Henry: Portrait of a Serial Killer (1986) Controversieel horrordrama dat gebaseerd is op de vreselijke praktijken van de seriemoordenaar Henry Lee Lucas

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

8 van de 10 sterren (9 stemmen)
Jouw cijfer:

Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Administrator

Standaard Geef jouw reactie

Wat vind jij van deze film?

Producent Cilia-X's schermafbeelding
    8 van de 10 sterren

Standaard

Ik heb deze film gisteren gezien.

Het verhaal is gebaseerd op de moordenaar Henry Lee Lucas.
    Ik heb even zijn verhaal opgezocht om dat te vergelijken met de film.

Henry woont in de film bij een man genaamd Ottis. Deze persoon heeft echt bestaan en is samen met Henry schuldig aan een groot aantal moorden, zo ook in de film.
    In de film komt de zus van Ottis ook bij hem wonen en zij wordt verliefd op Henry. Nou kon ik niks vinden erover, dus dit zal puur voor de film geweest zijn.

Henry verteld wel zijn hele levensverhaal aan de zus van Ottis, over zijn moeder die naar zijn zeggen een geweldlustige prostituee was. Ze sloeg Henry en liet hem vaak meekijken als ze sex had met een klant.
    Wat ik heel jammer van de film vind, is dat er eigelijk niet goed op zijn jeugd wordt ingegaan, want daar zitten belangrijke dingen in waardoor hij zo geworden is.
    De film gaat eigelijk over de tijd dat hij samen met Ottis was en hoe ze samen moorden pleegde.

Waar niks over gezegd wordt in de film is:

~Henry heeft een halfbroer en halfzus
    ~Henry verloor zijn oog na een gevecht met zijn halfbroer door verwaarlozing van de wond en liep de rest van zijn leven met een glazen oog
    ~Henry heeft 3 dagen in coma gelegen nadat zijn moeder hem met een houten plank heeft geslagen
    ~Henry wurgde een meisje nadat zij hem had afgewezen en dit was ook gelijk zijn eerste moord
    ~Henry werd kort daarna opgepakt wegens inbraak en werd daar voor veroordeeld
    ~Henry ging bij zijn halfzus wonen na vrijlating en verloofde zich met een meisje
    ~Zijn moeder keurde het meisje af en Henry moest terug naar huis komen. Toen Henry thuis kwam heeft hij zijn moeder neergestoken
    ~Hij vertelde dat het zelfverdediging was maar toch is hij veroordeeld voor 24 jaar
    ~Hij kwam echter na 15 jaar vrij uit de gevangenis en trouwde met zijn nicht die weduwe was maar ze zijn na 2 jaar weer gescheiden

Als ik veel van die feiten bekijk hadden ze echt een veel betere film over zijn leven kunnen maken.

Maar toch vond ik de film erg goed. Maar als ik die film had gemaakt, had ik toch ook dingen uit zijn verleden gestopt en opgebouwd naar de tijd dat hij met Ottis samenwerkte.
    Super Junior, DBSK, iM, FT Island, Big Bang, Battle, Se7en, Bi (Rain) Hwaiting! <333

Regisseur brykiert's schermafbeelding
    8 van de 10 sterren

Talking Henry: Portrait Of A Serial Killer

Goede film, best Geweldadig en de moorden die Henry pleegde waren best schokkend, zelfs voor deze tijd. Mooie film gemaakt over et leven van Henry. Michael Rooker speelde Henry angstaanjagend goed. Interressante en mooie film.

Regisseur tomontour's schermafbeelding
    7 van de 10 sterren

Standaard

Erg verontrustende film, die niet zozeer vermakelijk is, maar die je erg interesseert en je daardoor ook bij de lurven pakt!

Figurant Jefferson's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Dit vind ik persoonlijk de mooiste film die ik ooit heb gezien. Alles is perfect aan deze film, de acteurs horen helemaal thuis in deze film, het geluid, de muziek en natuurlijk het verhaal. In 1 woord PERFECT.

Regels voor berichten