Disney wil toch Gibson

Disney wil toch Gibson (filmfocus.nl) - Disney zal Mel Gibsons nieuwste speelfilm Apocalypto alsnog in december uitbrengen in de Amerikaanse bioscopen. Geruchten deden de ronde dat Disney ervan af zou zien om de speelfilm uit te brengen, maar dat heeft de filmmaatschappij ontkend. De aanleiding van deze geruchten was de arrestatie van Mel Gibson in Los Angeles op 28 juli wegens rijden onder invloed.

Naar het nieuwsbericht Ga naar het nieuwsbericht
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
    Administrator

Standaard 14-8-2006 Disney wil toch Gibson

(filmfocus.nl) - Disney zal Mel Gibsons nieuwste speelfilm Apocalypto alsnog in december uitbrengen in de Amerikaanse bioscopen. Geruchten deden de ronde dat Disney ervan af zou zien om de speelfilm uit te brengen, maar dat heeft de filmmaatschappij ontkend. De aanleiding van deze geruchten was de arrestatie van Mel Gibson in Los Angeles op 28 juli wegens rijden onder invloed.

Tijdens zijn arrestatie spuide Gibson antisemitische opmerkingen naar de politieagenten. Ondanks Gibson's spijtbetuigingen, en steun van collega's Jodie Foster en Patrick Swayze, ligt de acteur-regisseur sindsdien onder vuur in Hollywood.

Eerder trok televisiezender ABC zich terug in een ander project van Mel Gibson, een door hem te produceren miniserie. Dit project was gebaseerd op de memoires van Flory Van Beek, een Nederlandse vrouw die tijdens de Tweede Wereldoorlog ondergedoken was door haar joodse afkomst.

In 2004 werd Gibson al eerder beschuldigd van antisemitisme door het controversiële The Passion of the Christ. Tegenstanders van de door Gibson geregisseerde film over de laatste uren van Jezus Christus, beweerden dat Gibson zich onder meer schuldig maakte aan stereotyperingen van joodse personages.

Met Apocalypto regisseert Gibson zijn vierde speelfilm. Apocalypto is een avonturenfilm die zich afspeelt in zestiende eeuw en draait rond het verzet van de Maya-indianenstam tegen de Spaanse veroveraars. Net als bij The Passion of the Christ produceert Gibson en schrijft hij mee aan het scenario, maar speelt hij zelf niet mee. Een onbekende cast vertolkt de rollen van de stamleden in de oorspronkelijke taal. De Nederlandse première van Apocalypto release staat eveneens gepland voor december.

Producent Cilia-X's schermafbeelding

Standaard

Het slaat nergens op dat hij door dit incident zo onder vuur ligt in Hollywood....Hij is ook maar een mens en alleen omdat hij beroemd is wordt er zo'n ophef over gemaakt..Belachelijk...Ik ga niet goed praten wat hij gedaan heeft want het was verkeerd, maar hoeveel "gewone" mensen die niet bekend zijn hebben hetzelfde gedaan...Hij is er toch voor gestrafd laat het daar dan ook bij...Wel goed voor hem dat de film alsnog wordt uitgebracht.

Producent nannou's schermafbeelding

Standaard

lijkt me wel iets te worden.. ik heb "The Passion of Christ"niet gezien omdat het naar het schijnt nogal bloederig is.. alleen daarom... enidd .. het is ook maar een mens ... ik vind het ook gewoon flauwe kul.. men zoekt over al iets achter als je een beroemdheid bent... niet dat ik het goedkeur dat van dat drinken en rijden..

Figurant

Standaard

Die film lijkt mij ook wel wat, ik het "The Passion of the Christ" gezien. En ik vind 't echt een goede film, beetje te bloederig misschien. Maar het geeft een redelijk goed beeld van hoe het in die tijd ging.
    Als "Apocalypto" net zo goed wordt, dan is het een aanrader.

Regisseur Pinhead24's schermafbeelding

Standaard

Ik mag die Mel Gibson wel , dat is echt zo"n kerel die voor zijn mening durft uit te komen en die het lak heeft wat andere zeggen...
    Neem nou Passion of the Christ , iedereen van Joodse afkomst sprak er schande over maar de geschiedenis schrijft dat de Joden opdracht gaven om Jezus te vermoorden...Mel Gibson durfde dit als aller eerste in de wereld te verfilmen.
    Lets but a smile on you"re face

Producent Cilia-X's schermafbeelding

Standaard

Ik vind hem een goede acteur en het is altijd goed om je mening te uiten, ook al vinden sommige mensen dat minder leuk.

Wisten jullie trouwens dat in elke kerk het beeld van jesus verkeerd is? Op het beeld zie je dat de spijkers door de handen geslagen zijn, eigelijk werd het door de pols gedaan. Want de hand kan het gewicht niet dragen en zou gaan scheuren. Ik snap dus niet waarom het beeld anders zegt.

Beetje offtopic maar ja lol Het is gewoon een goede vent!

Regels voor berichten