Let Me In (2010) Amerikaanse remake van de Zweedse horrorfilm 'Let the Right One In' waarin een eenzame, gepeste jongen vriendschap sluit met een bijzonder meisje

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

7 van de 10 sterren (36 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28

Discussie: Let Me In (2010)

Figurant

Standaard

Aparte film, fraaie regie, duister en mooi, moet je gezien hebben 4 +

Runner
    10 van de 10 sterren

Standaard

vond het een fascinerende film! met ook een mooi eind. Verhaal ook buitengewoon goed maar dat zal denk niet iedereen door hebben!

GL
    GL is offline
    Producent GL's schermafbeelding
    9 van de 10 sterren

Standaard

Ik was best wel onder de indruk van de film. Het horror drama let me in is verrassend rustig en sfeervol. Iets wat de laatste jaren fameus ver te zoeken was in het horror genre. Deels zal dit wel te maken hebben met het toch wel al goeie origineel. Een remake kon slecht uitvallen maar Matt Reeves weet opnieuw de film te brengen en de sfeer blijft bewaard! Kodi-Smith-McPhee spat van het scherm en zijn spel is aandoenlijk en eerlijk. Maar wie echt de show steelt is Chloë Moretz. Na deze film gezien te hebben zal iedereen er het over eens zijn. Een ster in wording die dringend een oscar moet krijgen. Man wat acteerde zij goed. Het verhaal van Let me In zou niet echt fameus origineel kunnen noemen maar het is de manier waarop het gebracht word dat de film anders maakt. Je zegt het niet vaak van een horror film maar deze verdiend om te zeggen dat hij wondermooi is net als de vriendschap tussen Abby & Owen. Die schoonheid werd dan weer vooral bepaald door de twee acteurs. Matt Reeves weet de juiste spanningsbogen te vinden en vervalt nergens in opzwepende en ordinaire gevechtsscènes die het horror genre kent maar weet alles rustig te houden. Prachtig hoe Reeves spanning opwekt in scènes waar de man met de zwarte zak over z'n hoofd tamelijk lang wacht om toe te slaan. Toch een jammerlijk kritiek puntje. Men heeft de scène waarin Abby toont aan Owen hoe ze een vampier geworden is eruit geknipt. Nog steeds vraag ik me af waarom maar het is een van de sterkste scènes van de film. (Te bekijken via internet in goeie kwaliteit) De montage en het camerawerk zijn steeen goed !!!! En het had de film in een klap nog beter gemaakt. In die scène laten de kinderacteurs pas echt zien wat ze kunnen. Jammer. Let me In is een verrassende goeie remake. Laat ons stellen dat hij evengoed is als het origineel. In de engelse vind ik het acteren beter en dan in de zweedse is het einde dan nog net iets beter. Maar losstaand daarvan verdiend Let me In een 8,5/10 !!!

Figurant
    6 van de 10 sterren

Standaard

Aparte horror. Totaal niet spannend, maar wel een film waarvan je het einde wilt zien. De kinderen spelen fantastisch.

Figurant
    7 van de 10 sterren

Standaard

Je ontkomt natuurlijk niet aan een vergelijking met het origineel. En hoewel deze variant op zich staand best een goede film is, vind ik het origineel superieur. Die kruipt veel meer onder je huid, met prachtige vreemde muziek en schitterende beeldpoëzie van Hoyte van Hoytema. Ook de ontluikende seksuele spanning tussen de twee hoofdrolspelertjes komt in het origineel veel fijner naar voren.

En zo schrijf ik meer over het origineel dan over deze film, en dat is niet voor niets. Deze film is als gezegd niet slecht, maar veel meer mainstream. Het verhaal is precies hetzelfde, maar de muziek, de beelden, de sfeer is veel "gewoner", zoals we al zo vaak in films zien. Ook vond ik de hoofdrolspelers ver uit elkaar zitten qua leeftijd, waardoor die seksuele spanning er nauwelijks was, maar dat kan ook zijn omdat die Amerikanen zo hypocriet daarmee omgaan.

Waar het origineel me aangreep en ontroerde, dacht ik hier: "leuk". Al met al dus een beetje een verdunde versie van een prachtige film, en daarmee best oké.

Crew
    5 van de 10 sterren

Standaard

Aardige film, beetje apart, wel leuk om een keer gezien te hebben en gezien de sfeer en het verhaal beter dan heel veel films met hetzelfde genre!

Figurant
    8 van de 10 sterren

Standaard

Goede film....mooi plot.Uiteindelijk toch samen, ondanks dat hij weet hoe het in de toekomst zal zijn....

Figurant

Standaard

ik ken het orgineel niet , maar vond dit een goede film , met goed akteerwerk van de 2 jonge spelers.
    een aanrader ook als je niet van horror houd het is een spannende film met leuke horror momenten.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten