Wat vind jij van deze film?
Wat vind jij van deze film?
Best een goede film waarin je als kijker meegenomen wordt in het verschillend kijken naar en reageren op een ethisch dilemma. Het verhaal is herkenbaar en de meesten hebben er wel een mening over. De film laat zien hoe vanuit verschillende standpunten ernaar gekeken kan worden en gehandeld kan worden en laat daarmee zien hoe gecompliceerd een en ander kan liggen. Voor mij had de emotionele en daarmee impulsieve kant van de verschillende uitgangspunten wel wat verder uitgediept mogen worden. Dit zou het begrip vergroot hebben, denk ik. Het einde is ietwat luguber, waarschijnlijk voor het dramatische effect. Wat het meest blijft hangen echter is de poging om de discussie over het impulsieve en daardoor vaak hufterige handelen voor het voetlicht te brengen. Wat mij betreft is de film daar best in geslaagd. Tenslotte vond ik Theo Maassen behoorlijk overtuigen, maar niet zo sterk als in TBS. Ik vind hem als cabaretier beter.
Prima film!
De politiek correctheid druipt van het scherm af, er wordt een onderscheid gemaakt tussen goed en fout, en dingen die in de echte wereld degelijk gebeurren worden in deze film omgekeerd. mensen die wel weten hoe het zit in de samenleving, worden wegegzet als 'foute'
Mwah. Ik vond het een aardige film. Al kon de verhaallijn en acteerwerk wel wat logischer. Dat zwart-wit wat wel leuk.
Bijzonder lastig uit te leggen. Ik bedoel het gedrag van de ziekenbroeder. Is hij professioneel geweest of was het juist een menselijke reactie? Daar balanceert de film (of althans de hoofdpersoon van deze film) voortdurend mee. Is de film een goede film? Het snijdt een uitstekend thema aan, dus is het script leidend voor deze film. De acteerprestaties zijn prima. Je moet het karakter wel goed neerzetten natuurlijk, anders is het personage niet geloofwaardig. Leuke cameo optredens van Matthijs, Maxim, Tygo en Sophie Hilbrand.
Een goede Nederlandse thriller film...
Uitstekend acteerwerk...
Acteur Theo Maassen speelt zeer goed...
Bekende acteur Gijs Scholten van Aschat...
Prima verhaal...
Dan zie je maar dat de vervelende jongens (te jong leeftijd)...
Prima HD kwaliteit, behalve grijse tinten, soms veel geruis...
Prima achtergrond geluid/muziek (Dolby Digital)...
Eindelijk goed voor de Nederlands film, regisseur Pieter Kuijpers...