Studio DreamWorks Animation is van plan een animatiemuscial te maken getiteld Monkeys of Bollywood. Hiervoor gaan ze samenwerken met componist A.R. Rahman, bekend van Slumdog Millionaire en 127 Hours.
Monkeys of Bollywood is gebaseerd op een oud Hindoe gedicht The Ramayana. Het gaat over twee apen die in Mumbai een kwaadaardige demon moeten tegenhouden in zijn duivelse plan om de wereld te veroveren. De animatie zal geďnspireerd worden door de Bollywood-stijl.
Naast Rahman zullen ook componist Stephen Schwartz (The Prince of Egypt) en producentenduo Gurinder Chadha en Paul Berges (Bride and Prejudice) meewerken aan de productie van deze geanimeerde musical. "Toen ik hoorde dat DreamWorks een geanimeerde Bollywoodfilm ging maken, wist ik zeker dat ik er deel van uit wilde maken. Het feit dat A.R. Rahman bij de film betrokken is maakt het een zeer opwindend project", aldus Schwartz.
Het Amerikaanse blad Variety meldt dat er nog geen specifieke productieplannen zijn, om nog maar te zwijgen van een releasedatum. Maar de studio heeft het project de hoogste prioriteit gegeven, wat betekent dat we binnenkort meer informatie kunnen verwachten.

Studio DreamWorks Animation is van plan een animatiemuscial te maken getiteld Monkeys of Bollywood. Hiervoor gaan ze samenwerken met componist A.R. Rahman, bekend van Slumdog Millionaire en 127 Hours.
LinkBack URL
About LinkBacks

Met citaat reageren