Captain America: The First Avenger (2011) Chris Evans werkt vrijwillig mee aan een onderzoeksproject waardoor hij superheld Captain America wordt en vecht voor the American dream

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

7 van de 10 sterren (97 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
    Administrator Film1's schermafbeelding

Standaard First Avenger: Captain America, The (2011)

Wat vind jij van deze film?

Crew stijnD's schermafbeelding
    8 van de 10 sterren

Standaard

lijkt me een leuke film =D

Figurant

Standaard

het idee is grappig/leuk.. maar dat outfit.. alsjeblieft zeg.. het is belachelijk!!!

Als ik de tegenpartij van hem was, kon ik me niet concentreren om op hem te schieten omdat hij er zo belachelijk uit ziet!!(ahh maar mischien is dat zijn kracht..) haha

Figurant

Standaard

sneller dan naar de sport school gaan!

Crew
    6 van de 10 sterren

Standaard

Eindelijk Captain America!!!!!!!!
    En met Johnston achter het stuur kan het alleen maar spectaculair, verfrissend en spannend zijn!

Regisseur lordhumangus's schermafbeelding
    5 van de 10 sterren

Standaard

Dat pakje hahahah ik zou het nog eens niet met carnaval aandoen.

Figurant

Standaard

oh nee he niet alweer een superkelden film

GL
    GL is offline
    Producent GL's schermafbeelding

Standaard

Veel te veel sterren voor een van de saaiste superheld films sinds Iron Man...

Crew
    6 van de 10 sterren

Standaard

Leuk eindelijk weer eens een oprechte held te zien.
    Steve Rodgers is geen held met interne conflicten, maar de bink die altijd de juiste beslissing weet te maken. Hij past dus meer in het straat van Superman, dan die van Batman en Spiderman.

Voor deze eerlijke en oprechte held, hebben ze de perfecte regisseur te pakken, de altijd verfrissende Joe Johnston.
    Johnston doet waar hij goed in is: oprechte mensen creeëren met filmmagie en spectaculaire beelden presenteren.

Er is alleen 1 probleem met deze film, en dat is het script zelf.
    Het verhaal is namenlijk eerder afgelopen dan het plot.
    De wat?!
    Ja inderdaad!
    Het hoofdpersonage Steve Rodgers/Captain America bereikt zijn doel eigenlijk al halverwege de film, namenlijk om een echte patrotistische Amerikaanse held te worden, op het moment dat hij de soldaten uit de klauwen van Hydra bevrijdt.

Wat daarna volgt is een opeenvolging van scenes, die puur en alleen zijn geconstrueerd om naar het punt toe te werken waar deze kan aansluiten bij de Avengers film.
    Dit bestaat uit 2 punten:
    1) De bad guy (Red Skull) verslaan in een 1 op 1 gevecht in een actieclimax
    2) Vast komen te zitten in ijs, waardoor hij jarenlater gevonden kan worden, om zich vervolgens aansluiten bij The Avengers.

Doordat het doel van deze film voor de scriptschrijvers niet was: maak een goede film over Cap.
    Hebben ze in plaats daarvan een film gemaakt met de opdracht: zorg dat je een film maakt, waarin Cap vast komt te zitten in tijd/ijs/whatever, om vervolgens jaren later zich te kunnen voegen bij onze volgende film.

Daarnaast wordt het verhaal van zijn liefdesintresse ook neit verder afgerond.
    Een teken van leven of dood was aardig geweest om voor Cap, maar ook het publiek, haar verhaal te kunnen afronden.

Overall: Verfrissende, spectaculaire, maar ietwat teleurstellende en qua verhaal matige film, over Marvel's grootste held.

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

ik heb hem net gezien wat een mooie film. Ik vond het verhaal ook heel erg goed. Ze hebben het wel goed overgenomen van het stripverhaal zoals het einde met het ijs, dat hij zo bij de Avengers kan aansluiten. Een uitstekende film!!!!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten