Knowing (2009) Thriller met Nicolas Cage die in een vijftig jaar oude tijdcapsule een reeks cijfers ontdekt waarin schokkende voorspellingen verborgen zitten

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

7 van de 10 sterren (261 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 50

Discussie: Knowing (2009)

GL
    GL is offline
    Producent GL's schermafbeelding
    4 van de 10 sterren

Standaard

Op de een of andere manier kun je dit geen slechte film noemer. Als er actie in zit is die wel zeer boeiend en spannend. Maar daarna dommel je terug in teveel gepraat en het onboeiende verhaal spelen de rest van de film parten. Visual effects die eigenlijk net niet meer van deze tijd waren wat ook weer een mindere waarde geeft aan deze film. Al waren de visual effects op het einde wel zeer goed ! Het einde komt dwaas over maar het komt dwaas over als het einde voorbij is. (Heb het over de huis scène)

Kortom een on originele en saai film met telkens actiescènes die mooi opgebouwd werden, boeien en soms verassen maar verder zal deze film niet veel veranderen in je leven.

Producent Tarkus's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Standaard

Fantastisch goede film deze SF-prent met een steengoede Nicolas Cage.
    Maar het zijn vooral de Special Effects die het meeste indruk hebben gemaakt, het vliegtuig, de metro... het ganse einde van de film.
    Het einde deed me trouwens een beetje denken aan 'Close Encounters ..', maar het gaat hier wel om iets heel anders.
    Ik verwachtte veel van deze film en hij heeft me zeker niet teleurgesteld, integendeel..
    Een van de betere filmen dit jaar en ook een van de betere met Cage !!!

Producent
    6 van de 10 sterren

Standaard

De zoon van John Koestler (Nicolas Cage) krijgt op een dag een brief in zijn handen met allemaal cijfers er op. Die brief lag vijftig jaar in een tijdcapsule bij zijn school. Iedereen kreeg een brief met daarin de toekomstvisie van kinderen van vijftig jaar geleden. Caleb (Chandler Canterbury) vind de brief niks bijzonders, maar John ontdekt er een patroon in. Alle cijfers zijn data en op die data zijn verschrikkelijke dingen gebeurd. Wat nog erger is, is dat er nog 3 data opstaan.
    Het verhaal van "Knowing" had meteen mijn aandacht en na het zien van de trailer kon ik niet wachten om de film te zien. Helaas kom je iets bedrogen uit, want regisseur Alex Proyas kan niet alle verwachtingen waarmaken.
    Het verhaal is ijzersterk, zeker het eerste uur zit je als kijker met open mond te kijken naar de ontwikkeling van het verhaal de de spectaculaire scènes die het met zich meebrengt. Alleen zijn die spectaculaire scènes op een hand te tellen. Voor de rest van de tijd gebeurt er niet veel dan dat Cage bezorgd rondloopt en mensen probeert te waarschuwen en overtuigen dat er iets verschrikkelijks gaat gebeuren. Het tweede uur is dus beduidend minder sterk, hoewel de clue wel oke is. Je had beter verwacht van de man die een paar jaar geleden "I, Robot" afleverde.
    De meest bekende uit de cast is Nicolas Cage. Laatste tijd heeft hij niet veel goede film gemaakt, maar met deze film levert hij een gemiddelde prestatie af. Hij kan zeker beter, maar zo slecht als "Bangkok Dangerous" of "Ghost Rider" is het niet. De rest van de cast is niks bijzonders.
    Wat nog wel bijzonder is, zijn de geweldige special effects. Als je deze film in de bios had gezien, had je mond opgevallen van hoe mooi het allemaal in beeld is gebracht. Vooral de vliegtuigscène is het toppunt van de film.
    Voor de rest is "Knowing" een gemiddelde film geworden die zeker wel vermaakt, al had er nog veel meer ingezeten.

GL
    GL is offline
    4 van de 10 sterren

Standaard

Tarkus ik snap je niet special effects waren zeer ondermaats in deze film. En de film viel nogal tegen. Niet dat hij slecht is maar hij echt boeien doet hij niet. Zeker niet verassend.

Producent Endymion's schermafbeelding
    5 van de 10 sterren

Standaard

Ik had veel van deze film verwacht, maar vond hem zwaar tegenvallen. Ze hadden veel meer uit dit verhaal kunnen halen.
    You see this? This is a "do whatever I want and get away with it"badge.

Producent Rvdwilt_1985's schermafbeelding

Standaard

ach het was wel een aardige fim maar moet ook eerlijk toegeven dat ik er veel meer van verwacht had !!
    Pain Is Temporary, Pride Is Forever !!
    ''Some of you may die, but that's a sacrifice I am willing to make''.

GL
    GL is offline
    4 van de 10 sterren

Standaard

Dan was 2012 beter...

Producent Mr. Picture's schermafbeelding
    6 van de 10 sterren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GL Bekijk bericht
    Dan was 2012 beter...
    Dat zeker.

Producent nieuwsfilm1dct's schermafbeelding
    8 van de 10 sterren

Standaard

Goede film

Figurant

Standaard

Ik was erg onder de indruk van deze film, moet zeggen dat ik er leeg in ging nog niet eens een voorproefje gehad. [dus ook geen verwachtingen]

Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten