Klassieker in het Horror genre,
Klassieker in het Horror genre,
Het beste van zijn soort. Let op de gesprek scene tussen de 2 dominee's en je zal het begrijpen waarom kwaad altijd sterker lijkt dan de goed.
Al is zijn het geen super mooie beelden, het is wel een super verhaal! En er zitten we vette scenes in! echt een top film!
Nu ruim 25 jaar later is The Exorcist nog altijd een van de meest schokkende en aangrijpende films die ooit zijn gemaakt. The Exorcist is gebaseerd op het boek van William Peter Blatty die eveneens zijn bijdrage heeft geleverd aan de productie van de film uit 1973.
De regisseur William Friedkin heeft nu de film The Exorcist (2000) vernieuwd met 11 minuten beeldmateriaal. In het extra materiaal zit de nooit eerder vertoonde scène 'spiderwalk'.
The Exorcist is een angstaanjagend en realistisch verhaal over het onschuldige meisje Regan in wie een boosaardig wezen leeft. Een aantal onverklaarbare en verschrikkelijke gebeurtenissen vindt plaats in het huis van de familie MacNeil. De lieflijke Regan verandert in een ziek meisje met een kwaadaardig gedrag. Doktoren kunnen niets vinden en uit wanhoop nodigt moeder Chris MacNeil de priester Karras uit. Hij wil niet geloven dat de duivel in het lichaam van Regan huist maar door zijn twijfel neemt de kracht toe van de duivel. De priesters Karras en Merrin hebben slechts één mogelijkheid om de duivel uit te bannen en daarmee Regan te genezen.
De tijd is gekomen dat zij de duivel gaan uitdrijven....
vond het geen goede film, nep, hoort de engste film ever geweest te zijn, viel er bijna bij in slaap, zegt genoeg denk ik...
Ik heb hem thuis gezien en in de bios. Maar in de bios is hij veel aangrijpender dan thuis. De effecten komen thuis via de tv niet goed over!
Ik heb deze film samen met een vriendin in de bios gezien, de lange versie dus. De film is wel leuk maar ik moest wel lachen toen ik die spider walk zag. We waren ook de enige die er om moesten lachen in de rest van de zaal werd alleen maar gegild.
Des al niet te min blijft het een van de eerste griezelfilms die ik samen met mijn moeder mocht kijken (oorspronkelijke versie) toen ik een jaar of 7 of 8 was.
vet cool en vet goed. ik kan niets anders geven dan een 10
ik zelf persoonlijk hou niet zo van deze films. ik lag er ook niet wakker van toen hij op tv was geweest. ik bedoel dat ik hem niet eng vond om wakker te blijven, s,nachts. mijn ouders hebben de film in 1973 gezien (dat was de oorspronkelijke geloof ik) en ze vertelden dat er buiten mensen van de kerken stonden met bijbels in hun handen. dat was bij de bioscoop. en toen iedereen naar buiten kwam wilden die mensen steun verlenen, maar i.p.v dat ze zielige mensen aantroffen, kwamen de gasten naar buiten druk lachend over de erwtensoep!!! ik persoonlijk vind dit niet mijn type film, ik prefereer toch liever the omen, als het om dit soort films gaat.
Hoewel het genre niet tot mijn favorieten behoort om maar eens een understatement te gebruiken, kan ik wel zien waarom deze film zo hoog scoort op alle lijsten met engste films ooit.
Ik heb er in ieder geval toen ik hem voor het eerst zag, slapeloze nachten van gehad.
Ziet er allemaal mooi uit, gezien de context en de tijd waarin de film gemaakt is. Kan me wel voorstellen dat men hem tegenwoordig knullig vindt. Dat heeft dan alles te maken met de voortgang van de kwaliteit van Special Effects en montage die tegenwoordig scherper is.