Wat vind jij van deze film?
Wat vind jij van deze film?
Ik heb nu 5 afleveringen gezien, en vind het tot nog toe chaotisch, meerdere verhaallijnen, te veel hoofdpersonages (vind ik dan), aflevering 5 was eigenlijk de eerste aflevering voor mij die me bekoorde.
Inmiddels bij aflevering 7 aangeland, en hoewel ik er ook even in moest komen vanwege de verschillende verhaallijnen die door elkaar lopen vind ik het een héle spannende serie, waarvan ik nu dagelijks reikhalzend uitkijk naar de volgende episode...
Top serie als je er eenmaal goed in zit! De dagelijkse uitzending op 4 dagen in de week vind ik ook prettig, zo hoef je niet te lang wachten op de volgende. 5 weekdagen was handiger geweest ivm het programmeren van de PVR, maar goed, je kunt niet alles hebben. Misschien was dit bij Film1 niet mogelijk....?
Aanrader voor iedereen die van een intelligente policier houdt, en een verademing tussen de hapklare brokken van de meeste Amerikaanse formule-politieseries.
Ik denk dat het ongeveer hetzelfde punt is geweest. Ik begon met goede zin aan de serie, de eerste aflevering was ook veelbelovend, maar daarna kwam er soms ook wat ergernis opzetten over de 'rommeligheid' en bepaalde bizarre en (schijnbaar) onlogische gebeurtenissen. Met name op het moment dat de moeder van de gruwelijk afgeslachte baby ineens als verdachte werd neergezet terwijl de moordenares niet gestraft werd kon ik het even niet meer volgen. Ook het morele heen-en-weer gezwalk van bepaalde mensen tussen eerlijkheid & rechtvaardigheid en (vermeende) loyaliteit in het licht van dubieuze zaken vond ik bij wijle wat irritant. Maar in de volgende afleveringen wordt er steeds méér duidelijk, en begrijp je ook wat beter waarom sommige 'good guys' waarover je eerder aan het twijfelen werd gebracht af en toe rare dingen deden. Je komt er dan ook meer achter wie echt okay zijn, zei het nog steeds met grijstinten en alle menselijke plus- en minpunten. Nuance is ook prima, maar ik zie tegelijkertijd toch ook wel graag wat logica en navolgbaarheid in een verhaal. Dat moest hier blijkbaar nog 'even' groeien over een aantal afleveringen heen.
Op zeker moment had ik echt even zoiets van "zijn ze nou allemaal gestoord daar of hoe zit het?". Het leek toen of (bijna) niemand echt te vertrouwen was en iedereen wel wat te verbergen had. Tegelijkertijd schoot het ook nog niet echt op met de zaak c.q. het verhaal, dus op dat punt begon de ergernis wat op te komen. Daarbij komt dat de kijker ook niet makkelijk een band met de karakters krijgt als het over langere tijd onduidelijk blijft wat je aan ze hebt, dus vraag je je op zeker moment wel af of het 'zin' heeft om nog verder te kijken. Maar zoals gezegd komt er steeds meer lijn in, en dan is die gelaagdheid juist wel mooi. Je moet m.i. echt even de tijd nemen om alles en iedereen te leren kennen alvorens je de serie werkelijk zult kunnen waarderen. Ik ben blij dat ik dat wel heb gedaan...
Al met al vind ik de serie steeds beter worden; gelaagd, complex, onderhoudend en vooral spannend! De verschillende verhaallijnen worden m.i. ook steeds 'natuurlijker' naar mate de serie vordert.
In de laatste aflevering van seizoen één wordt veel verklaard en ook e.e.a. opgelost, maar er zitten pal aan het einde toch ook (minstens) twee dikke "WTF?!" momenten. Je blijft bijvoorbeeld zitten met vragen zoals: "waar is die rooie opportunistische advocate nou in vredesnaam weer mee bezig?" en: "wiens hoofd is dat?" als de camera inzoomt tijdens het finale shot...
Dat zal vast wel als cliffhanger bedoeld zijn voor de overgang naar seizoen twéé (tenzij ik iets gemist heb). Gelukkig kunnen we de eerste aflevering daarvan komende maandag al zien, dus blijven we hopelijk niet al te lang in het ongewisse...
Dank je Akasha! Prettig dat we zo lekker achter elkaar door kunnen blijven kijken. :-)
Mogen we hieruit concluderen dat seizoen 4 ook aangekocht is of wordt door Film1?
Inmiddels 3 afleveringen gezien, maar herken tot nu toe weinig in de chaotische verhaallijn. Erg goede serie en zoals ik het nu begrijp wordt het alleen maar beter. Stond eerder wat sceptisch tegenover deze serie, maar toch knap hoe Film1 dit weer heeft weten te vinden. Klasse. Zou leuk zijn als hier nog wat meer kijkers laten weten wat ze van de serie vinden, want als ik op het aantal stemmen moet af gaan wordt serie slecht bekeken, alhoewel dat natuurlijk niet echt iets zegt over het aantal kijkers.
Laatst gewijzigd door nol_nl; 18 August 2012 om 02:46
Ik heb net deel 1 van seizoen 1 gezien. Het gaat hier om politiewerk met de Franse slag. Slordige lui die niet goed hebben gekeken naar CSI. Maar ik vond het eerste deel wel veelbelovend, want de menselijke beslommeringen, het realistische karakter en de acteerprestaties zijn meer dan ok. Hopelijk groeit ie nog door, dan is het zeker de moeite waard. Zonder meer interessante keuze van Film 1.
Groetjes van Swellie