Capote (2005) Biografisch drama met Philip Seymour Hoffman als de excentrieke schrijver Truman Capote, over de totstandkoming van diens boek In Cold Blood

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

7 van de 10 sterren (111 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Capote

Administrator

Standaard Geef jouw reactie

Wat vind jij van deze film?

Crew Duuk's schermafbeelding

Standaard Eindelijk

Eindelijk krijgt Seymour een hoofdrol. Wel en dikverdiend. En hij benut deze uitstekend!
    "Ask yourself a question: Do I Feel Lucky? Well Do Ya, Punk?"

Runner
    9 van de 10 sterren

Standaard Capote

Winnaar voor de oscar voor best male actor, Philip Seymour Hoffman, schitterd in deze dramatische en krachtige film. Hoffman laat deze beroemde schrijver van de book "in cold blood" tot leven komen in een emotionele maar hilarische excentrieke wijze. de rest van de cast is indrukwekkend, en vooral Catherine Keener is geweldig (nominatie voor best supporting actress). De film is geweldig uitgebalanceerd en soundtrack passend. Na het zien van deze Oscar genomineerde film voor best picture praat je nog lang na.... SUBLIEM!

Regisseur jerry's schermafbeelding
    9 van de 10 sterren

Standaard

een meesterwerk. gewoon zien en op je af laten komen. een top film. waar je geen seconde van moet missen.

Figurant
    8 van de 10 sterren

Standaard

Zeer goede film! Niet noodzakelijk één die ik vaker wil zien, maar heb ontzettend genoten! Die Philip heeft de Oscar zeker verdient, groot talent.

Figurant

Standaard

Topfilm!
    Philip speelt een heerlijke rol, ik heb genoten van zijn spel.
    Ben op het moment ook in het boek bezig, zeker ook een aanrader voor de mensen die de achtergrond van deze film meer willen begrijpen.

Figurant
    9 van de 10 sterren

Standaard Geweldig!

Wat een razend knappe film. Dacht vooraf dat t me niet bijster zou boeien, maar daar moet ik op terug komen! Super!

Figurant Ray Roodoog's schermafbeelding
    9 van de 10 sterren

Smile Goeie film

Eindelijk weer eens zo een meesterwerk dat je nog dagen bij blijft. Goed acteerwerk, geweldig spel, fraai camerawerk. Kortom een MUST voor iedere filmliefhebber!

Producent Rvdwilt_1985's schermafbeelding

Standaard

dacht eerst dat het niet een film voor mij was ook mede door die rare stem van die gozer maar op een of andere manier bleef ik toch geintreseerd in de film en moest het einde zien en uit eindelijk vind ik het een goeie film
    Pain Is Temporary, Pride Is Forever !!
    ''Some of you may die, but that's a sacrifice I am willing to make''.

Producent Tarkus's schermafbeelding
    8 van de 10 sterren

Standaard

Het gegeven op zich is heel goed, en is ook goed uitgewerkt. Alleen spijtig dat de montage van de film hier en daar wat gebrekkig is verlopen.
    Philip Seymour Hoffman heeft hier terecht een Oscar met verdiend, want hij is voortreffelijk als Truman Capote.
    Toch verbazend hoe een schrijver, door het schrijven van een echt gebeurde tragedie, zo kan veranderen, zelfs zodanig dat hij na dit werk geen enkel boek meer kan af maken. Capote was door zijn onderzoekswerk dan ook wel zeer nauw met de daders betrokken geraakt, zelfs bevriend met een van hen.
    Ik aarzelde aanvankelijk om deze DVD aan te schaffen, maar hoewel het een sober gebracht verhaal is, heb ik er geen spijt van deze film gezien te hebben.
    Het is de moeite waard om te bekijken.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten