Lantana (2001) In een grote stad krijgen verschillende mensen met elkaar te maken als op een avond een vrouw verdwijnt.

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

7 van de 10 sterren (7 stemmen)
Jouw cijfer:

Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Lantana

Figurant
    2 van de 10 sterren

Standaard

Het is een film die je best mag missen. In de eerste 2 minuten worden de schijn nog opgehouden dat het wat gaat worden maar helaas. Wat volgt is een sleur aan ontmoetingen waar vrijwel niks gebeurt. Als je je ogen open weet te houden dan kan je nog proberen uit te vinden wie waar van kent. Maar dat is ook de enige uitdaging in de film. Kortom je moet er van houden denk ik...

Figurant
    7 van de 10 sterren

Standaard

ikke vind de film wel goed

Crew
    9 van de 10 sterren

Standaard

Het is dat ik ´Lantana´ nu pas gekeken heb, want anders zou hij zeker zijn voorgekomen in mijn top 10 lijstje van een paar jaar terug!
    Lantana riep bij mij een beetje de sfeer op die David Lynch opriep in ´Mulholland Drive´ en heeft ook iets weg van de stijl die Paul Thomas Andersson hanteert.
    De acteurs zijn allen goed gecast en leveren knap spel. Lantana is een film waarin menselijke relaties, de betekenis van die relaties, overspel en bedrog, vooroordelen en vergeving centraal staan. Ray Lawrence levert met Lantana een intrigerende, confronterende en bovenal, een diepmenselijke film af die nog lang blijft naspoken in de geest.

Crew
    8 van de 10 sterren

Standaard

Een thriller zou ik Lantana niet willen noemen, een drama is meer op zijn plaats. Het thrillereffect aan het begin van de film verbindt wel de verhalen in de film met elkaar. Lantana is ook (net als bv. 'The Shape of Things') een film gebaseerd op een toneelstuk: 'Speaking in Tongues' van Andrew Bovell. Zowel de titel van de film als het toneelstuk dekken goed (en mooi) de lading (en boodschap). 'Speaking in tongues' zegt niets meer dan dat de relaties tussen mensen niet altijd open zijn zoals men zou willen doordat er niet direct gecomuniceerd wordt. Ook in Lantana zit die diepere lading erin. Het is de buitenkant van de struik die er mooi uitziet maar eronder is het dor en droog. De communicatie en het uiten van gevoelens en emoties komt het best naar voren in de scene waarin het antwoordapparaat als de psychiater dient.

Producent
    7 van de 10 sterren

Standaard

mooie ensemblefilm, waar de lijnen ongeforceerd bij elkaar komen. Goed geacteerd.

Regels voor berichten