Nieuw kanaal Film1 Sundance Channel start op 1 maart

Nieuw kanaal Film1 Sundance Channel start op 1 maart Na de succesvolle lancering van Film1 Series vergroten wij het aanbod. Donderdag 1 maart gaat Film1 Sundance Channel van start. Dit nieuwe kanaal combineert het beste van Film1 Festival en Sundance Channel. Deze wereldleider op het gebied van independent films is in 1996 opgericht door Oscarwinnaar Robert Redford om nieuwsgierige kijkers iets anders te bieden dan het reguliere Hollywoodaanbod.

Naar het nieuwsbericht Ga naar het nieuwsbericht
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
    Administrator Film1's schermafbeelding

Standaard 31-1-2012 Nieuw kanaal Film1 Sundance Channel start op 1 maart

Wat vind jij van dit bericht?

Figurant

Standaard

ja...geen idee eigenlijk.. mijn gevoel zegt dat zowel FIlm 1 series als Sundance nu met veel tamtam worden aangekondigd, maar dat we er eigenlijk op achteruit gaan. Sundance brengt toch veel films en series uit een "niche" categorie (niet voor een groot publiek) en van het aanbod van Film 1 Series ben ik ook nog niet echt onder de indruk... kijkend naar het reguliere film aanbod van de afgelopen maand (en komende maand) kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat het aantal goede, mainstream films afneemt (rechten vervallen aan HBO??) en dat we er "vage troep" voor terugkrijgen... Tuurlijk Mad Men is leuk, en Once upon... is een dure serie. Maar het zijn nou geen titels waar ik een abonnement voor zou nemen (En Breaking Bad wordt vanaf seizoen drie uitgezonden, waar ik (1 en 2 nog niet gezien) dus weinig aan heb...). Waar zijn de series van Fox/Shotime/AMC etc etc...?(Dexter/ Homeland/Touch/walking dead/American horror story etc etc...) Er zijn nog zoveel goede topseries die nu niet in NL te zien zijn en HBO gaat daar straks, denk ik, keihard toeslaan. (Game of thrones, Boardwalk empire, Treme, True Blood... zijn allemaal van HBO, om maar wat te noemen). Nee ik heb echt al ruim drie maanden het gevoel dat Film 1 achteruit holt... en ik ben nog steeds niet overtuigd dat het mijn geld waard blijft... maar ik wacht nog even af.
    Laatst gewijzigd door menno060877; 31 January 2012 om 19:49

Crew

Standaard

HBO en FOX series zullen op hun eigen zenders worden uitgezonden, het lijkt me lastig voor Film1 om hiermee te concurreren al moet ik zeggen dat Film1 met Once upon a time wel een een topper in huis heeft gehaald. Wat betreft het filmaanbod, ik denk dat de kwaliteit van films sowieso niet zo hoog ligt de laatste maanden hier kan Film1 niet veel aan doen desalniettemin kan ik mijn TV tijd nog aardig vol bouwen met films.

Wat betreft de nieuwe zender is het even afwachten, ik ben niet heet erg bekend met indipendent films maar het is natuurlijk goed dat deze films nu ook een platform krijgt. In ieder geval top dat Film1 volop aan het experimenteren is met nieuwe zenders.

Figurant

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Calhoun84 Bekijk bericht
    HBO en FOX series zullen op hun eigen zenders worden uitgezonden, het lijkt me lastig voor Film1 om hiermee te concurreren al moet ik zeggen dat Film1 met Once upon a time wel een een topper in huis heeft gehaald. Wat betreft het filmaanbod, ik denk dat de kwaliteit van films sowieso niet zo hoog ligt de laatste maanden hier kan Film1 niet veel aan doen desalniettemin kan ik mijn TV tijd nog aardig vol bouwen met films.

Wat betreft de nieuwe zender is het even afwachten, ik ben niet heet erg bekend met indipendent films maar het is natuurlijk goed dat deze films nu ook een platform krijgt. In ieder geval top dat Film1 volop aan het experimenteren is met nieuwe zenders.
    uiteraard zal HBO zijn eigen series uitzenden, was alleen als voorbeeld bedoeld van wat een sterke line up ze hebben. Fox zendt inderdaad zijn eigen series uit, maar doet dat vrij laat (walking dead uitgezonderd). Bovendien hebben zij ook HBO rechten (True Blood.) als Film 1 zou ik proberen dezelfde deal met genoemde studio's te maken als HBO doet met zijn eigen series. NL. binnen een paar dagen na de Ameikaanse uitzending in nl op tv vertonen. Na een paar maanden kunnen de FOxlife's en 13th streets van deze wereld ze dan uitzenden. Maar die voorsprong ICM on demand zou me WEL erg blij maken (itt het aanbod van nu)

Ben overigens wel benieuwd naar de line up van Maart nu, ben bang dat we nu alleen nog maar series en independent films te zien krijgen (met de vrijdag en zaterdag premiere"s als uitzondering). En dat zou ik echt een bloody shame vinden...
    Laatst gewijzigd door Akasha; 01 February 2012 om 09:14

Figurant

Standaard

Uitbreiding van het filmaanbod is natuurlijk altijd gunstig, maar ik ben wel bang dat de logica die vorig jaar is ontstaan met de invoering van de themakanalen na een jaar weer teniet wordt gedaan. Alleen al de naam "Film1 Sundance Channel" valt uit de toon bij de namen "Film1 Action" en "Film1 Family".

Hoe zit het bijvoorbeeld met premières? Gaan de Sundancefilms in première op het Sundancekanaal of gaan die voor de eerste vertoning ook naar Film1 Première? En de series: krijgen we dan straks twee kanalen met series of gaan de Sundanceseries naar Film1 Series?

Of blijft de programmering voor het grootste deel zoals die was en zijn de enige wijzigingen de nieuwe naam voor Film1 Festival en uitbreiding van het aanbod? Erg benieuwd naar de programmering van maart.

Figurant Jefferson's schermafbeelding

Standaard

Film 1 Sundance Channel op 1 maart van start

donderdag, 02 februari 2012 14:49 | | |

Donderdag 1 maart lanceert Film1 een nieuw kanaal: Film1 Sundance Channel. De zender in samenwerking met Sundance Channel, wereldleider op het gebied van independent films, biedt jaarlijks zo'n 450 internationale films, specials en series van hoge kwaliteit. In maart onder meer Biutiful, Black Venus, Blue Valentine, Incendies, Let Me In, Norwegian Wood, Potiche, R, Rundskop, El secreto de sus ojos en Winter's Bone.

Film1 Sundance Channel wordt het vijfde kanaal van de digitale betaalzender Film1, naast Film1 Première, Film1 Action, Film1 Family en Film1 Series. Het is de samenvoeging van het bestaande kanaal Film1 Festival met Sundance Channel. Deze wereldleider op het gebied van independent films is in 1996 opgericht door Robert Redford om nieuwsgierige kijkers iets anders te bieden dan het reguliere Hollywoodaanbod. Brutaal, fantasierijk en onverbloemd brengt de zender een divers en uitdagend aanbod van internationale speelfilms, documentaires, specials en series van hoge kwaliteit.

De bijzondere samenwerking tussen Film1 en Sundance Channel betekent voor de abonnees een flinke uitbreiding van het aanbod met honderden extra independent films. Jaarlijks zijn op Film1 Sundance Channel ruim 450 creatieve, originele en geëngageerde producties te zien. On Demand zijn op Film1 vanaf 1 maart bovendien 250 films te zien, een verdubbeling van het huidige aanbod.

In maart op Film1 Sundance Channel
    22 Mei - 3 Backyards - A l'origine - Abel - Alarm - Angèle et Tony - Arrietty - Baciami ancora - Back Home - Balada triste de trompeta - The Barones & the Pig - Bellflower - Biutiful - Black Venus - Blue Valentine - Body of War - Broke Sky - Brownian Movement - Clarkworld - Contre toi - Cosavogliodipiu - Demain des l'aube - Falling Awake - Find Love - Four Lions - Get Low - The Girlfriend Experience - Good Intentions - Greenberg - Hell on Wheels (serie) - The Imperialists Are Still Alive! - In a Better World - In Conversation with: Bertrand Tavernier, Ken Loach & Sir Ben Kingsley (specials) - Incendies - Je l'aimais - Jelly - The Kids Are All Right - Kimjongilia - Let Me In - The Limits of Control - Lonesome Jim - Macho - El mal ajeno - Mary and Max - Les petits mouchoirs - My Son, My Son, What Have Ye Done - Nights and Weekends - Norwegian Wood - Peacock - Persecution - Poetry - Potiche - Pulsar - A Quiet Little Marriage - R - Rake (serie) - Richting West - Rundskop - El secreto de sus ojos - Shooting Livien - Simon Werner a disparu... - A Somewhat Gentle Man - Sorry, Thanks - Steve McQueen: The Essence of Cool - Submarino - Tiny Furniture - Tirza - The Tree - Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives - Vision - Vreemd bloed - Welcome to the Rileys - Winter's Bone - Women without Men - You Will Meet a Tall Dark Stranger.

Producent michiel meijlof's schermafbeelding

Standaard

Programma te verwachten in maart ziet er prima uit! Top! Ben heel benieuwd!

Figurant

Standaard

De echte filmkenners en -liefhebbers zaten echt te wachten op Sundance Channel. Ik ben ook erg benieuwd. Goede zet!

Regels voor berichten