The Last Exorcism (2010) Horrorfilm waarin een exorcist erin toestemt dat hij gevolgd wordt door een filmcrew bij zijn laatste duiveluitdrijving van een jong meisje

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

5 van de 10 sterren (42 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
    Administrator Film1's schermafbeelding

Standaard Last Exorcism, The (2010)

Wat vind jij van deze film?

Runner

Standaard

Slechte onoriginele film
    What doesn't kill you, makes you stronger.
    Hoka Hey!

Crew

Standaard

Valt wel mee...

Producent Mr. Picture's schermafbeelding
    7 van de 10 sterren

Standaard

Altijd leuk als een recensie de boel loopt te vernaaien. Bedankt Michiel.
    Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !

Crew

Standaard

Dat valt toch wel mee van dat laatste? Zie het probleem niet echt... Als hij dat wil zeggen om een punt te maken, maakt het toch weinig uit...

7 van de 10 sterren

Standaard

The Last Exorcism - Haastig einde leidt tot twijfel [Scary Epidemic Recensie]

Om de zoveel jaar komt er wel eens een horrorfilm voorbij die het thema ''Exorcisme'' onder de loep neemt. Hoop mensen blijven The Exorcist de ultieme favoriet vinden, en je kan ze simpel gezegd gewoon gelijk geven. The Last Exorcism mag meer beschouwt worden als het wat jongere broertje van die film.

Priester Cotton Marcus heeft vele neppe uitdrijvingen gehad in zijn carriere. Wanneer hij het zat is om mensen te belazeren, besluit hij samen met een cameraploeg zijn laatste uitdrijving te filmen. Hier komt hij bij de Sweetzer famillie terecht, waar het blijkt dat het meisje Nell onder de duivel bezeten is. De uitdrijving kan beginnen !

Eli Roth [Hostel] was verantwoordelijk voor het idee van deze horrorfilm, en hoe leuk het gedaan wordt, het lijkt er verdomd veel op alsof we dit soort dingen eerder hebben gezien. Oké, het is niet origineel maar de film bevat wel wat schrikmomenten van hoge kaliber. Nell is een vreemd meisje en de actrice die haar speelt, weet goed waar ze mee bezig is. Sommige dingen blijven onduidelijk, een gebeuren met een kat zijn erg overdreven. Je weet dat het niet goed afloopt, maar het einde slaat alles.

Voor wie The Blair Witch Project en Rosemary's Baby hebben gezien, zullen zich bij dit einde afvragen wie in hemelsnaam [ironisch] dit verzonnen heeft. Het is Over The Top, en zeker niet. Dat is toch zonde,want de eerste 70 minuten van de film zijn zowel bizar eng en soms hilarisch leuk.

The Last Exorcism is niet de beste horrorfilm van 2010, maar mag zeker beschouwt worden als eentje waar je eigenlijk meer van wilt zien.

7/10
    Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !

Producent moviemick's schermafbeelding

Standaard

Wat moet dat "vernieuwende jasje" zijn waarover in de recensie wordt gesproken? Zowel het concept als de uitvoering is namelijk inmiddels ernstig achterhaald. Niettemin kan dat voor goede films zorgen, maar toch...

En voor een professionele cameraploeg is de camera toch wel weer erg "shaky". Iets wat in [Rec] heel wat tactischer werd gedaan.

7 van de 10 sterren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moviemick Bekijk bericht
    Wat moet dat "vernieuwende jasje" zijn waarover in de recensie wordt gesproken? Zowel het concept als de uitvoering is namelijk inmiddels ernstig achterhaald. Niettemin kan dat voor goede films zorgen, maar toch...

En voor een professionele cameraploeg is de camera toch wel weer erg "shaky". Iets wat in [Rec] heel wat tactischer werd gedaan.
    Heb je de film gezien dan ? Ik weet namelijk precies wat je te zien kreeg, en [Rec] heeft wel wat erger werd met de camera. Het is in een vernieuwend jasje gegooid want vooral de humoristische als de suspense zijn compleet anders dan in bijvoorbeeld ''Cloverfield,Paranormal Activity of [Rec]. Het einde is gejat, maar de eerste 70 minuten bewijzen een hele vermakkelijke horrorfilm die je de laatste jaren maar weinig ziet.

Producent moviemick's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Picture Bekijk bericht
    Heb je de film gezien dan ? Ik weet namelijk precies wat je te zien kreeg, en [Rec] heeft wel wat erger werd met de camera. Het is in een vernieuwend jasje gegooid want vooral de humoristische als de suspense zijn compleet anders dan in bijvoorbeeld ''Cloverfield,Paranormal Activity of [Rec]. Het einde is gejat, maar de eerste 70 minuten bewijzen een hele vermakkelijke horrorfilm die je de laatste jaren maar weinig ziet.
    Nee, ik heb 'm niet gezien, maar wel wat beeldmateriaal los van de trailer gezien. [Rec] was ook niet 100% geloofwaardig op dat vlak, maar dan vind ik dat wat ik van The Last Exorcism heb gezien meer neigen naar amateurswerk.

7 van de 10 sterren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moviemick Bekijk bericht
    Nee, ik heb 'm niet gezien, maar wel wat beeldmateriaal los van de trailer gezien. [Rec] was ook niet 100% geloofwaardig op dat vlak, maar dan vind ik dat wat ik van The Last Exorcism heb gezien meer neigen naar amateurswerk.
    Het is zeker geen amateurswerk, het is zelfs beter in elkaar gezet, het ziet er gewoon wat duurder uit. Maar wat je in de trailer ziet, is in 2 minuten gemonteerd. Er is veel meer dan er hoort te zijn. ik vond het een aardig horrorfilm, liever een goeie dan een slechte he.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten