Captain America: The First Avenger (2011) Chris Evans werkt vrijwillig mee aan een onderzoeksproject waardoor hij superheld Captain America wordt en vecht voor the American dream

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

7 van de 10 sterren (25 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
    Figurant
    6 van de 10 sterren

Standaard

Tegenvaller... Captain America brengt geen vernieuwing, maar doet dat wat Spiderman en consorten al jaren doen en hopelijk komend jaar niet meer doen, namelijk plat vermaak. Sinds the Dark Knight wordt er meer gevraagd van superhelden, Captain America komt niet eens in de buurt. Special effects laten vaak te wensen over. Gevoel bekruipt dat dit of een snelle cashcow moest worden of een voorsortering op wat nog komen gaat. Ik hoop dat als het het 2e is, dat dit aanzienlijk beter zal zijn dan deze matige vertolking. Acteurs, verhaal en karakters weten niet et overtuigen. Al met al best geinig en met de hakken over de sloot voldoende.

Producent Tarkus's schermafbeelding
    9 van de 10 sterren

Standaard

Uitstekende actie-avonturen film uit de Marvel stal.
    Hoewel het eerste half uur maar traag is, maakt het volgende anderhalf uur dat allemaal goed, met veel actie en suspense.
    Goede special effects en een redelijk goed scenario en een puike cast, zorgen voor 2 uur kijkplezier.
    Dat het verhaal zich afspeelt tijdens de Tweede Wereldoorlog is voor mij een pluspunt, vind het altijd wel een goede achtergrond voor een film, ook als het om een fantasy-film gaat zoals in dit geval.
    Kortom: een van de betere superheldenfilms die ik de laatste tijd heb gezien.

Figurant

Standaard

Met deze film proberen ze maar één ding te laten zien en dat is hoe goed Amerika wel niet is, en daar word ik langzamerhand een beetje flauw van. Dan over het verhaal zelf. De film vind ietwat voorspellend. En dat rode hoofd van the red skull zag er gewoon niet uit. Dit is typisch zo'n film of je houdt ervan of je haat hem. En uhm..ja..het is een oorlogsfilm, en daar houdt je van of niet. IK vind oorlogsfilms niks ten eerste is dat al het geval in het dagelijks leven, hoe vaak zie je niet op het journal dat er of hier of daar weer een oorlog is. en ik houdt van schieten in een film, ook dat is te realistish. kortom een matige film.

Producent Frans75's schermafbeelding

Standaard

Basilios heeft het prima verwoord.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten