Wat vond jij de beste chick flick?

Wat vond jij de beste chick flick? De laatste bioscooppremière van 2011 is The Help, naar de bestseller Een keukenmeidenroman. Wat vond jij de beste vrouwenfilm van het jaar?

452 Stemmen
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
    Administrator Film1's schermafbeelding

Standaard Wat vond jij de beste vrouwenfilm van het jaar?

De laatste bioscooppremière van 2011 is The Help, naar de bestseller Een keukenmeidenroman. Wat vond jij de beste vrouwenfilm van het jaar?

GL
    GL is offline
    Producent GL's schermafbeelding

Standaard

Slechte films staan hier tussen... van Gooische vrouwen tot new years eve tot sonny boy... Als ik echt moet kiezen Water For elephants.

Producent Mr. Picture's schermafbeelding

Standaard

Bridesmaids met weinige twijfel. 1 van de beste komedies die ooit hebt gezien met een bijna compleet vrouwelijke cast. Dit deed zelfs The Hangover vergeten.

Gooische Vrouwen en Hysteria waren beide ook erg goed.

New Years Eve en I Dont Know How She Does It waren beide afschuwelijke slechte komedies.
    Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !

Producent moviemick's schermafbeelding

Standaard

Ik snap niet waarom iedereen toch zo weg is van Bridesmaids, oftewel "onderbroekenlol door vrouwen". Heeft de hele wereld een memo ontvangen waarop werd medegedeeld dat iedereen zou worden geacht de film goed te vinden, die ik misschien gemist heb? Flauwe humor, bijna van het niveau scheetkussen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moviemick Bekijk bericht
    Ik snap niet waarom iedereen toch zo weg is van Bridesmaids, oftewel "onderbroekenlol door vrouwen". Heeft de hele wereld een memo ontvangen waarop werd medegedeeld dat iedereen zou worden geacht de film goed te vinden, die ik misschien gemist heb? Flauwe humor, bijna van het niveau scheetkussen.
    Valt wel mee, vooral omdat deze scheetkussen niveau wel in de meest briljante vorm is geschreven. Het was niet de beste komedie ooit en dat zeg ik ook niet, maar wel de beste en meest verrassende van dit jaar.

Vrouwen humor/drama waren best goed bezig dit jaar, zowel op tv als film. Zo had je het bovenste lijstje, in tv had je Prime Suspect, Miranda [persoonlijke favoriet uit BBC], Revenge, Pan Am enz enz enz.

Het was een beetje net als The Social Network. Iedereen vond de film zonder echte reden een meesterwerk. Misschien heeft het te maken dat het origineel geschreven is, iets dat we nogal eens missen in de filmwereld.
    Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !

GL
    GL is offline
    Producent GL's schermafbeelding

Standaard

Best dat ik die film niet in huis heb gehaald... Was bang voor dat soort humor. Ga ik niet grappig vinden.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GL Bekijk bericht
    Best dat ik die film niet in huis heb gehaald... Was bang voor dat soort humor. Ga ik niet grappig vinden.
    Beetje uitdaging moet je wel aan gaan GL, want anders krijgt geen enkele film een kans van je.

Om even ver uit dit onderwerp te stappen en waar ik waarschijnlijk commentaar over krijg.

Bridesmaids is genomineerd voor meerdere Golden Globes, waarschijnlijk ook Oscars. Dat is met een reden !

Je kan de film makkelijk in het lijstje gooien met A Fish Called Wanda, een komedie die ook slim genoeg was die uiteindelijk zelfs een Oscar won.

Kristen Wiig is een getalenteerd schrijfster, en Paul Feig was onder meer verantwoordelijk voor Arrested Development, door vele nog steeds de beste komedie serie ooit. En het is zeker de 1 van de beste !

Standaard

Je schrijft weer meer onzin dan op te reageren valt, Mr. Picture. Hier toch maar even een poging voor de liefhebbers.

Het enige dat 'Bridesmaids' bewijst is dat vrouwen net zo plat en vulgair kunnen zijn als mannen. Woehoe, een mijlpaal in het feminisme. Dit kwam wellicht als een schok voor sommigen, die de film vervolgens dusdanig in de hemel prezen dat de rest van de wereld in de veronderstelling was dat het wel een goede film móest zijn. Uiteraard is "de rest van de wereld" achterlijk genoeg om films als 'New Year's Eve' en 'Twilight: Breaking Dawn Part 1' naar de top van de box office te tillen, dus aan hen wordt als het om kwaliteitsbepaling gaat niets gevraagd.

Vergelijkingen met 'The Hangover' zijn enkel misplaatste pogingen om een succelvolle, mannelijke tegenhanger te noemen voor deze cynische drol van een film. Helaas. Het is nog even wachten op het moment dat French en Saunders eindelijk een goede vrouwenkomedie gaan schrijven, want Kirstin Wigg laat te wensen over.

Grapjes over je klungelige formulering en onbegrijpelijke uiting van stanpunten laat ik bij dezen maar even achterwege. Dat bewaren we voor de volgende keer. Voor vandaag enkel even dit: 'A Fish Called Wanda' was slim genoeg... voor wat? Maak je zinnen af, Kevin.
    Laatst gewijzigd door moviemick; 03 January 2012 om 03:27

Standaard

Je schrijft weer meer onzin dan op te reageren valt, Mr. Picture. Hier toch maar even een poging voor de liefhebbers.

Het enige dat 'Bridesmaids' bewijst is dat vrouwen net zo plat en vulgair kunnen zijn als mannen. Woehoe, een mijlpaal in het feminisme. Dit kwam wellicht als een schok voor sommigen, die de film vervolgens dusdanig in de hemel prezen dat de rest van de wereld in de veronderstelling was dat het wel een goede film móest zijn. Uiteraard is "de rest van de wereld" achterlijk genoeg om films als 'New Year's Eve' en 'Twilight: Breaking Dawn Part 1' naar de top van de box office te tillen, dus aan hen wordt als het om kwaliteitsbepaling gaat niets gevraagd.

Vergelijkingen met 'The Hangover' zijn enkel misplaatste pogingen om een succelvolle, mannelijke tegenhanger te noemen voor deze cynische drol van een film. Helaas. Het is nog even wachten op het moment dat French en Saunders eindelijk een goede vrouwenkomedie gaan schrijven, want Kirstin Wigg laat te wensen over.

Grapjes over je klungelige formulering en onbegrijpelijke uiting van stanpunten laat ik bij dezen maar even achterwege. Dat bewaren we voor de volgende keer. Voor vandaag enkel even dit: 'A Fish Called Wanda' was slim genoeg... voor wat? Maak je zinnen af, Kevin.
    Het is succesvolle, en niet succelvolle. En overigens ook Kristin Wiig en niet Kirstin Wigg. Niemand is perfect in Nederland, dus doe jezelf niet af alsof je de god qua schrijven bent. Je klinkt daarbij meer als een irritante eikel, dan iemand die de uitdaging uitdurft om een echte discussie te willen hebben.

En er stond ''Die ook slim genoeg was, om een Oscar te winnen. Had geen bedoeling om verdere teksten erbij te gooien, maar als je iemand citeert, probeer het dan wel goed te doen.

Ook vind ik het makkelijk dat je het meteen onzin noemt wat ik schrijf, want de meeste recensenten zouden me er nog gelijk in geven ook. Ik wijs na veel kritieken op RottenTomatoes die duidelijk aan geven dat er een grote kans zou zijn dat Wiig wel een Oscar-Nominatie voor haar script kan opleveren.

Als films als Chicago, I Am Sam, Norbit en vele andere ook nominaties voor iets kunnen krijgen bij de Oscars, dan is alles mogelijk !

Standaard

Serieus, dat is je comeback? Nu moet je zelf eerlijk toegeven dat dat toch wel een beetje grappig is. Als er iemand is die hier niet een discussie uit de weg gaat ben ik het. Jij verschuilt je nu daarentegen achter hilarische grammaticale correcties.

Verder, 'Die ook slim genoeg was, om een Oscar te winnen' is niet wat er staat. Zou het er wel staan - en ja, ik weet dat je dat bedoelde te zeggen - dan zou je beweren dat je slim moet zijn om een Oscar te winnen...? en daarmee zou je beweren dat films als persoon slim of dom kunnen zijn...? Interessant.

En in de laatste alinea spreek je jezelf wederom tegen door te beweren dat een Oscarnominatie in wezen dus niets betekent. Wat vind je nou eigenlijk? Dat 'A Fish Called Wanda' toch wel slim genoeg was,om een Oscar te winnen?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten