Geen idee of er al zo'n topic bestaat, maar goed. Ik heb een bescheiden lijstje van films (en musicvideo’s) waarvan ik wel de beelden herinner maar geen titel. Misschien dat jullie mij kunnen helpen.
Ik geeft dus een beschrijving van een film en iemand die denkt dat die het weet geeft de juiste titel enzovoort. Hetzelfde geldt voor jullie: als jullie een film hebben waarvan de titel is ontschoten, post het hier en kijken of we aan de hand van de beschrijving de juiste film weten te vinden.
Dus: een film die ik mij herinner uit mijn jeugd (jaren ‘80) was een sprookjesfilm over een (te trotse / arrogante) prinses die in een ver land wordt gestopt en daar haar leven weet te beteren. Zo helpt zij op een gegeven moment een aan land geraakte vis. En, iets later, reist zij op de rug van een leeuw.
De decors waren studiodecors (misschien een tv-productie). Het was een (volgens mij) Engelstalige film. En wat ik mij nog schaars herinner is dat er hoge bergspelonken waren en dat de prinses een witte jurk droeg. Maar herinneringen kunnen ook misleidend zijn.
Dus als iemand mij, gebaseerd op deze fragmenten van herinneringen, kan helpen?
Qua musicvideo’s misschien een makkelijke: wie weet nog die clip waarin een zanger zichzelf laat clonen in een wortel die uiteindelijk in een speelgoedrobot wordt geplaatst?Ik zag ‘em ooit in MTV’s ‘alternative nation’ en ben sindsdien benieuwd hoe het liedje ookalweer klonk.

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren