Zondagavond werd Julia Roberts geëerd voor haar filmcarrière door The American Museum of the Moving Image. Zij is de zestiende en tevens jongste ster die deze eer te beurt viel. Legendes als Robert De Niro en Al Pacino gingen haar voor.
Meer dan zestig fotografen waren aanwezig in het Waldorf Astoria-hotel in Manhattan om het gebeuren vast te leggen. Ook waren er zevenhonderdvijftig gasten om dit heugelijke feit met haar te vieren. Onder hen bevonden zich onder andere Susan Sarandon, Lauren Bacall en George Clooney.
Het eerbetoon bestond uit een retrospectief van haar werk. Films als 'Mystic Pizza' (1988) en 'Steel Magnolias' (1989) werden vertoond, maar ook de met Oscar-nominaties bekroonde 'Erin Brockovich' (2000). Tevens werd het publiek vermaakt met een fragment uit 'The Mexican' (2001), haar laatste film waarin ze naast Brad Pitt de hoofdrol voor haar rekening neemt.
Roberts sprak van een 'overweldigende' avond, maar tilde er niet al te zwaar aan en maakte volop grappen over de verandering van haar wenkbrauwen in de loop der jaren.
In de tussentijd lieten collega's zich lovend uit over de 33-jarige actrice. "Ze is ongelofelijk belangrijk in de branche...en dan bedoel ik werkelijk belangrijk. Ze is een van de weinige acteurs die in staat is een film echt toegankelijk te maken, dus dat is van groot belang voor ons allen", aldus Rupert Everett. En ook Clooney had zijn woordje klaar: "Ze is een filmster, een fantastische actrice, ze is een prachtverschijning en een fantastische meid, wat het beste compliment is dat ik me kan voorstellen".

Zondagavond werd Julia Roberts geeerd voor haar filmcarriere door The American Museum of the Moving Image. Zij is de zestiende en tevens jongste ster die deze eer te beurt viel. Meer dan zestig fotografen waren aanwezig om het gebeuren vast te leggen. Ook waren er zevenhonderdvijftig gasten om dit heugelijke feit met haar te vieren. Onder hen bevonden zich onder andere Susan Sarandon, Lauren Bacall en George Clooney.
LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren