Momenteel draait Süskind in de bioscoop over de Joodse verzetsheld. Wat vind jij de beste Nederlandse film over de Tweede Wereldoorlog?
Momenteel draait Süskind in de bioscoop over de Joodse verzetsheld. Wat vind jij de beste Nederlandse film over de Tweede Wereldoorlog?
Ik moest kiezen tussen Zwartboek en Soldaat van Oranje, het is de laatste geworden.
Geef mij maar De Tweeling, een ontroerende film die ik altijd wil kijken tijdens 4 en 5 Mei. Zwartboek en Soldaat van Oranje komen op 2 en 3.
Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !
Haha, Zwartboek staat bovenaan. Het bewijs dat kwaliteit niet democratisch te bepalen valt. Ik ga voor De Aanslag. Oorlogswinter en Soldaat van Oranje zijn ook niet verkeerd.
Süskind is echt een aanrader,heb ik gisteren gezien,Walter speelde zo goed,deze film mag voor mij op 1 staan.
Soldaat van Oranje, omdat ik enkele mensen ken die figurant waren.
Hoort het Bittere Kruid er echt tussen? Het is dan wel een nederlandse film over WOII, maar de schrijfster van het boek wilde de film verbieden.
PS: Starship Troopers hoort er misschien ook wel bij, de film kreeg veel commentaar omdat de uniformen veel mensen aan Nazi uniformen lieten denken![]()