold Mountain" is schitterend, aangrijpend en onvergeetbaar tegerlijk.
ik heb de film gezien en dat laatste stukje met ada en inman *spoiler* dat vond ik wel flauw, want dat is ook bij titanic maar dat is egt gebeurd![]()
Laatst gewijzigd door Akasha; 17 August 2009 om 12:31
Volgens mij misstaat mijn reactie een beetje tussen alle complimenten, maar dit was toch echt een pittige tegenvaller. Wat een vreselijk traag tempo, langrdadigheid troef. De cinematografie is inderdaad wel heel mooi, maar ja als de twee geliefden niet overtuigen begin je niets. En nicole Kidman overtuigd (voor t eerst) helemaal niet als arm boerenmeisje met lippenstift en eyeliner... Belachelijk. Law doet zn best maar de vonk wil niet overspringen... Alleen Zellweger is uistekend op dreef en natuurlijk Philip Seymour Hoffman, maar dat is geen verrassing.
Al met al een te vorrspelbare en trage film die ook de gevoelens van de hoofdkarakters niet echt goed uitdiept.