Echt een zeer goede film. Het bevat echt alles, dus het is een film voor iedereen![]()
Echt een zeer goede film. Het bevat echt alles, dus het is een film voor iedereen![]()
charlie kaufman is onbegrensd in zijn talent.
zolang hollywood daar geen mibruik van maakt zullen we blijven genieten van zijn schrijf kunsten.
absoluut meesterlijk
zeer goeie film, je moet wel je hoofd er bij houden anders ben je op een gegeven moment alles kwijt maar brilliant in elkaar gezet!!
nu heb ik hem toch eindelijk gezien. ik moest er wel voor naar utrecht maar het was het helemaal waard. na de film kon ik alleen maar uitbrengen: geniaal.
deze film is echt 1 van de beste die ik ooit gezien heb. Jim Carrey is dan wel niet druk en irritant maar hij is deste beter. heerlijk om hem eens echt te zien acteren. Kate Winslet was ook echt geweldig. het verhaal zat heel goed in elkaar en ik denk dat ik volgende week weer ga![]()
"We’re limited little souls and we can only kind of throw ourselves against the wall and hope to stick a bit.."
ik lees met verbazing de uitermate positieve recensies over de film eternal sunshine! Heb em afgelopen zaterdag ook zelf gezien, en had vooral in het middenstuk moeite om wakker te blijven. Wat een pretentieus gedoe met regietruukjes, stukjes tijd a-synchroon door elkaar heen monteren, en uitermate amateuristische prietpraat over de techniek van de geheugenwisser. En wat een flinterdun verhaaltje, en vrijwel geen ontwikkeling van karakters. Het feit dat er 3 zeer bekende acteurs in spelen moet garant staan voor kwaliteit?? Jim Carrey wordt in deze film geroemd om zn geweldige naturel acteerstijl? Ik zou zeggen, kijk es meer Franse films en laat je niet verblinden door beroemde acteurs!
Groeten, Henk (Die zich toch echt van te voren verheugde op een goede film....)
Ik was zeer benieuwd naar deze films, want ik vond Adaptation en Being John Malkovich van Kaufman ook al zo goed en vooral bijzonder. Ben blij dat ik geweest ben. De film is echt super. Vooral heel origineel, ook sommige locaties van de scenes. Cast is heel goed gekozen.
elijah is echt geweldig een film met hem is suuuuuuuuuper
Fantastische film.
Jim carrey laat andere acteurs weer eens zien hoe je echt moet acteren.
Niemand had die rol beter kunnen spelen.
Kate winslet deed het ook erg goed, en haar haar was ook zeer ''interessant''
Leuke bijrollen van Kirsten dunst en onze megahobbit elijah wood.
Erge leuke film
Zeker gaan kijken hoor!
niet zo goed als adaptation dat script is simpeweg beter waarom is deze film dan zo goed? voornamelijk dankzij carrey en winslet ze acteren weergaloos tis wel jammer dat net als in being john malkovic een trucje eindeloos uitgemolken wordt bij bjm was de garp dat je in zn hoofd kon bij deze film was het de geheugenwisser ook hebben beide films veel tijd voor de bijrollen die in beide verhalen niet echt een toegevoegde waarde zijn wel is de moraal van deze film eentje waar je vaak aan terugdenkt hoe bezie je een relatie.......
Laat ik er geen doekjes om winden: ik ben géén fan van de Amerikaanse gekke bekkentrekker Carrey. Films met deze gezichtsspiervirtuoos heb ik in het verleden zoveel mogelijk gemeden. 'Eternal Sunshine of the Spotless Mind´ was echter anders, zo hoorde ik. Carrey écht aan het acteren, in een cast die er verder ook niet om loog. Al was het even wennen om samen met het vriendinnetje van Spider-man op de Titanic een Hobbit te zien rondspringen. Gelukkig duurden deze momenten van herkenning maar kort, en kon je de acteurs snel stuk voor stuk waarderen om de rol die zij in deze film neerzetten.
De basis voor het verhaal is bijzonder. Sommigen noemen het misschien een trucje, maar ik houd wel van herinneringen uitwissen. Dit is namelijk wat Clementine, de (ex)-vriendin van hoofdpersoon Joel, heeft laten doen; alle herinneringen aan de beste man uit haar geheugen laten halen. Dit vindt Joel zo onverdraagzaam dat hij uiteindelijk besluit om hetzelfde te doen. In dat proces beleeft Joel al zijn herinneringen echter opnieuw. En uit die ontdekkingsreis blijkt uiteindelijk ook één van de moralen van de film: we zullen het met de herinneringen die we hebben moeten doen, en da´s maar goed ook!
Joel komt er namelijk achter dat hij zijn herinneringen aan de mooie, excentrieke Clementine helemaal niet kwijt wil. Logisch ook, als je kijkt hoe puur de relatie tussen de twee eigenlijk is; ontzettend knap hoe Jim Carrey en Kate Winslet dat hebben weten neer te zetten. Verwoed gaat hij dus op zoek naar manieren om ze te behouden.
Naast het hoofdverhaal bevat de film de nodige subplots, die voor een leuke, gevarieerde aankleding zorgen. Al zijn ze niet altijd even relevant, ze leiden ook absoluut niet af. Hierbinnen zet bijvoorbeeld Elijah Wood een overtuigend ettertje neer.
Ik ben nog steeds niet weg van gekke bekkentrekker Jim Carrey. Als acteur heeft hij er een fan bij. Zo´n prestatie mag hij vaker neerzetten!