Wat vind jij van deze film?
Wat vind jij van deze film?
Mag ik allereerste een groots compliment aan Michael Caine geven. De man is al 76 en bewijst dat hij nog steeds geen zwakkeling is geworden in ze rollen. Harry Brown is geen typische wraak film omdat er hier namelijk goed wordt gelet op wat het uitbeeld. Veel stille momenten en scherpe dialogen komen er van pas, waarmee Caine bewijst dat hij wellicht voor een Oscar-Nominatie gaat dit jaar. De rol van Emily Mortimer is goed maar komt niet echt uit de verf en dat is ditmaal in het goeie belang. Caine krijgt de vrijheid om ze rustige goed uit te breiden waarmee je na ijzersterk acteerwerk loopt te kijken.
Harry Brown is bij verre de beste wraak film sinds Death Wish en 1 van de beste van 2009. Ik geef Harry Brown een 9/10 en voor de See It,Rent It en Skip It een hele verdienstelijke See It.
Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !
Leuk en aardig allemaal maar ik heb hem gisteren gezien. Dat is het mooie van internet als je effe kijkt voor een televisie serie en je ziet ineens Harry Brown in HD kwaliteit staan. Ja natuurlijk ga ik geen half jaar wachten. En het is zeker 1 van de beste films van dit jaar.
Ik ben het steevast met jullie eens. Ik keek als sinds lange tijd uit naar deze film na toevallig de trailer op YouTube te hebben gezien. Toen ik er onlangs achterkwam dat Harry Brown pas 25 februari in Nederland in première zou gaan baalde ik enorm.
Vandaag kwam ik echter een HD-versie tegen op MilleDrive en kon het echt niet laten om de film te starten. En dat is maar goed ook, dit is namelijk bij verreweg de beste film die ik heb gezien in 2009.
De manier waarop de regisseur de kijker mee laat leven met Harry Brown door de denkpauzes, de momenten waarop Harry slechts op een afstand toekijkt wat er gebeurd is subliem. Geen enkel moment vervalt de film in langzaam en saai, de kijker blijft geboeid omdat de sentimentele scènes goed worden opgevolgd door de snelle kille scènes waarin Harry in koele bloede een moord begaat om daarmee een leven te redden.
De escalatie die hierdoor ontstaat is meesterlijk geregisseerd, van front tot uitvalsbasis.
Deze film is zeker de moeite waard om te gaan bekijken in de bioscoop.
Hallo mensen! in de UK was deze allang uit!
Laatst gewijzigd door Akasha; 23 February 2010 om 10:00
leuk verhaal
Slappe hap, soort aftreksel van Get Carter met Caine die bijna 40 jaar ouder is.
Leuke film met de oude rot van een Micheal Caine...
Hij laat zien nog goed mee te kunnen in de film...
Ik ben zelf een fan van wraakfilms, maar jammer genoeg zie je maar weinig goede wraakfilms...
Ook Harry Brown stelt echter teleur...
Dit komt eigelijk vooral door het script van de film...
Het gegeven van oud tegen jong is aantrekkelijk, de film heeft een actueel onderwerp, maar dit alles faalt met het overbrengen van een goed standpunt...
De acties van de personages zijn te onwetend, ze doen maar iets zonder echt na te denken. Alles word maar vanuit één bepaalde kant gezien. De kant van de held die eigelijk iets "goeds" doet...
Voeg hierbij wat schoffies toe die zo zwart mogelijk afgeschilderd worden en je hebt genoeg kruitvoer voor de film...
Toch vraag je het jezelf wel af of alle schoffies het wel verdienen om te sterven. De meeste zijn door en door slecht, maar in bijvoorbeeld zo'n "Marky" zit toch nog een mens schuil die nog iets van zijn leven kan maken, alleen heeft hij hier wel hulp bij nodig...
Dit word compleet genegeerd door de film...
Er had meer gedaan kunnen worden met dit plan, jammer dat het weer neerkomt op een ongeinspireerde wraakfilm die maar op één been staat...
goede film wel.