Enemy at the Gates (2001) Jude Law, Ed Harris en Joseph Fiennes spelen hoofdrollen in deze spannende oorlogsfilm over een scherpschutter in de slag om Stalingrad.

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

8 van de 10 sterren (41 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Enemy at the Gates

Runner
    9 van de 10 sterren

Standaard

Hierin zaten zowat alle ingredienten in om een film tot het laatste toe spannend te houden. In het begin in de boot over de Wolga was beklemmend maar keihard. (Neerknallen van eigen mensen) Hoe een jonge man zijn schiethobby perfectioneerde en later met veel moeite als scherpschutter in het Russische leger ging dienen. Uiteindelijk die adembenemende en spannende eindstrijd tussen die jonge schutter en de Duitse scherpschutter. Ik gleed zowat van het puntje van mijn stoel af van de spanning ! Geweldig camerawerk, spelers en figuranten verdienen een dikke pluim.

Regisseur
    8 van de 10 sterren

Standaard

Goede en onderhoudende film met een leuk kat-en muis spelletjes tussen Jude Law en Ed Harris.

Romance met Rachel Weisz is er wel met de haren bijgetrokken maar levert wel een erg mooie scene op waarbij je niets ziet gebeuren maar je wel weet wat er is gebeurd.

Spannend tot op het eind, ook al weet je al hoe het logischerwijs af zou moeten lopen.

Figurant
    9 van de 10 sterren

Standaard

Dit is echt een oorlogsfilm waarvan de moeite waard is om te kijken. De slag in Stalingrad is echt super realistisch en komt ook over dat het echt zo is gegaan. De hoofdpersonen zijn goed neergezet. Hoe Ed Harris Herr König neerzet is fantastisch. En de spanning tussen Jude Law en Ed Harris is om te snijden. Echt een klassieker

Crew
    9 van de 10 sterren

Standaard

spannend nautuurlijk 1 pracht onderwerp om 1 film over te maken....vooral zo goed omdat de spanning fantasties opgebouwd wordt

Regisseur Lt.Lemmens's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Hele gave maar vreemde Oorlogs film, deze film geeft je een beeld van de Russen in de 2e wereld oorlog

Producent Tarkus's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Dit is nog eens een fantastisch oorlogsdrama. Op bepaalde momenten is de spanning echt te snijden. De oorlog gezien uit een Russisch standpunt is eens wat anders dan de Amerikaanse. Prachtige vertolkingen van Jude Law en Ed Harris. Maar ook de andere hoofdvertolkers, Joseph Fiennes, Bob Hoskins en Rachel Weisz dragen bij tot deze sublieme film. Ook het decor van het door bombardementen geteisterde Stalingrad is zeer geloofwaardig. Kortom een oorlogsfilm die met de besten in zijn soort ('Saving Private Ryan', 'Pearl Harbor') zeker mee kan.

Figurant
    7 van de 10 sterren

Standaard Op zijn Russisch

De Tweede Wereldoorlog vanuit de kant van de Russen gezien. Een meesterlijke rol van Ed Harris die als coole Duitse sluipschutter tussen de linies van het Rode leger door moet sluipen op zoek naar de held van de Sowjetunie (Jude Law).
    Knap spel van beide acteurs met 'mooie' decors, maar vooral spanning.
    Aanrader voor mensen die houden van dit genre.

Regisseur antjuh's schermafbeelding

Standaard

dit is een super film!!!! de enige oorlogsfilm die ik echt super vindt, hoeveel kogels er ook geschoten worden, hij was geweldig, die liefde en dan midden in de oorlog en het kat en muis spelletje tussen jude law (jummie in deze film) en de beste sluipschutter van duitsland, echt geweldig om te zien... een aanrader voor mensen die niet echt van oorlogsfilms houden, maar het toch een kans willen geven
    .....there's only one who can survive it.....

Producent miss-k's schermafbeelding

Standaard

Ik heb er 3 kwartier ofzo van gezien en toen viel ik in slaap in de 1e reclame.. xD
    Ik vond het niet saai ofzo, eigenlijk wel goed zelfs, die 3 kwartier. Ik was gewoon moe =S
    Maar eigenlijk wil ik hem wel een keer afzien, ik huur het wel een keertje.
    Linkin Park, maNga, FT Island, Super Junior, Epik High, SHINee <3

Producent Rvdwilt_1985's schermafbeelding

Standaard

super film, ijzersterk verhaal en ook nog eens een goed einde gemaakt !!!
    Pain Is Temporary, Pride Is Forever !!
    ''Some of you may die, but that's a sacrifice I am willing to make''.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Enemy of the State
    Door The Director in forum E
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 05 March 2012, 14:14
  2. Behind Enemy Lines
    Door Mae in forum B
    Reacties: 44
    Laatste bericht: 18 August 2011, 13:17
  3. Eat Your Enemy
    Door REMEK in forum E