Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
    Administrator

Standaard Sex and the City: The Movie (2008)

Veel vriendschap, ware liefde en schoenen, maar weinig seks

door Michelle Iwema

Eindelijk is het dan zover! Sex and the City: The Movie is ook in Nederland te zien. Om te zeggen dat veel mensen zich verheugen op de film, is een understatement. Vier jaar na het laatste seizoen van de televisieserie laat de grote anticipatie zien dat men niet genoeg kan krijgen van de perikelen rond Carrie en Mr Big.

Carrie (Sarah Jessica Parker), Miranda (Cynthia Nixon), Charlotte (Kristin Davis) en Samantha (Kim Cattrall) proberen alle vier hun leven op een rijtje te krijgen en erachter te komen wat hen op de lange termijn gelukkig zal maken. Carrie is inmiddels gelukkig samen met John aka Mr Big (Chris Noth). Hij vraagt haar tussen neus en lippen ten huwelijk. Maar alle plannen voor de grote dag vallen in duigen als hij op het laatste moment toch weer twijfels krijgt en Carrie met een gebroken hart achterlaat.

Miranda is met haar man Steve inmiddels in een sleur beland. Aan seks doen ze niet meer en nadat Steve een one night stand heeft gehad met een ander, gooit Miranda hem eruit. Tijd om na te gaan of hij een tweede kans verdient. Charlotte is daarentegen helemaal gelukkig met haar Harry en hun geadopteerde dochtertje. Maar dan blijkt ze ineens zwanger te zijn na jarenlang te hebben gedacht dat ze zelf nooit een kind zou krijgen. Samantha is nu fulltime manager van haar vriend Smith maar heeft moeite om verleidingen van andere mannen te weerstaan en onderzoekt of ze toch niet liever vrijgezel zou willen zijn.

Het mooie aan Sex and the City: The Movie is dat het de serie eer aan doet. Voor de fans is het een prachtige belevenis om te zien hoe het afloopt, maar ook diegenen die de serie niet volgden kunnen best genieten van de film. Uiteraard spelen designers en mode een grote rol maar het draait voornamelijk om vriendschap en ware liefde. Net als op het kleine scherm ontbreekt het niet aan lachmomenten en heb je de heerlijke combinatie van humor en drama.

Meer volwassen
    In de serie stonden veel afleveringen in het teken van bepaalde seksuele handelingen maar voor de film is dat achterwege gelaten. Dat is een goede keuze geweest en het eindresultaat is daardoor ook een stuk meer volwassen dan de serie was. De makers hebben zich vooral gericht op het warme gevoel en de drang van kijkers om te weten hoe het afloopt tussen Carrie en Big. Krijgen ze toch hun happy end?

Het is moeilijk om Sex and the City: The Movie als film te beoordelen aangezien het toch onlosmakelijk is verbonden met de tv serie en het merendeel van de bezoekers fans hiervan zullen zijn. Maar wie het in dat kader plaatst, kan alleen maar zeggen dat het uitermate geslaagd is. Enig minpuntje is de rol van Jennifer Hudson als Carrie's persoonlijke assistente, die in en uit het verhaal rolt en geen functie heeft. Gelukkig heeft zij zo weinig scènes, dat ze niet begint te irriteren.

Fans zullen absoluut niet teleurgesteld zijn met het eindresultaat. Het is genieten, lachen en huilen van de openingsscène tot de credits. Waarschijnlijk zullen mannen het vreselijk vinden dus laat je vriend vooral thuis voor deze chick flick van de bovenste plank. Een absolute must voor alle fans van de serie!

Figurant

Standaard

Hij was leuk. ^^ Nogal voorspelbaar, maar wel erg leuk.

Producent

Standaard

inderdaad erg voorspelbaar, mijn echtgenote was lyrisch, ik vind het maar een dom stelletje

Figurant

Standaard

Bijzonder slechte film. We zijn in de pauze weggegaan. 40-ers die zich als bakvissen gedragen. Het gaat alleen maar over (g)een trouwerij. Geen verhaal. Ook voor de echte SATC een enorme afknapper. Gelukkig zijn we de maandag voor half geld gegaan. daar kunnen we als echte Nederlanders dan wel weer om lachen.

Figurant

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 12Koffie Bekijk bericht
    Bijzonder slechte film. We zijn in de pauze weggegaan. 40-ers die zich als bakvissen gedragen. Het gaat alleen maar over (g)een trouwerij. Geen verhaal. Ook voor de echte SATC een enorme afknapper. Gelukkig zijn we de maandag voor half geld gegaan. daar kunnen we als echte Nederlanders dan wel weer om lachen.
    Uhum?? 12koffie?? Geen fan dus..ga dan ook niet heen! Als je de serie in de bios zou zien zou je ook weggelopen zijn! Beetje meer respect..als jij 40 (of ben je dat al?) bent..dan zie je er waarschijnlijk ook niet meer zo geweldig als charlotte uit! Of wel??

Deze film was op bepaalde fronten voorspelbaar...maar had jij voorspeld wat er gebeurde met Smith en Samantha? Nou ik niet hoor!!

Ik vond het een geweldige film! Ik heb gelachen (heel erg..denk aan charlotte en water drinken in mexico), gehuild en meegeleeft met mijn 4 beste vriendinnen uit New York.

Dus.

Figurant

Standaard

Mag ik me volledig aansluiten bij member 153237?
    Geweldige film!! Veel cliche's werden achterwege gelaten, waardoor het leek alsof de film doorging waar de serie stopte..ontroerend, grappig en vertrouwd..

12 koffie: zoek een andere hobby dan 'n kick te krijgen van films kijken waar je niks van begrijpt,alleen omdat het voor de helft van het geld is, dat is niet 'Nederland's' dat is treurig.
    En tegen de rest van de SATC fans: go and see!

Girlpower
    Guest

Standaard

Geweldig!
    12 koffie is kritisch!

Producent Mr. Picture's schermafbeelding

Standaard

Waarom denken mensen bij de studios van dit soort films dat er toch een film uit te proppen kan komen die alleen maar voor 1 doel gericht is , vrouwen. Er word 80 miljoen voor zo film uit getrokken. Als je goed kijkt na alle recensies in de kranten en tijdschriften dan kom je er gemakkelijk achter dat alle 4 of 5 sterren van de vrouwen zijn en alle 1 of 2 sterren voor de mannen. Das geen eerlijk recenseren , het is juist de bedoeling dat na de film en ze verhaal,acteurs,[on]voorspelbaarheid en grappen gekeken moet worden. Dan let je erop dat mensen heel anders ga denken over 4 vrouwen van veertig die net als sexloze tieners rond lopen te wippen.
    Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !

Producent moviemick's schermafbeelding

Standaard

Op zich kunnen mannen ook best genieten van een film als deze. Ideaal? nee... maar ondenkbaar? nee

Moes-4
    Guest

Standaard

love it!
    Hij was wel voorspelbaar, maar dat maakte de film niet minder leuk. Zou je eens moeten voorstellen dat Big en Carrie NIET bij elkaar kwamen.. Waarom moet cliché en voorspelbaar altijd slecht zijn?
    En het is dan misschien wel een vertekent beeld wat de film geeft, maar ik heb wel 2,5 uur geamuseerd gekeken. En dat was volgens mij ook de bedoeling.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten