Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Figurant

Standaard Stopmotion projectje met Shakespeare tekst

Ik maak af en toe stopmotion film projectjes. Hierbij probeer ik telkens mijn grenzen te verleggen. Bij mijn recentste project was het doel om een wat langere tekst te lipsyncen en toch boeiend te houden.
    De tekst die gekozen was komt uit 'As you like it'. Ik hoop dat jullie het aardig vinden.
    Commentaar vind ik leuk, als het maar opbouwend is

Producent Christoph81's schermafbeelding

Standaard

Grappig filmpje. Maak je alleen maar kleianimatie-stopmotion projectjes of pak je het ook groter aan met silliconen/ kunststof figuren? Je bent in ieder geval op de goede weg.

Als je wat hebt aan opbouwende kritiek, dan was vooral de audio storend (de overgang naar de schedel was te luid, de rest te zacht). Plus ik hou zelf niet van Engels met een knots van een Nederlands accent. Misschien voor de volgende keer op youtube dit citaat opzoeken uitgesproken door Laurence Oliver of John Gielgud.

En misschien vind je dit wel interessant ter inspiratie; één van mijn favoriete amateur stop-motion animatiefilmpjes:

Laatst gewijzigd door Christoph81; 02 October 2011 om 22:26

Figurant

Standaard

@Christoph81: Ok, bedankt. Ben het in grote lijnen met je eens hoor. Dit was mijn grootste en meest complexe project tot nu toe. En ik zal je eerlijk zeggen dat ik het op een gegeven moment gewoon op Youtube wilde zetten om wat feedback te krijgen.

Het was oorspronkelijk mijn plan om dit project aan te gaan bieden aan diverse offline en online animatie festivals als het resultaat goed genoeg zou zijn. Hier twijfel ik dus wel een beetje over. Het was oorspronkelijk mijn plan om de tekst door een Engelstalige spreker te laten inspreken, dat is uiteindelijk niet gelukt.

Ik vraag me of het filmpje wel goed genoeg zou worden als ik die Engelstalige spreker toch nog kan regelen, hier en daar de overgangen wat beter maak, kleine 'foutjes' in de animatie wegpoets, de geluidsniveaus beter in balans breng en betere titels maak? Iets om over na te denken.

PS je voorbeeld filmpje kende ik, geweldig een klassieker! Maakt me alleen maar duidelijker dat op animatie vlak ik nog slechts een eenvoudige beginner ben
    Laatst gewijzigd door groeneg; 03 October 2011 om 09:43

Figurant Nature's schermafbeelding

Standaard

Grappig gedaan,goedzo.

Producent Christoph81's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groeneg Bekijk bericht
    @Christoph81: Ok, bedankt. Ben het in grote lijnen met je eens hoor. Dit was mijn grootste en meest complexe project tot nu toe. En ik zal je eerlijk zeggen dat ik het op een gegeven moment gewoon op Youtube wilde zetten om wat feedback te krijgen.

Het was oorspronkelijk mijn plan om dit project aan te gaan bieden aan diverse offline en online animatie festivals als het resultaat goed genoeg zou zijn. Hier twijfel ik dus wel een beetje over. Het was oorspronkelijk mijn plan om de tekst door een Engelstalige spreker te laten inspreken, dat is uiteindelijk niet gelukt.

Ik vraag me of het filmpje wel goed genoeg zou worden als ik die Engelstalige spreker toch nog kan regelen, hier en daar de overgangen wat beter maak, kleine 'foutjes' in de animatie wegpoets, de geluidsniveaus beter in balans breng en betere titels maak? Iets om over na te denken.

PS je voorbeeld filmpje kende ik, geweldig een klassieker! Maakt me alleen maar duidelijker dat op animatie vlak ik nog slechts een eenvoudige beginner ben
    Ik gaf geen kritiek op de visuele kant omdat je dat zelf waarschijnlijk ook al gezien had (een tweetal overgangen, de lichtwisseling). Niemand is vanaf dag één van het niveau Harryhausen. En van fouten leer je. De volgende film wordt zeker beter (en die zou ik dan zeker insturen, niet geschoten, altijd mis...). Wel eerst hier posten aub

Trouwens lipsyncing is één van de complexe zaken in elke vorm van animatie of je het nu hebt over getekend, 3D of claymation/stop motion. Zelfs bij 'Nightmare before christmas' hebben ze -dacht ik- toendertijd bewust besloten bepaalde stemklanken/mondvormen eruit te laten, simpelweg omdat het anders haast ondoenlijk werd. Dus als experiment heb je jezelf een aardige uitdaging gesteld.

In ieder geval ben ik best wel onder de indruk dat je zo gemakkelijk een kort verhaal kon verzinnen met een kop en een staart en het redelijk secuur -op een paar kleine schoonheidsdingentjes na- kon afwerken. Ik kijk uit naar de volgende ..
    Laatst gewijzigd door Christoph81; 04 October 2011 om 23:39

Soortgelijke discussies

1. Shakespeare in Love
    Door in forum S
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 15 January 2012, 18:59
  2. Mondriaan Stopmotion Film
    Door groeneg in forum Film Algemeen & Tips
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 15 March 2008, 11:22
  3. Stopmotion Animatie: Robbie en de bal
    Door groeneg in forum Film Algemeen & Tips