Wat vind jij de beste Nederlandse oorlogsfilm?

Wat vind jij de beste Nederlandse oorlogsfilm? Momenteel draait Süskind in de bioscoop over de Joodse verzetsheld. Wat vind jij de beste Nederlandse film over de Tweede Wereldoorlog?

944 Stemmen
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
    Administrator Film1's schermafbeelding

Standaard Wat vind jij de beste Nederlandse oorlogsfilm?

Momenteel draait Süskind in de bioscoop over de Joodse verzetsheld. Wat vind jij de beste Nederlandse film over de Tweede Wereldoorlog?

Producent

Standaard

Ik moest kiezen tussen Zwartboek en Soldaat van Oranje, het is de laatste geworden.

Producent Mr. Picture's schermafbeelding

Standaard

Geef mij maar De Tweeling, een ontroerende film die ik altijd wil kijken tijdens 4 en 5 Mei. Zwartboek en Soldaat van Oranje komen op 2 en 3.
    Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !

Producent moviemick's schermafbeelding

Standaard

Haha, Zwartboek staat bovenaan. Het bewijs dat kwaliteit niet democratisch te bepalen valt. Ik ga voor De Aanslag. Oorlogswinter en Soldaat van Oranje zijn ook niet verkeerd.

GL
    GL is offline
    Producent GL's schermafbeelding

Standaard

Geen enkele.

Producent Mr. Picture's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GL Bekijk bericht
    Geen enkele.
    Ja GL, jij vind niks goed behalve Code 37. Dat weten we nu wel, maak dus gewoon een keuze.
    Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !

GL
    GL is offline
    Producent GL's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Picture Bekijk bericht
    Ja GL, jij vind niks goed behalve Code 37. Dat weten we nu wel, maak dus gewoon een keuze.
    Waarom begin jij nu weer over Code 37... Ik ben gewoon fan van de reeks de film was een leuk uitstapje naar de bioscoop.= PUNT. Zwartboek dan. Ondanks dat Van Houten onnodig veel naaktscènes heeft.

Figurant

Standaard

Süskind is echt een aanrader,heb ik gisteren gezien,Walter speelde zo goed,deze film mag voor mij op 1 staan.

Figurant

Standaard

Soldaat van Oranje, omdat ik enkele mensen ken die figurant waren.

Hoort het Bittere Kruid er echt tussen? Het is dan wel een nederlandse film over WOII, maar de schrijfster van het boek wilde de film verbieden.

PS: Starship Troopers hoort er misschien ook wel bij, de film kreeg veel commentaar omdat de uniformen veel mensen aan Nazi uniformen lieten denken

Regels voor berichten