Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
    Figurant

Standaard Waarom zoveel anti-japan films ineens afgelopen jaar?

De laatste tijd op film1 word je doodgegooid met Chinese cinema die de japanse invasie uit ww2 behandelen of ergens als thema erin hebben.
    Nu ben ik daar op zich niet tegen, maar er moet gezegd worden dat er een soort trend is ontstaan waar in China nu enorme demonisering van Japan aan de gang is in cinema door hun oorlogsverleden op te rakelen. Er zijn er op film1 in 2011 nu al zoveel van geweest met dezelfde thematiek en evil-jappen image, niet 1 of 2 of 3 films, maar toch wel zeker 8 films die ik zelf heb gezien en dan heb ik nog lang niet al jullie Chinese cinema aanbod gezien.. Voor een groot deel klopt dat geschepte beeld ook wel, maar er zit een enorm opruiend karakter achter, vooral als het er zoveel zijn. In China word je vervolgd als je zoiets durft te maken over de communistische partij en hun verleden in China, maar om hun eigen vuil te bedekken herinneren ze liever heel hun land eraan wat Japan ze voor die tijd heeft aangedaan.
    Ik vindt het dan ook een beetje jammer dat Film1 hier aan meedoet, ondanks dat ik het inderdaad wel van groot belang vindt dat de wereld meer weet over de rol van Japan in de oorlog buiten hun eigen leed, maar het leed wat ze daarvoor in Azie hebben aangericht, maar ik zie liever niet dat we teveel meegaan in dat aan propaganda grensende sfeertje dat Chineese cinema doormaakt tegenwoordig.
    Ik krijg af en toe bijna het vermoeden dat er iemand met enorme Japan haat in jullie afdeling zit die over de selectie van films gaat.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb film1 juist omdat ik buitenlandse films wil zien, inclusief Chinese, Koreaanse, Japanse en andere Aziatische cinema, maar een beetje meer variatie in de settings and thematiek kan geen kwaad. China heeft toch wel meer te bieden dan alleen dit soort films?

Trouwens, ik ben niet Japans, of zelfs oost Aziatisch.
    Laatst gewijzigd door serko; 30 December 2011 om 20:08

Figurant Jefferson's schermafbeelding

Standaard

Dit was me ook al opgevallen, de kwaliteit van deze films is daarom niet minder.
    Zelf ben ik een groot liefhebber van Aziatische films.

Soortgelijke discussies

1. Wat vind jij de beste Nederlandse film van het afgelopen jaar?
    Door Film1 in forum Film Polls, Filmquiz, High Five & Prijsvragen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 27 September 2011, 22:20
  2. Reacties: 0
    Laatste bericht: 16 July 2010, 17:13
  3. 13 Beste films van het afgelopen decennium?
    Door moviemick in forum Film Algemeen & Tips
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 29 December 2009, 20:41
  4. Wat is de beste Nederlandse film van het afgelopen jaar?
    Door filmfocus in forum Film Polls, Filmquiz, High Five & Prijsvragen
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 28 September 2008, 13:47
  5. Reacties: 5
    Laatste bericht: 24 September 2008, 15:33

Regels voor berichten