The Descent (2005) Avontuurlijke horrorfilm van de maker van 'Dog Soldiers', over zes vriendinnen die vast komen te zitten in levensgevaarlijke grotten

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

7 van de 10 sterren (270 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 102

Discussie: Descent, The

Figurant

Standaard

Zeker geen film voor menzen met claustrofobie. Een aantal vriendinnen komen vast te zitten tijdens hun tocht door een grottenstelsel.. En eenmaal daar aangekomen blijkt dat er een groep wezens ronddwaalt die mensenvlees best te verteren vindt.
    De spanning wordt niet echt op de piek gevoerd, maar de film blijft wel boeien. Jammer dat er op het laatst wat veel "zombie's "opduiken, en de jacht een beetje te "spontaan "verloopt.
    Wel leuk om samen in het donker te bekijken.

Regisseur jerry's schermafbeelding
    9 van de 10 sterren

Standaard

een orkje die met smart zit te wachten diep in de grotten op vlees, mensenvlees is dan helemaal perfect. maar het is geen smerige horror film. er speelt meer, een mooi verhaal erbij over zes vriendinnen, een tragisch ongeluk en wie overleeft deze hel in de grotten als er eenmaal geen weg terug is. zes meiden in een diep en donkere grot en vele kleine orkjes!!!! een film die zich veel ook in het donker afspeelt, dus wie heeft er stalen zenuwen om naar deze film te gaan kijken???

Crew Marysia's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard The Descent

Ik heb deze film gezien en ik vond hem doodeng!
    Dat kwam ook omdat ik hem keek zonder dat ik wist waar het over ging.. toen ik er dus achter kwam dat het een horror was, schrok ik me dood ..! omg..

Het eerste uur is er niet veel actie en spanning, maar dan komen ze tot een gruwelijke ontdekking..
    Laatst gewijzigd door Marysia; 21 January 2006 om 23:25

Crew dottey's schermafbeelding

Smile de afstammeling van wat?! 4 puntjes :)

Een verhaal dat niet alleen spanning en sensatie is. Het gaat over een zestal vriendinnen die samen altijd net effe over het randje van spanning gaan en het geregeld opzoeken. Als Sarah met haar gezin terug rijdt naar huis krijgen ze een tragisch ongeluk waarbij haar dochtertje en man overlijden.

Enige tijd later hebben de vriendinnen afgesproken om in grotten de wereld van onontdekte kamers te jagen. Ze nemen een andere grot dan gepland doordat een van de zes een compleet ondekte grot wilt onderzoeken.

Ze stuiten al snel op iets wat extra in het donker is dan de aanwezigheid van de zes. Als dan de uitgang (hoe ze binnen waren gekomen ook nog eens instort) lijkt het noodlot compleet. Als ware heldinnen vechten ze naar een weg naar buiten.

Maar dan ontdekken ze dat ze in de gaten gehouden zijn door iets wat er in de duisternis schuilhoud.
    Een van de vriendinnen houd iets geheim voor sarah en daar moet zij toch echter zelf mee aan een kant staan om dit te overleven. Of kiest ze toch voor een eigen weg te vinden in het donker, samen met de afstammelingen.

Ik vond het een super gave film. Het eerste deel is er weinig te beleven behalve dat er een beetje is geraft en er veel wordt opgeschept door de dames! Dan ineens... hihi.. een of ander vreemd wezen die in mannelijke en vrouwelijk vormen voorbij vliegen op je scherm in een behoorlijk donkere grot.

Als je denkt sow, daar zijn ineens veel monsters die idd wel wat weg hebben van een of andere albino ork is het einde! Dan denk je.. nou zeg dat is erg makkelijk wat the f*ck.. rustig rustig... wacht maar af.. het verhaal heeft ineens een heel andere wendig.. super om over na te denken! Ik verklap niet te veel want deze film moet je wel even kijken in de bios... een aanrader van 4 punten!!! (van de vijf.. erg hoog )

filmkenner dottey

Runner shku1510's schermafbeelding

Standaard

lijkt me een erg leuke en enge film.Ik denk dat ik er wel heen ga(weet et eiglijk wel zeker)maar dan moet ik nog wel iemand over halen om mee te gaan....
    Laatst gewijzigd door shku1510; 26 January 2006 om 15:56

Producent nannou's schermafbeelding

Standaard

hey Dottey... weer eens thanx he... heb hem ook gezien en echt... hehe... ik vond hemheel spannend en op bepaalde momenten echt claustrofobisch...ik kreeg het eigenlijk echt benauwd op die ene moment( weet niet of ik het mag verklappen) maar ikdenk wel dat je het weet... ik had echt niet verwacht wat eigenlijk ook in die grotten zat.....het einde vond ik zo erg en toch heel mooi....ja ik kanhet eigenlijk niet goed uitleggen zonder iets verder te verklappen....maar het is een hele goede spannende film...

hcsparnaaij
    Guest

Standaard

Lijkt me echt super vet!!!

Deze ga ik zeker zien!

Crew dottey's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nannou
    hey Dottey... weer eens thanx he... heb hem ook gezien en echt... hehe... ik vond hemheel spannend en op bepaalde momenten echt claustrofobisch...ik kreeg het eigenlijk echt benauwd op die ene moment( weet niet of ik het mag verklappen) maar ikdenk wel dat je het weet... ik had echt niet verwacht wat eigenlijk ook in die grotten zat.....het einde vond ik zo erg en toch heel mooi....ja ik kanhet eigenlijk niet goed uitleggen zonder iets verder te verklappen....maar het is een hele goede spannende film...
    op welk moment?>er waren er meerdere.. goor stukje vond ik toen er de hoofdrol speelster in dat bad van bloed was gevallen en zo omhoog kwam! Gatsie....
    filmkenner dottey

Crew
    10 van de 10 sterren

Thumbs up

echt een gave horrorfilm,lekker spannend!!!!!!!!!!!!lekker scary daar in die grot,met die "orks" .

Regisseur zonnetje's schermafbeelding

Standaard

ik vond hem ook echt gaaf en superspannend , en als je heel erg in deze film meeleeft dan krijg je inderdaad chlostrofobische verschijnselen brr eng gewoon

Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten