Ik heb een docu gezien op Discovery over deze berenvriend. De 'film' zal ongetwijfeld goed zijn.
Ik heb een docu gezien op Discovery over deze berenvriend. De 'film' zal ongetwijfeld goed zijn.
"Ask yourself a question: Do I Feel Lucky? Well Do Ya, Punk?"
fascinerende film/documentaire
Bijzondere documentaire over een man die steeds verder en verder van de realiteit komt te staan. Deed me denken aan een ernstig incident dat plaatsvond in Rotterdam. Een mevrouw die dacht dat een gorilla naar haar lachte, niet beseffende dat wanneer een dier zijn/haar bovenlip optilt in grote mate geagiteerd is.Heden ten dage gaan mensen die verblijven op de camping op de Veluwe wilde zwijnen van dichtbij bekijken..het is wachten op het eerste incident. Dieren met een hoog knuffelgehalte zoals beren, dolfijnen, dassen etc, etc, bekijken in het wild, zelfs in gevangenschap blijven dieren, voor je het weet nemen ze je te grazen.
Het probleem met deze docu is dat deze nergens shockeerd en een saai verhaal brengt over een labiele man die van beren houd. We worden de hele docu door warm gemaakt om dan mss op het einde de geluidsopname van zijn dood te horen. Maar nee! Flauwe en saaie docu.
Het ergste is dan ook dat die man waar het om draait geen enkele sympathie weet op te wekken en eerder overkomt als een irritante gek waardoor de film veels te lang duurd en de emotionele scène vervelen. Ik wil niet overkomen als een ramptoerist maar die geluidsopname had er wel ingemogen! Het enige wat overblijft zijn die imposante beren. 4/10