Dorian Gray (2009) Fantasy-thriller naar het boek van Oscar Wilde over een ijdele jongeman wiens ware gezicht verscholen gaat achter een mysterieus mooi uiterlijk

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

6 van de 10 sterren (30 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19

Discussie: Dorian Gray (2009)

Figurant

Standaard

bout film

Super Moderator Akasha's schermafbeelding
    6 van de 10 sterren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Filmexpert Bekijk bericht
    bout film
    Mag ik ook vragen waarom je dat vindt? Ik vond m best spannend
    Dorian Gray denkt dat schoonheid het belangrijkste is in het leven, maar langzaam verandert hij.
    Volg Film1 op Twitter, Facebook, Google+ en Youtube

Producent Mr. Picture's schermafbeelding
    6 van de 10 sterren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akasha Bekijk bericht
    Mag ik ook vragen waarom je dat vindt? Ik vond m best spannend
    Dorian Gray denkt dat schoonheid het belangrijkste is in het leven, maar langzaam verandert hij.
    Het einde is vooral afgeraffeld, vond ik tenslotte. Anders was het geen slechte film.
    Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !

Crew wevandel's schermafbeelding
    6 van de 10 sterren

Standaard

Een redelijke film. Deze film zag er voor mij echt uit als en fantasy, daarom vond ik het niet echt een slechte film. Ik was wel gefocust op 'Dorian Gray' (Ben Barnes), omdat het een knap ding is Deze film nam mij ook mee naar de gespeelde tijd en hield mijn aandacht (soms) vast. Ik hou wel van een fantasy verhaal, dus geef ik toch een voldoende aan deze film. 3 Stars.

Producent michiel meijlof's schermafbeelding
    7 van de 10 sterren

Standaard

Goede fantasy film!

Figurant
    6 van de 10 sterren

Standaard

Oscar Wilde, heeft een prima verhaal met Dorian Gray, geheel geschreven in de stijl van de grote Amerikaanse schrijver en dichter Edgar Allan Poe.
    Ik vind dit een mooie verfilming van dit verhaal.
    Heerlijke film in klassieke stijl.
    Ja hier hou ik van.

Regisseur Quentin's schermafbeelding
    9 van de 10 sterren

Standaard

Mooie verfilming van deze wereldberoemde klassieker van Oscar Wilde. Fraaie beelden, een literair 'scenario' en een prima cast. Niks te klagen. Ben Barnes is uitstekend gecast als Dorian Gray. Mooi en verleidelijk, met de ontwapenende onschuld van de jeugd in zijn blikken, terwijl soms iets van boosaardigheid doorschemert als 'het kwaad' de overhand krijgt. Beslist niet eenvoudig om een zo beroemd personage geloofwaardig gestalte te geven, maar dat is hier zeer goed gedaan.

Een stuk literaire historie is hier op fraaie, onderhoudende en toegankelijke manier in beeld gebracht. Dat is alleen maar positief, niks mis mee. Een aanrader voor liefhebbers van literatuur, periode-drama, de romantici of gewoon een goed verhaal. Wie domweg horror of een slasher verwacht komt bedrogen uit. Dan is dit niet wat je zoekt. Geen nood, er draait geheid altijd wel iets op Film1 over kamperende tieners in een moeras of zo. Maar kraak deze film niet af als het gewoon je genre niet is...

Wie het wel aanspreekt: enjoy!

Figurant
    4 van de 10 sterren

Standaard

Ik had een heel ander idee bij een verfilming van Oscar Wilde dan wat je hier te zien krijgt. Vond het nogal overdadig en zwaar hangend op special effects, die tegelijkertijd helemaal niet zo goed waren. Beetje goedkoop allemaal, jammer.

Producent
    4 van de 10 sterren

Standaard

Ik heb hem 2x moeten zien voordat ik hem ging waarderen, aparte sfeer en verhaal. Geen topper, goed geacteerd.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten