The Dreamers (2003) Drama van Bertolucci waarin een Amerikaanse student tijdens de Franse studentenrellen zijn toevlucht zoekt bij broer en zus Theo en Isabelle

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

7 van de 10 sterren (17 stemmen)
Jouw cijfer:

Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Dreamers, The

Regisseur
    9 van de 10 sterren

Standaard

Een typische Bertolucci film... mooi uitgerekte scenes en vooral veel sfeer.

Prettig verrast - alweer - door Michael Pitt (zie Hedwig and the angry inch!). Maar ook de overige acteurs was ik zeer over te spreken.

Mooie beelden en een prettig verhaal.

Enig minpuntje... De film begint met een voice over, en is eigenlijk een flash-back. Waarom krijg je daar op het einde niets meer van mee? Als dit niet het geval was geweest, dan echt een meesterwerk!!

Crew
    7 van de 10 sterren

Standaard

een film waarbij fantasie, experimenteren en ontdekken hoofdlijnen zijn. Als je verder kijkt dan de sexuele scenes is dit een romantische film waarin op speelse wijze de oude filmwereld wordt aangehaald door middel van oude filmbeelden.

Crew
    6 van de 10 sterren

Standaard

Drie jongeren experimenteren er hevig op los in ´The Dreamers´. Weinig verheffend, wel zeer expliciet in beeld gebracht en in die zin gedurfd. Weinig verhaal, meer een sfeervertelling.

Figurant
    7 van de 10 sterren

Standaard

De sfeer in deze film is geweldig. Mooie beelden, ook door het mooie huis. Heel leuk dat ze het thema film er instoppen, vooral op de manier van 'en wie doe ik nu na'. Alleen de sexscenes vond ik heel overdreven. Dat vond ik minder.

Runner
    4 van de 10 sterren

Standaard

beetje een rare film, ik snap de bedoeling niet van hun triootje

Crew Miss Moviestar's schermafbeelding
    7 van de 10 sterren

Standaard

Jammer van de zeer expliciete sexscenes. De sfeer was inderdaad erg mooi, je komt een beetje in het Franse wereldje. Ook vond ik Eva Green erg goed acteren. Verder een apart verhaal en niet echt bijzonder. De film bleef me vooral bij door de sex.

Regels voor berichten