The Exorcist (1973) Klassieke doodenge horrorfilm van Willima Friedkin naar gelijknamige boek van William Peter Blatty over een meisje dat bezeten raakt door de duivel

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

8 van de 10 sterren (72 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37
    nilofar
    Guest

Standaard

Echt een super enge film. De acteurs zijn best goed. Ik snap echt dat veel mensen het in de tijd een super eng film vonden.

Het verhaal is best origineel voor zijn tijd en het meisje speelt echt super goed de rol van bezeten kind. Het is echt een classic. De soundtrack is ook erg spooky dit draagt enorm bij aan de enge sfeer. De scene waarbij Regan zo eng de trap afgaat is super eng! BRR.... Ik moet eerlijk toegeven dat ik een erg enge nachtmerrie had nadat ik deze film had gezien !

Zeker een van de beste horrofilms maar het is inderdaad jammer dat sequels zijn verpest.

Crew
    8 van de 10 sterren

Standaard

pracht film.

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

echt een enge film ooit zeg ik heb hem gisteren avond gezien ik vond hem absoluut eng, dit is de griezeligste film aller tijden???

in die tijd van jaren 70 vonden mensen hem zeker eng en griezelig,
    hun durften niet zeker naar bed te gaan, hun vonden die film zo doodeng
    Laatst gewijzigd door Akasha; 26 May 2010 om 10:57

Producent Tarkus's schermafbeelding
    8 van de 10 sterren

Standaard

Toen deze film in 1973 verscheen veroorzaakte hij een ware hype en ook heel wat discussies. Ik was toen 16 jaar en omdat de film alleen geschikt wed bevonden voor kijkers vanaf 18 jaar heeft het even geduurd eer ik de film kon zien.
    Dus heb ik toen eerst het boek gelezen, en dat maakte me alleen nog meer nieuwsgierig naar de film, zo goed was dat al.

Uiteindelijk heb ik de film pas gezien rond mijn 20ste en vond het zeker een prima film. Waarom hij verboden was onder de 18 was meteen duidelijk denk ik, het is vooral de taal die schokkend is. Nu zou men misschien daar niet meer zo streng voor zijn, maar in de eerste helft van de jaren '70 was dit wel zeer gedurfd.
    Maar nu heb ik hem na zovele jaren nog eens opnieuw bekeken, de directors cut deze keer.
    En, toegegeven, die enkele minuten meer doen de film goed, vooral de trapscène van Regan, die in de korte versie niet te zien is, is echt een pluspunt.

Kortom, deze film, een klassieker van formaat, is nog steeds het bekijken waard, al komt hij nu misschien een beetje traag over voor het hedendaagse filmpubliek, maar laat dat je niet tegenhouden om deze film eens te bekijken.
    Trouwens, voor een film uit die tijd is de make-up van Linda Blair, als de bezetene, angstaanjagend goed gedaan.
    Laatst gewijzigd door Akasha; 27 May 2010 om 12:34

Figurant

Standaard

Ik kan me nog herinneren dat na afloop je geestelijke hulp kon vragen en dat kerkelijke instanties het af raden om deze film te gaan zien, nu ik heb het in 1973 gezien, nu de directors cut aangeschaft maar blijft het een aangrijpende film vinden, weet ook dat er tijdens de opnamen enkele medewerkers een ongeluk kregen waarvan zelfs 1 is overleden.

Figurant

Standaard

Ik wil hem wel kijken,maar ik durf niet. Je moet weten dat ik erg bang ben voor zulke films..........

Figurant

Standaard

Mijn moeder zegt dat die goed, maar echt super eng is!

Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234

Soortgelijke discussies

1. Exorcist: The Beginning
    Door Beebee in forum E
    Reacties: 49
    Laatste bericht: 19 February 2012, 21:02
  2. Dominion: Prequel to the Exorcist
    Door filmfocus in forum D
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 05 August 2006, 20:53

Regels voor berichten