Final Destination 5 (2011) Vijfde deel in de horrorreeks, waarin een groep tieners aan de dood denkt te ontsnappen nadat ze de instorting van een grote brug hebben overleefd

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

6 van de 10 sterren (13 stemmen)
Jouw cijfer:

Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
    Administrator Film1's schermafbeelding

Standaard Final Destination 5 (2011)

Wat vind jij van deze film?

Crew

Standaard

hahaha... bij het laatste stukje van acupunctuur moest ik aan de even Apeldoorn bellen reclame denken :P

Figurant

Standaard

hahah even achmea bellen maar weer

Figurant

Standaard

Zo'n zin in!

Figurant

Standaard

Ik denk niet dat deze veel anders gaat zijn dan zijn voorgangers behalve dat de effecten misschien wat beter zullen zijn. Maar ik moet ik hem eigenlijk toch zien.

Crew wevandel's schermafbeelding

Standaard

Deze moet ik zeker zien!

Crew
    8 van de 10 sterren

Standaard

Zeker een goede film, en gezien het eind denk ik dat dit ook de allerlaatste deel wordt.

GL
    GL is offline
    Producent GL's schermafbeelding
    6 van de 10 sterren

Standaard

Wat bij deel 4 helemaal misliep is terug hersteld in dit vijfde deel. Het begint al bij de visual effect die zeer overtuigend zijn. Vooral de scène met de brug. Waar we in deel 4 goedkope 3D effecten kregen door om de vijf minuten iets op het publiek af te vuren was tenenkrommend en je zuchtte je als het ware dood. Nu wordt alles binnen de perken gehouden en weet men zelfs nog tijdens de dood scènes te verassen door de personage op een andere manier te laten doodgaan dan je verwacht. Soms laten die scènes je nog op het puntje van je stoel zitten zoals bij de oog-scène... Misschien lag het aan het hogere productie budjet dat deze film er iets meer uitziet als een film dan een tv serie in deel 4. Gelukkig worden we gespaard van seks scènes zoals die in deel 4 voorkwamen. Paste niet in de filmreeks en het was nogmaals een bevestiging dat deel 4 gewoon geld moest binnen drijven. Als ik seks wil zien kijk ik wel naar het internet. Final Destination 5 werkt zeer goed omdat het publiek een voorspelbare film verwacht en dat juist net niet krijgt. Het is niet dat men de film alleen heeft gemaakt om geld te verdienen maar ook om de fans nog iets extra te geven. Final Destination 5 lijkt de laatste te zijn en gelukkig is deze afsluiter geen ramp als deel 4. De cirkel is rond. 6/10
    Laatst gewijzigd door GL; 13 January 2012 om 12:47

Producent Tarkus's schermafbeelding
    5 van de 10 sterren

Standaard

Redelijk goed vervolg op de eerdere filmen uit deze reeks.
    Het scenario is zoals steeds simpel, de vertolkingen zijn niet super.
    Maar de 'ongevallen' zijn wel altijd origineel.
    De special effects zijn wel zeer goed, maar je merkt duidelijk dat ze bedoeld zijn om in 3D te bekijken, al zijn ze in 2D ook al erg indrukwekkend en af en toe gruwelijk.
    Een film voor de liefhebbers van bloed dus...

Regels voor berichten