The King's Speech (2010) Colin Firth als de stotterende koning George VI die een logopedist inschakelt om van zijn probleem af te komen en het land te leiden

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

8 van de 10 sterren (99 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 34
    Runner
    10 van de 10 sterren

Standaard

Tja op zich als je, je bedenkt dat je een hele tijd zit te kijken naar iemand die een spraakgebrek heeft en probeert dermate goed te leren praten zodat hij een goede speech kan houden, en de film blijft redelijk boeiend. Dan kun je niet anders concluderen dat een goede film is!!

Figurant

Standaard

prachtige goed geacteerde film. Topprestatie van Firth! mooie beeldsetting, goede muziek en een genot om naar te kijken, echt een topfilm.~!

Crew
    9 van de 10 sterren

Standaard

Als geschiedenis liefhebber ben ik altijd zeer kritisch over dit soort films, uiteraard zitten er in deze film ook historische "missers" maar geen enkele waaraan ik me heb gestoord omdat ze klein waren en slechts een positief effect hadden op de film. Enige uitzondering is de rol Winston Churchill omdat deze er puur is ingeschreven omdat de kijker deze kent.

Verder een topfilm die van mij een ruime 9 krijgt.

Figurant
    8 van de 10 sterren

Standaard

Zeer goede en ontroerende Britse film met prachtig acteerwerk van Colin Firth en Geoffrey Rush. Ook al is de film wat traag, je verveelt je toch geen moment door de interessante conversaties. Leuke blik in het leven van Koning George VI.

Figurant

Standaard

Een film met een historisch gegeven is bijna nooit historisch juist. Deze film rammelt op dat punt dan ook op meerdere onderdelen. Voor de neutrale kijker zullen ze ongemerkt voorbij gaan. Voor een historicus zorgen voor nogal kromme tenen. Maar de 'fouten' zijn niet van dermate kaliber dat het afleid van het belangrijkste gegeven, namelijk dat dit gewoon een heel mooi en boeiend verhaal, weergegeven door een paar zeer sterke acteur en actrices.

Crew
    9 van de 10 sterren

Standaard

Absolute top film, dacht aanvankelijk wel...........hoe kan die nu boeiend zijn, maar het acteerwerk is van z'n hoog niveau dat het dus een geweldige film is.

Regisseur
    8 van de 10 sterren

Standaard

Niet echt mijn soort film, ik heb hem wel afgekeken, gewoon een goede film in zijn genre, goed acteerwerk, goed verhaal.

Figurant
    8 van de 10 sterren

Standaard

Mooie ontroerende film met een glimlach

Figurant
    9 van de 10 sterren

Standaard

de film is amusant gemaakt. Het is geen Sissy, Geen Diana, maar de opa van prins Charles. Het zijn stukken uit de gevonden dagboeken van de koningin-moeder die 101 jaar werd over de relatie tussen haar man en Lionel Loque en Bertie, de prins van York. Zover terug is dat ook weer niet, maar je ziet hier dat ik er toch verbaasd er over ben dat zelfs een koning een stotteraar kan zijn, dat hem kan belemmeren in zijn functie.

Snap wel dat hij er tegen op zag om op de troon te komen. Ik vind het wel leuk dat een koning ook eens als mens belicht wordt en niet perfectionistisch neer gezet wordt zoals je dat vd meeste koningshuizen mocht verwachten. Hier wordt de queen mother toch wel lief neer gezet, terwijl ze toch afstandelijk is hoor, maar als een vrouw die van haar man houdt.

En achter kapitein Barbossa George Rush verwacht je toch niet dat ie aardig is en zelfs een stapje terug doet voor de koning. Het is inderdaad voor hem een andere rol dan zoals we hem kennen.
    Ik vond het wel een goede film hoor, leuk gemaakt. Spreken in het openbaar als je stottert, dat is helaas wat een koning moet kunnen.

Had met recht een oscar verdiend.

Figurant

Standaard

Indrukwekkende en geloofwardige prestatie van Colin Firth.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten