JFK (1991) Oliver Stones controversiële film waarin officier van justitie Garrison een samenzwering achter de moord op president John F. Kennedy onderzoekt

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

8 van de 10 sterren (32 stemmen)
Jouw cijfer:

Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: JFK

Producent Tarkus's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Deze film blijft beklijvend. Wat is er nu precies gebeurt, het blijft een vraagteken, waarop we wellicht maar pas in 2029 antwoord op zullen krijgen. Maar deze film heeft me wel overtuigd dat het een complot was en niet het werk van één man om de president te vermoorden. Ik heb deze film in de begin jaren 90 gezien, en nu de director's cut, 198 minuten lang. En deze film verveelt, ook in deze lange versie geen enkel moment. Het is een van Oliver Stone's beste filmen (samen met 'The Doors'). De prachtige rollen van Kevins Costner, Tommy Lee Jones, Joe Pesci, Gary Oldman en zeker ook de kleine maar niet onbelangrijke rol van Donald Sutherland, maken van deze film een lust voor het oog. Zulke films worden de laatste tijd te weinig gemaakt. Een terechte 5, met gebrek aan 6 of zelfs een 7 !!!

Figurant
    7 van de 10 sterren

Standaard

Goed in elkaar gezette film, netjes geacteerd, met een piepklein rolletje voor Roelant Oltmans (rip).

Crew Turelio's schermafbeelding
    8 van de 10 sterren

Standaard

Goede film. Hij zet je wel aan het denken....is het waar??? of is er een gedeelte waar??? of is er bijna niks van waar???
    All that is gold does not glitter; not all those that wander are lost.

sytzesterk
    Guest

Standaard

Er is wat geromantiseerd en wat Generaal X zegt is natuurlijk niet zomaar na te trekken. Toch ben ik er wel van overtuigd (ook andere bronnen erop nageslagen) dat de CIA en het leger samen hebben gewerkt. Weet iemand waar ik deze film kan kopen?

Producent Man with Rock's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Je kunt de film onder meer op Amazon.com kopen.

Figurant Ardje's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

ZEER GOEDE FILM
    Wow ! ! !

Figurant
    9 van de 10 sterren

Standaard

Ja, Die Americanen zeggen dat JFK door Oswaold vermoord is. De broer van JFK ( Robert ), die werd drie jaar na de dood van zijn broer, ook vermoord. Toen die zich verkiezbaar stelde. Die is zeker Door De BROER van Oswold vermoord,, hahahaha.

Regels voor berichten