Acteur Chris Penn overleden

Acteur Chris Penn overleden (filmfocus) - De Amerikaanse acteur Chris Penn is dinsdag in zijn woonplaats Santa Monica in Californië dood aangetroffen in zijn woning. De oorzaak van zijn overlijden is onbekend, maar de politie heeft verklaard dat er geen tekenen zijn die wijzen op een misdrijf. Chris Penn is de broer van de meer bekende Sean Penn, met wie hij samen in een paar films heeft gespeeld. Chris Penn is vooral bekend door de films 'Reservoir Do

Naar het nieuwsbericht Ga naar het nieuwsbericht
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
    Administrator

Standaard 25-1-2006 Acteur Chris Penn overleden

(filmfocus) - De Amerikaanse acteur Chris Penn is dinsdag in zijn woonplaats Santa Monica in Californië dood aangetroffen in zijn woning. De oorzaak van zijn overlijden is onbekend, maar de politie heeft verklaard dat er geen tekenen zijn die wijzen op een misdrijf.

Chris Penn is vooral bekend door zijn rol als de vadsige Nice Guy Eddie Cabot in Reservoir Dogs (1992) van regisseur Quentin Tarantino en als Willard Hewitt, de onhandige boerenknul uit Footloose (1984).

De acteur komt uit een echt 'filmnest': hij is de zoon van regisseur Leo Penn en actrice Eileen Ryan en van zijn drie broers zijn er twee acteur. Met zijn bekendste broer Sean Penn speelt hij samen in onder meer de film 'At Close Range'.

Chris Penn heeft niet vaak een grote hoofdrol gespeeld, maar hij is geweldig in een team en heeft naast interessante acteurs gespeeld, bijvoorbeeld Harvey Keitel, Steve Buscemi en Kevin Bacon. In 1996 won Chris de Volpi Cup op het filmfestival in Venetië voor de beste bijrol in The Funeral (1996). Er gingen zelfs geruchten rond dat Chris een Oscar nominatie zou krijgen, maar die vlieger ging helaas niet op.

Chris Penn is 43 jaar oud geworden.

Producent nannou's schermafbeelding

Standaard

ow... das ff schrikken... wow... zo jong nog eigenlijk....ik herinner me hem in de film "Footloose"waar hij nog een jong mager slungeltje was......

Producent Caroline D's schermafbeelding

Standaard

Imdb.com meldt dat Chris Penn 40 was. (geboortejaar 1965)
    Ik vond em cool in Reservoir Dogs.

Ondinnonk superjoint's schermafbeelding

Standaard Short Cuts

1 van zijn beste rollen was van brave huisvader in "shortcuts" van Robert Altman
    "What if everything is an illusion and nothing exists? In that case, I definitely overpaid for my carpet."

Woody Allen

Runner Tony van Heemskut's schermafbeelding

Standaard

Let op mijn woorden: doodsoorzaak...overmatig drugsgebruik in combinatie met alcohol.

Producent nannou's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tony van Heemskut
    Let op mijn woorden: doodsoorzaak...overmatig drugsgebruik in combinatie met alcohol.
    ja... raar ... dat kwam bij mij ook het eerste op... ik kende verder zijn achtergrond niet zo.. maar ik vond hem wel heel zwaar geworden... maar ja... spijtig toch....

Figurant

Standaard jammer

Erg jong gestorven. jammer. Ik ken hem oa van reservoir dogs.

Regels voor berichten