Heat (1995) Al Pacino en Robert De Niro in een kat-en-muisspel tussen een aalgladde misdadiger en een niet aflatende detective

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

8 van de 10 sterren (207 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38

Discussie: Heat

Crew
    9 van de 10 sterren

Standaard Heat

top film

Regisseur
    7 van de 10 sterren

Standaard

Uitstekende actie film van Mann die zijn roots van Miami Vice niet verloochend, maar dit keer wel serieus en krachtig neerzet met diepgang. Pacino en De Niro leveren topprestaties af (net als de rest van de cast) en de spanning en tragiek zijn optimaal. De enige actiefilm die er in is geslaagd om actie te combineren met emotionele diepgang, een goed verhaal, goed filmisch werk en een ijzersterke cast...

Crew
    10 van de 10 sterren

Standaard

En dan te bedenken dat Al Pacino en Robert De Nero elkaar niet kunnen uitstaan! Bij de restaurantscene zaten ze niet eens in het zelfde gebouw...

Figurant
    9 van de 10 sterren

Standaard

Ik vind Robert De Niro en Al Pacino heel erg goede acteurs en ik vind ze beiden in deze film heel goed spelen. Ze komen overtuigend over en zijn elkaars vijand en toch ook bijna vriend. De film is ook erg vlot. Echt de moeite waard.

Crew Rick Deckard's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Geweldige film niet zomaar een dom pief paf poef verhaal mar een intelligent verhaal
    met geloofwaardige personages, en uitstekende regie van micheal mann.
    De bankoverval scene is een van de beste actie scenes ooit vakwerk van micheal mann.

Runner
    8 van de 10 sterren

Standaard

Het psychologisch spel wat Al Pacino en Robert de Niro spelen is klasse. Het verhaal is qua opbouw geweldig en wordt steeds interessanter. Vooral het vuurgevecht midden in de stad is op een sublieme wijze weergegeven. De spanning druipt hiervan af. Ik heb deze film al 4 maal gezien en heb uiteraard de DVD. Het mooiste is toch wel dat zowel de politieman (Al Pacine) als de bankrover (R.de Niro) respect voor elkaar tonen op het einde van de film.

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

Op 25-4-2004 17:35 schreef Arjen82 het volgende:
    En dan te bedenken dat Al Pacino en Robert De Nero elkaar niet kunnen uitstaan! Bij de restaurantscene zaten ze niet eens in het zelfde gebouw...
    En dat was nog wel een van de coolste scenes

Regisseur
    7 van de 10 sterren

Standaard

Gelukkig zijn criminelen ook mensen en niet enkel slechterikken. Mann laat ook de menselijke kant zien. je moet er van houden, maar het is mijn filmgenre bij uitstek.

Figurant
    10 van de 10 sterren

Standaard

ik heb hem zelf thuis op dvd gekocht omdat ik hem zo goed vond, vooral de scene met de bankoverval is erg goed gemaakt en er zitten spelers in die ik erg goed vindt zoals robert de niro, al pacino, val kilmer en tom sizemore. daarom vindt ik hem ook goed en het is spannend met de muziek en hoe het is gefilmd

Runner
    1 van de 10 sterren

Standaard

Het acteur werk is briljant, maar over de rest valt niks te zeggen.

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Collateral
    Door Pleyade in forum C
    Reacties: 124
    Laatste bericht: 03 June 2011, 09:49
  2. Bound Heat: Sins of the Realm
    Door Rop in forum B
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 08 July 2005, 12:46

Regels voor berichten