Ga terug   Film1 Forum > Films > Film Nieuws

Film Nieuws Reageer op het filmnieuws van de Film1 redactie.

Afscheid van onalledaagse sterren en deze blog Op de afscheidsavond neemt iedereen zijn fotocamera mee "for pictures, yes", zei de leiding van Filmfestival Cairo opgewonden. En inderdaad: De hele avond kwam iedereen bij iedereen langs om op de foto te gaan. Een supersnelle kennismaking, dan visitekaartjes uitdelen, en dan al weer afscheid. Een goed onderwerp voor deze laatste blog.
naar het nieuwsbericht »

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 22 november 2009, 12:44   #1 (permalink)
Figurant

Paul Ruven is op de goede weg
Standaard 22-11-2009 Afscheid van onalledaagse sterren en deze blog

Op de afscheidsavond neemt iedereen zijn fotocamera mee "for pictures, yes", zei de leiding van Filmfestival Cairo opgewonden. En inderdaad: De hele avond kwam iedereen bij iedereen langs om op de foto te gaan. Een supersnelle kennismaking, dan visitekaartjes uitdelen, en dan al weer afscheid. Een goed onderwerp voor deze laatste blog.

Op deze onscherpe foto staat Tom Berenger, samen met Leonardo DiCaprio een van de hoofdrolspelers van Inception, die nieuwe film van Batman-regisseur Christopher Nolan. Berenger was ooit genomineerd voor een Oscar voor Platoon en voor een Emmy voor Cheers. Hij mocht helaas niet over Inception vertellen, behalve dat hij klaar was met draaien, en daarom met zijn dochtertje Scout wel een vakantietje naar de piramiden wilde. Een aardige man, die steeds met "de gewone mensen" in de bus meereed, en op de laatste ochtend diezelfde bus een half uur tegenhield omdat zijn bagage kwijt was.

Op deze foto staat rechts de grote Marokkaanse acteur Amidou, bekend van een aantal Claude Lelouch-films, maar ook bijvoorbeeld van Ronin. Tweede van links staat Mohamed Bensouda, producent te Parijs, die ooit assistent director van Paul Verhoeven en Rudolf van de Berg was.

Deze Marokkaanse ster Sana Mouziane sprak me aan in het Vlaams. Ze speelde namelijk eerder een hoofdrol in de Belgische film Los van Jan Verheyen, een co-productie met Eyeworks. En ze wilde ook wel eens in een Nederlandse film. Vandaar dat ik het zoveelste visite-kaartje van de avond in mijn hand gedrukt kreeg. En even later stond de politie-agent uit Slumdog Millionaire naast me, ene Irrfan Khan.

Gevolgd door een Indiase superster, Arfi Lamba, ook bekend door zijn cameo uit Slumdog Millionaire.

En dan staat er ineens een andere Indiër naast me, die mij helemaal niets zegt.

Maar dat blijkt een beroemde Indiase regisseur, Madhur Bhandarkar. En dan rent iedereen ineens naar een andere kant van het gala: Daar verschijnt Miss Egypte Universe.

Intussen ontmoeten we deze Nisreen Faour, de ster-actrice uit de geweldige film Amreeka: over een Palestijnse moeder uit de West Bank, die met haar zoon in Amerika gaat wonen. Kijk op YouTube.

Ze won een aantal prijzen deze avond. Net als veel Egyptische films. De grote verliezer van Algerije. Die won niets. Maar dat was te verwachten, zei men, omdat het voetbalelftal van Algerije een paar dagen Egypte eerder had uitgeschakeld voor het wereldkampioenschap in Zuid Afrika. Zo gaat dat daar blijkbaar. Het was een leerzaam avondje, dat over helemaal niks ging, behalve met elkaar op de foto gaan en visitekaartjes uitwisselen.

Gelukkig wacht in Nederland een hoop echt werk. En dat is meteen de reden dat ik stop met deze blogs, want het is de aankomende tijd veel en veel te druk. Maar ik heb gehoord dat er al een opvolger klaarstaat...
Paul Ruven is offline  
Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Met citaat reageren
Oud 23 november 2009, 12:51   #2 (permalink)
Figurant

wesselw is infamous around these parts
Standaard

Gelukkig werd mijn reactie verwijderd. Zelfcensuur bij Filmfocus. Zal wel iets met de adverteerders te maken hebben.

Nogmaals dus: prachtfoto's! Jammer dat je weggaat want je berichten geven altijd een enorme meerwaarde!
wesselw is offline  
Met citaat reageren
Oud 23 november 2009, 13:06   #3 (permalink)
Administrator

meuh's schermafbeelding

meuh is op de goede weg
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesselw Bekijk bericht
Gelukkig werd mijn reactie verwijderd. Zelfcensuur bij Filmfocus. Zal wel iets met de adverteerders te maken hebben.

Nogmaals dus: prachtfoto's! Jammer dat je weggaat want je berichten geven altijd een enorme meerwaarde!
Wij willen het graag een beetje gezellig houden hier. Al die flames richting Paul Ruven zijn echt niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 23 november 2009, 20:00   #4 (permalink)
Figurant

broodje_bakpao is infamous around these parts
Standaard

Citaat:
Wij willen het graag een beetje gezellig houden hier. Al die flames richting Paul Ruven zijn echt niet nodig.
Al die berichten van Paul Ruven zijn ook niet echt nodig.

Vroeger kwam ik hier voor het laatste filmnieuws. Nu kom ik hier voor de reiskiekjes van iemand die gewoon heel graag geld verdient en populair wil zijn. Gelukkig gaat hij weg.
broodje_bakpao is offline  
Met citaat reageren
Oud 3 februari 2010, 09:44   #5 (permalink)
Figurant

get_a_life is op de goede weg
Standaard

Wat een negatieve reacties over Paul Ruven!? Zo typisch Nederlands; dat men elkaar niets gunt, en succes zeker niet! Als je zijn blogs niet interessant vindt, lees ze dan niet, maar dat eeuwige gezeur in die reacties... get a life!!!
get_a_life is offline  
Met citaat reageren
Oud 3 februari 2010, 10:03   #6 (permalink)
Super Moderator

Akasha's schermafbeelding

Akasha is op de goede weg
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door get_a_life Bekijk bericht
Wat een negatieve reacties over Paul Ruven!? Zo typisch Nederlands; dat men elkaar niets gunt, en succes zeker niet! Als je zijn blogs niet interessant vindt, lees ze dan niet, maar dat eeuwige gezeur in die reacties... get a life!!!
Inderdaad jammer die negatieve reacties, maar iedereen heeft zijn eigen mening.
En vrijheid van meningsuiting is gelukkig een Nederlands recht.
Nu snap ik wel je user name.

Kijk je uit naar zijn film Gangster Boys?
Akasha is offline  
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten