It's Not Me, I Swear! (2008) Frans-Canadees komisch drama waarin de tienjarige Leon in de zomer van '68 allerlei ellende veroorzaakt nadat zijn moeder het gezin verlaten heeft

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

4 van de 10 sterren (36 stemmen)
Jouw cijfer:

Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Administrator

Standaard Geef jouw reactie

Wat vind jij van deze film?

Producent nieuwsfilm1dct's schermafbeelding
    4 van de 10 sterren

Standaard

Geen goede familiefilm...
    Dit is echt voor de kinderen, geen volwassen...
    Komedie is mijn smaak niet...
    Hij probeert zelfmoord, dit is raar...
    Zijn ouders maken ruzie... Dit is puinhoop...
    Geen goede acteerwerk...
    Redelijk verhaal...
    Geen moeite waard...

Regisseur Quentin's schermafbeelding
    9 van de 10 sterren

Standaard

Geen 'makkelijke' film, en zeker geen kinderfilm, ook al gaat het over een zomer uit de jeugd van de hoofdrolspeler(s). Maar wel een ontroerende, poëtische, filosofische, grappige en soms duistere en verontrustende film. Onverenigbare grootheden zou je denken, maar het is de makers gelukt al deze elementen en méér samen te brengen in deze film. En het is ook nog één harmonisch geheel geworden, en geen ratjetoe. Hoe? Ga maar kijken zou ik zeggen, want dit valt niet even uit te leggen.

Zoals ik in de eerste zin al aangaf, het is geen film voor iedereen. Getuige ook wel de onterecht lage waardering op deze site. Verwacht geen hapklare brokken of eenvoudige oplossingen, zo is het leven ook niet. Wie simpel vermaak zoekt, een beetje afleiding of zoete romantiek kan beter verder zoeken. Genoeg aanbod, maar niet hier. Maar wie geïnteresseerd is in de psychologie van het echte leven, en bereid om een laagje dieper te gaan wordt zeker niet teleurgesteld. Hij zet je wel aan 't denken...

Verwacht nou alsjeblieft ook weer geen loodzware Franse psycho-babbelfilm, want dat is het - gelukkig - beslist NIET. Hij is wel franstalig, maar allesbehalve 'zwaar', en vaker grappig en/of ontroerend dan wat anders. En hij heeft mij i.i.g. geen moment verveeld. Hij laat alle facetten van het leven zien zoals ze zijn. Dat is soms keihard, en soms ook mooi, of grappig...

Spreekt dit je aan, en heb je misschien ook ooit iets à la 'Catcher in the Rye' gelezen? Kijk dan gerust deze film. Lees je alleen de Tv-gids en de Margriet of 'Voetbal Internationaal'? Pak dan maar een leuke kerstfilm i.p.v. deze....

Voor de liefhebber beslist een aanrader...!
    Laatst gewijzigd door Quentin; 25 December 2011 om 00:22

Producent michiel meijlof's schermafbeelding
    6 van de 10 sterren

Standaard

Mooi gemaakte film, met hier en daar veel humor.

Crew
    9 van de 10 sterren

Standaard

Ik ben met Quentin mee eens... Het is wel een mooi gemaakt film, dat komt ook door mooi camerawerk.
    Het is wel moeite waard om te kijken.

Regels voor berichten