25 grootste Oscarkanshebbers van 2012

25 grootste Oscarkanshebbers van 2012 Het Oscarseizoen is geopend! Op 24 januari 2012 worden de nominaties van de belangrijkste filmprijzen bekendgemaakt. Welke films maken de meeste kans op de felbegeerde beeldjes? Film1 zet de 25 grootste Oscarkanshebbers van 2012 op een rij!

Bekijk de lijst Bekijk de lijst
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
    Administrator Film1's schermafbeelding

Standaard 25 grootste Oscarkanshebbers van 2012

Het Oscarseizoen is geopend! Op 24 januari 2012 worden de nominaties van de belangrijkste filmprijzen bekendgemaakt. Welke films maken de meeste kans op de felbegeerde beeldjes? Film1 zet de 25 grootste Oscarkanshebbers van 2012 op een rij!

Producent Mr. Picture's schermafbeelding

Standaard

De leukste tijd van het jaar is weer begonnen, de afronding van het filmjaar en het begin van alle prijzen ! Natuurlijk zal ik hier ook even mijn mening meedingen, hopelijk ook vele andere !

25. Adventures of Tintin - In mijn ogen is dit een film waarvan de verwachtingen al iets te hoog waren voordat het daadwerkelijk gemaakt was. Het resultaat vond ik persoonlijk erg tegenvallen omdat dit me duidelijk liet denken aan hoe beroerd The Polar Express eruit zag. Beste Muziek zou een kans kunnen krijgen, voornamelijk omdat John Williams een favoriet van de Academy is.

24. Bridesmaids - Eens per jaar zien we wel eens een film kans maken omdat het een slim geschreven komedie script heeft, maar Bridesmaids weet dat net niet te behalen. Het zal overigens wel kans maken bij de Golden Globes, maar de Oscars is wellicht iets te hoog gegrepen. Wel een hele leuke film !

23. Young Adult - Dit is een komedie met een goed geschreven script maar een idee dat wellicht iets te vaak is gedaan. Je weet hoe het in elkaar zit, en met Theron haar sterke spel merk je dat als kijker wellicht iets minder, maar de Academy zal er niet voor vallen. Patton Oswalt zal zeker geen nominatie krijgen ! Hoop de film wel zo snel mogelijk te kunnen zien.

22. Margin Call - Uitstekende film, maar ik heb het vervelende gevoel dat de Academy de andere titels meer zullen accepteren als beste films van het jaar. Kevin Spacey speelt de sterren van de hemel, en Jeremy Irons is een succes. Maar overal in de wereld werd deze film niet meer geaccepteerd dan een ander soort film in het genre - Too Big To Fail, die tijdens de Emmy's een grote klap kreeg door de meeste nominaties te hebben en niks te winnen. Het is een twijfel geval, maar ik gok dat ze niet veel of kans maken !

21. The Girl With The Dragon Tattoo - David Fincher zei zelf dat hij geen kans zal maken omdat de film teveel verkrachtingsscène's heeft, maar ik denk dat de fout ligt bij het feit dat deze remake teveel lijkt op een herhaling's oefening. Rooney Mara ziet eruit alsof er werk is aan gedaan om er een Gothic type van te maken en haar spel met een Zweeds accent. De Academy zal er hopelijk niet voor vallen, want anders zouden ze het origineel de erkenning moeten geven. Het werkten niet voor Psycho in 1998 dus denk ik ook niet voor deze !

20. Beginners - Hoe goed ik het spel van Ewan Mcgregor vond, het zou toch alleen Christopher Plummer zijn die de meeste kans zal gaan maken voor een nieuwe nominatie. Des te ouder hij wordt, des ter beter hij acteert. Ook het script kan wellicht genomineerd worden als outsider omdat de Academy dit ook al eerder deden met In The Loop en In Bruges.

19. Martha Marcy, May Marlene - Elizabeth Olsen is de ontdekking van 2011, wat Jennifer Lawrence en Hailee Steinfeld vorig jaar waren. Deze kleine onafhankelijk maar duister geschreven film zou garant horen te staan voor de erkenning die het krijgt op de festivals. Krijgt het nominaties, wel bij de Independent Spirit Awards, maar de bij Oscars vrees is het anders. Mocht het wel zo zijn [hoop ik ook] dan zijn John Hawkes, Olsen en het Script garant voor nominatie.

18. We Need To Talk About Kevin - Mijn biografie [dat is dus een grapje xD] is een film die grote ogen gooiden bij festivals. Tilda Swinton won in mijn ogen onterecht een Oscar in 2007, maar ik hoop dat ze nu meer kans zal krijgen. Ezra Miller vond ik wellicht iets teveel op 1 toon spelen, waarbij je bij hem meer walging voelde dan echte haat. Maargoed, nu ga ik te diep in de film. Het is een prima film, alleen de Oscars zullen eroverheen kijken, of anders een nominatie voor de moeite !

17. The Iron Lady - Meryl Streep krijgt een nominatie, of je het nu terecht vindt of niet. Het is griezelig om te zien hoe overtuigend ze Margaret Thatcher weet te spelen. Maar de film zou inderdaad maar hoogstens 3 nominaties pakken. Jim Broadbent krijgt hopelijk ook de erkenning die hij verdiend, maar het is een twijfel geval.

16. My Week With Marilyn - Deze film lijkt mijn niet echt interessant om te zien, maar de Academy valt hier wel voor. Michelle Williams zet een prima rol neer, Kenneth Branagh bewijst altijd wel dat zijn rollen beter zijn dan je verwacht en de kostuums zijn beeldschoon. Maar het trekt mij niet zo aan, maar dit krijgt nominaties !

15. The Ides of March - Een teleurstellend regie project van Clooney, dat stukken beter had kunnen zijn als het niet op teveel momenten clichès bevatten die je te vaak ziet in dit soort politieke thrillers. Ik noem het Evan Rachel Wood incident ! Maar Clooney is een favoriet al hoop ik dat hij meer erkenning krijgt voor een andere film die hij dit jaar heeft gemaakt. Ryan Gosling heeft een top jaar, en verdient zeker een nominatie. En waarschijnlijk zullen Giamatti, Hoffman en Tomei ook in het ooghoekje gehouden worden een nominatie te krijgen, al vind ik dat met de andere sterke rollen van die jaar hoog waarschijnlijk !

14. Hugo - Martin Scorcese ging hiermee op een iets te vrolijke manier aan het werk, wat wellicht een belemmering kan zijn voor de Oscars. Het krijgt nominaties voor Art Direction en andere Technische Awards, en wellicht een kleine kans voor Beste Film [het zijn er tenslotte 10]. The Blind Side kreeg ook al verrassend een nominatie voor die catogorie, dus het zou mogelijk zijn. Het is al een oud verhaal dat altijd wel goed ontvangen was. Wellicht als de feelgood film van het jaar, tussen alle donkere en depressieve projecten.

13. Tinker, Tailor, Soldier, Spy - Dit gaat veel awards winnen, bij de Bafta's. Maar de Oscars zal het een project zijn die tamelijk voorbij de prijzen gegooid zal worden. Dat hoop ik zelf dus niet, want Tom Hardy is een uitstekend acteur die nu ook wel eens iets mag krijgen, en Gary Oldman zeker. Hopelijk krijgt het iets !

12. Midnight In Paris - Deze moet ik nog steeds zien xD Maar ik geloof wel dat de film op 2 gronden grote kans kan maken. Een nominatie voor Beste Film en Script zal er wel in kunnen zitten. Op acteer grond zie ik dit niet gebeuren. Het is wel Woody Allen zijn beste film sinds Match Point, van wat ik gehoord heb xD

11. War Horse - Ik vind dat Spielberg een teleurstellend jaar heeft met 2 films die milde recensie boekte. Want het staat wellicht hier wel op nummer 1, maar dit is bij verre weg niet het beste wat dit jaar is uitgekomen. Het zal talloze nominaties krijgen omdat Spielberg wel weg heeft met oorlog films, maar het ziet er alle iets te zoetig uit voor mijn smaak.

10. The Artist - Zwart/Wit heeft zijn voordelen en nadelen bij de Oscar. Het werkten voor Schindler's List en faalden voor The Good German, maar deze film is wel iets bijzonders. Want als je de film ziet lijkt het net alsof je de begin van Film ziet. Met prachtig spel van Jean Dujardin en Berenice Bejo en de stijl van de film. Het is een bijzonder stuk film, en ik hoop dat de Academy dat ook zal inzien, en niet alleen eraan denken dat het Frans is. Het bevat tenslotte genoeg Amerikaanse Acteurs.

9. The Tree of Life - Terrence Malick is een gecompliceerd man, maar hij weet wel je een beeldschone film weet te maken. Perfecte natuur beelden, een bijzonder verhaal wat ook onbegrijpbaar kan zijn. Ik kan niks meer zeggen, want moet de film nog zien. Maar Malick is zo man die altijd wel een nominatie weet te krijgen voor iets, en de film heeft genoeg buzz gekregen.

8. Moneyball - Brad Pitt heeft een uitstekend jaar, en in deze film bewees hij weer eens waarom. Met uitmuntende kritieken en veel bezoekers lijkt dit de film waar Amerika voor zou willen stemmen. Pitt krijgt zoiezo een nominatie, en Aaron Sorkin natuurlijk voor zijn briljant geschreven script. Jonah Hill krijgt ook veel buzz om een nominatie te vangen, en wellicht verdiend hij het.

7. Shame - Dit is zeker ''Beste Film van het jaar'' kandidaat voor vele redenen. Steve McQueen kreeg veel lof voor zijn film Hunger, maar werd compleet negeert bij de Oscars. Shame zal denk ik niet in hetzelfde gat vallen, zeker niet voor Michael Fassbender die met vlag en wimpel zijn rol als sex verslaafde weet neer te zetten. Carey Mulligan speelt ook beeldschoon en samen met het script zal dit hopelijk niet fout gaan. Maar Amerikanen zijn preuts, dus je weet het nooit.

6. J.Edgar - De laatste 10 jaar heeft Clint Eastwood voor bijna elke geregisseerde film wel een Oscar nominatie gekregen, en dat zal hier ook de bedoeling zijn. Maar de kritieken op J.Edgar waren niet echt lovend, soms wel eens negatief. DiCaprio werd niet afgekraakt, al vond ik hem persoonlijk niet zo bijzonder spelen. Het waren Judi Dench en Arnie Hammer die bewezen dat ze de show konden stelen in de film. Dus het is maar even afvragen !

5. Drive - In mijn ogen is dit 1 van de beste films van het jaar, vooral omdat het een nieuwe ervaring is van een doodgeslagen onderwerp. Ryan Gosling speelt een ijzersterke rol, maar het is Albert Brooks die bewijst dat hij eindelijk een rol heeft die hem de beste maakt. Met een beeldschone score, beelden en een goed geschreven verhaal en de regie van Refn.

4. Albert Nobbs - Glenn Close wordt genomineerd, en als dit niet gebeurt dan weet ik niet waar de Academy mee bezig was. Kostuums, verhaal, make-up [die ze zullen winnen] en ook vooral het spel van de rest is dit wellicht een groot kanshebber. Niet iedereen is het met me eens, al hoop ik het uiteindelijk wel !

3. Extremely Loud & Incredibly Close - Stephen Daldry, Tom Hanks, Sandra Bullock en een feelgood verhaal over 11 September is reden genoeg om dit een film te maken die zeker 5 nominaties zal gaan krijgen. Beste Film, Regie, Bijrol Acteur en Actrice, Script en nog veel meer andere zullen erkend worden. Leuk he, als alle goeie films nog moeten uitkomen xD

2. The Help - The Color Purple van 2011, dat is wat er vooral gezegd wordt door veel mensen. Ik zou de film gezien hebben mocht er bij het Pac Festival niet een projector in hens gevlogen zijn, maar ik geloof dat dit wel de favoriet van de avond zal worden. Viola Davis zal waarschijnlijk genomineerd worden voor Beste Actrice, En ook Spencer en Emma Stone. Waarom Stone en niet Chestain, omdat die wellicht voor een andere film meer kans maakt en Stone bewijst dat ze meer kans dan komedies. Ze is min of meer de Julia Roberts van deze generaties, een actrice die alles goed doet en makkelijk die overstap maakt. The Help is een favoriet !

1. The Deschandants - Sideways is in mijn ogen 1 van de beste films ooit gemaakt. Niemand is het met me eens, maar dat bewijst ook waarom deze film zowel op de Film1 lijst en die van mij zo hoog staat. Payne is een briljant schrijver die normale situaties boeiend weet te maken en saaie mensen de meeste emotionele personen die je ooit hebt gezien. Kijk na Nicholson en Giamatti. Clooney speelt de rol van ze leven, en heeft grote kans om zelfs te kunnen winnen. Het is voor mij de film die de meeste kans maakt, en anders is het nog steeds een bijzondere film !
    Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !

GL
    GL is offline
    Producent GL's schermafbeelding

Standaard

Vind dat Tintin niet mag genomineerd zijn voor beste animatiefilm! Veel is er niet echt aan geanimeerd. Het is gewoon geacteerd.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GL Bekijk bericht
    Vind dat Tintin niet mag genomineerd zijn voor beste animatiefilm! Veel is er niet echt aan geanimeerd. Het is gewoon geacteerd.
    Aan de ene kant wel en de andere weer niet, daar twijfelen ze bij de Academy nog over !
    Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !

GL
    GL is offline

Standaard

Net terug van Drive... Dit is mijn ultieme oscar favoriet voor dit jaar!! Geweldige scène waarin 'Driver' een man z'n hoofd kapot stampt en dan zie je een shot van z'n rug die ademt onder de vest met de scorpioen op. De scène erna zegt hij via de telefoon "Do you know the story of the Frog and the Scorpion? " Zalig! Wel grappig dat ik soms wat gelijkenissen zag tussen Drive en het ook zeer goede Rundskop. Beide personages kroppen vanalles op en barsten los op het einde. Bij rundskop barst het hoofdpersonage los als een stier bij Drive geeft de driver volle gas!! Zou wel leuk zijn om beide films genomineerd te zien..; Als Rundskop er niet tussen. Wat wel zou kunnen heb ik nog alle hoop over voor Drive!

Standaard

Net terug van Drive... Dit is mijn ultieme oscar favoriet voor dit jaar!! Geweldige scène waarin 'Driver' een man z'n hoofd kapot stampt en dan zie je een shot van z'n rug die ademt onder de vest met de scorpioen op. De scène erna zegt hij via de telefoon "Do you know the story of the Frog and the Scorpion? " Zalig! Wel grappig dat ik soms wat gelijkenissen zag tussen Drive en het ook zeer goede Rundskop. Beide personages kroppen vanalles op en barsten los op het einde. Bij rundskop barst het hoofdpersonage los als een stier bij Drive geeft de driver volle gas!! Zou wel leuk zijn om beide films genomineerd te zien..; Als Rundskop er niet tussen. Wat wel zou kunnen heb ik nog alle hoop over voor Drive!
    Ik hoop dat zowel Sonny Boy als Rundskop geluk hebben, dan zou de avond geweldig zijn. Drive moet zeker een nominatie krijgen, maak niet uit voor wat. De film is magnifiek gemaakt, en dat moet zijn vruchten belonen.

GL
    GL is offline

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Picture Bekijk bericht
    Ik hoop dat zowel Sonny Boy als Rundskop geluk hebben, dan zou de avond geweldig zijn. Drive moet zeker een nominatie krijgen, maak niet uit voor wat. De film is magnifiek gemaakt, en dat moet zijn vruchten belonen.
    Heb je Rundskop al gezien ?

Standaard

Heb je Rundskop al gezien ?
    Helaas niet, moet ik nog zien. Ook The Tree of Life, maar die kijk ik nu op dvd !

Super Moderator Akasha's schermafbeelding

Standaard

Rundskop is vanaf 13 januari te zien bij Film1

Ik vond het een prachtige film! Het vertoont inderdaad overeenkomsten met Drive, qua hoofdpersonage.
    Alleen kom je er in Rundskop achter waarom de hoofdpersoon al die woede in zich heeft.
    Volg Film1 op Twitter, Facebook, Google+ en Youtube

Figurant

Standaard

het is dit jaar wel een open race voor de oscars. geen duidelijke favoriet tot dusver hoewel the descendents er nu wel goed voor staat.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten